SEPANG: 3. TRÉNING: Po dominantnom piatku v podaní Veľkej Británie sa v dnešnej poslednej príprave pred kvalifikáciou dostali na popredné miesta iní favoriti.
Neel Jani obhajujúci farby Švajčiarska už v minulom roku dokázal, že trať v Malajzii mu sedí, čo dokázal víťazstvom v šprinte. U svojej povesti zostal aj dnes a spoločne s Francúzskom a Indiou obsadil najvyššie priečky tabuľky. Jani sa však úplne bez problémov nezaobišiel, pretože v samotnom závere si vyskúšal výbehovú zónu trate. Jeho tím však veril, že tento incident neohrozí ich plány, pretože počas tréningu stihli získať dostatok informácií.
Bez problémov to dnes nemal ani aktuálny líder šampionátu Jonny Reid, pretože technické problémy mu umožnili odjazdiť iba päť kôl. Naopak český rodák Erik Janiš zaznamenal výrazný postup dopredu, keď sa oproti včerajšiemu druhému tréningu posunul až odeväť miest.
Sepang - 3. tréning - 24.11.2007:
1 Švajčiarsko Neel Jani 1'49.176 15 2 Francúzsko Loïc Duval 1'49.468 0.292 18 3 India Narain Karthikeyan 1'49.711 0.535 23 4 Veká Británia Oliver Jarvis 1'49.806 0.630 19 5 USA Jonathan Summerton 1'49.879 0.703 17 6 Nemecko Michael Ammermüller 1'49.900 0.724 18 7 Južná Afrika Adrian Zaugg 1'50.158 0.982 21 8 Brazília Sérgio Jimenez 1'50.167 0.991 18 9 Česká Republika Erik Janiš 1'50.289 1.113 14 10 Malajzia Alex Yoong 1'50.466 1.290 20 11 Čína Cheng Cong Fu 1'50.477 1.301 8 12 Kanada Robert Wickens 1'50.482 1.306 20 13 Holandsko Jeroen Bleekemolen 1'50.510 1.334 19 14 Austrália Ian Dyk 1'50.651 1.475 23 15 Libanon Chris Alajajian 1'50.706 1.530 17 16 Nový Zéland Jonny Reid 1'50.918 1.742 5 17 Írsko Adam Carroll 1'50.981 1.805 20 18 Taliansko Enrico Toccacelo 1'51.311 2.135 18 19 Indonézia Satrio Hermanto 1'51.315 2.139 21 20 Portugalsko João Urbano 1'51.421 2.245 13 21 Mexiko Michel Jourdain Jr. 1'51.429 2.253 20 22 Pakistan Adam Khan 1'51.745 2.569 20
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?