SEPANG - TRÉNING NOVÁČIKOV: Úvod víkendu patril už tradične pilotom s malými skúsenosťami v šampionáte A1GP. Vrámci tejto prípravy sa sa do vedenia dostal tím Veľkej Británie.
Pravidlá však umožňujú zúčastniť sa trénigu aj pilotom, ktorí toho priveľa neodjazdili v minulom roku a dvojnásobný víťaz Oliver Jarvis patril takisto medzi nich.
Tieto skúsenosti a v neposlednom rade aj dobrý výkon tímu dopomohol 23-ročnému Angličanovi k zajazdeniu najrýchlejšieho času. Tréning bol rozdelený do dvoch častí a my vám ponúkame výsledky najlepších časov jednotlivých tímov.
Michael Ammermüller nezačal svoj debut v A1GP najlepšie, pretože ho sklamala tachnika, takže na svoje konto si mohol pripísať iba štyri odjazdené kolá, ktoré mu stačili iba na celkové 19. miesto.
Sepang - tréning nováčikov - 23.11.2007:
1 Veľká Británia Oliver Jarvis 1'52.013 - 2 Brazília Sérgio Jimenez 1'52.757 0.744 3 Austrália John Martin 1'52.806 0.793 4 Taliansko Edoardo Piscopo 1'53.161 1.148 5 Nový Zéland Earl Bamber 1'53.682 1.669 6 USA Charlie Kimball 1'53.783 1.770 7 Česká Republika Erik Janiš 1'53.787 1.774 8 Portugalsko João Urbano 1'53.789 1.776 9 Mexiko Michel Jourdain Jr. 1'53.796 1.783 10 Ireland Adam Carroll 1'54.031 2.018 11 Južná Afrika Wesleigh Orr 1'54.385 2.372 12 Kanada Robert Wickens 1'54.695 2.682 13 Švajčiarsko Rahel Frey 1'55.102 3.089 14
Holandsko
Arie Luyendyk Jr. 1'55.267 3.254 15 Malajzia Aaron Lim 1'55.278 3.265 16 Indonézia Satrio Hermanto 1'55.453 3.440 17 India Parthiva Sureshwaren 1'55.567 3.554 18 Čína Marchy Lee 1'55.576 3.563 19Nemecko
Michael Ammermüller 1'57.400 5.387 20 Libanon Chris Alajajian 1'57.684 5.671Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?