Aktuálna sezóna ešte neskončila a organizátori šampionátu dnes predostreli budúcoročný plán, ktorý sa oproti tohtoročnému výrazne pozmenil.
Hneď prvou novinkou sú úvodné preteky. Toto majestátne miesto v kalendári patrilo doposiaľ najznámejšiemu mestu hazardu Las Vegas, avšak pre budúci rok sa musíme bez tohto podujatia zaobísť úplne, pretože miesto konania pretekov v nevadskej púšti bolo z kalendára škrtnuté.
Prvé preteky sa budú konať dňa 20. apríla 2008 v Kalifornii na mestskom okruhu Long Beach a iba o týždeň neskôr sa podujatie presunie do Houstonu. Napriek tomu, že šampionát Champ Car je najmä "americkou pesničkou", má mnoho svojich fanúšikov aj na starom kontinente, takže ich poteší novinka v podobe ďalšieho európskeho prírastku. Konkrétne juhošpanielsky okruh Jerez doplní belgický Zolder a holandský Assen. Tentokrát však nepôjde o nepretržitú európsku šnúru, pretože po Belgicku a Španielsku sa štartovné pole vráti pred Holandskom na šesť podujatí za veľkú mláku.
Počet pretekov zostáva pre budúci rok rovnaký a pokiaľ bude sezóna vyrovnanejšia než tohtoročná, najneskôr 9.novembra 2008 budeme v Mexico City poznať ďalšieho šampióna seriálu Champ Car.
Kalendár Champ Car pre rok 2008:
1. Long Beach, Kalifornia - Streets of Long Beach - 20.4.2008 2. Houston, Texas - JAGFlo Speedway at Reliant Park - 27.4.2008 3. Monterey, Kalifornia - Laguna Seca - 18.5.2008 4. Zolder, Belgicko - Circuit Zolder-Heusden - 1.6.2008 5. Jerez, Španielsko - Circuito de Jerez - 8.6.2008 6. Cleveland, Ohio - Burke Lakefront Airport - 22.6.2008 7. Mont-Tremblant, Kanada - Circuit Mont-Tremblant - 29.6.2008 8. Toronto, Kanada - Exhibition Place - 6.7.2008 9. Edmonton, Kanada - Rexall Speedway - 20.7.2008 10. Portland, Oregon - Portland International Raceway - 27.7.2008 11. Elkhart Lake, Wisconsin - Road America - 10.8.2008 12. Assen, Holandsko - TT Circuit Assen - 14.9.2008 13. Surfers Paradise, Austrália - Gold Coast, Australia - 26.10.2008 14. Mexico City, Mexiko - Autodromo Hermanos Rodriguez - 9.11.2008
Foto: Rocketsports Racing
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?