Aktuálna sezóna ešte neskončila a organizátori šampionátu dnes predostreli budúcoročný plán, ktorý sa oproti tohtoročnému výrazne pozmenil.
Hneď prvou novinkou sú úvodné preteky. Toto majestátne miesto v kalendári patrilo doposiaľ najznámejšiemu mestu hazardu Las Vegas, avšak pre budúci rok sa musíme bez tohto podujatia zaobísť úplne, pretože miesto konania pretekov v nevadskej púšti bolo z kalendára škrtnuté.
Prvé preteky sa budú konať dňa 20. apríla 2008 v Kalifornii na mestskom okruhu Long Beach a iba o týždeň neskôr sa podujatie presunie do Houstonu. Napriek tomu, že šampionát Champ Car je najmä "americkou pesničkou", má mnoho svojich fanúšikov aj na starom kontinente, takže ich poteší novinka v podobe ďalšieho európskeho prírastku. Konkrétne juhošpanielsky okruh Jerez doplní belgický Zolder a holandský Assen. Tentokrát však nepôjde o nepretržitú európsku šnúru, pretože po Belgicku a Španielsku sa štartovné pole vráti pred Holandskom na šesť podujatí za veľkú mláku.
Počet pretekov zostáva pre budúci rok rovnaký a pokiaľ bude sezóna vyrovnanejšia než tohtoročná, najneskôr 9.novembra 2008 budeme v Mexico City poznať ďalšieho šampióna seriálu Champ Car.
Kalendár Champ Car pre rok 2008:
1. Long Beach, Kalifornia - Streets of Long Beach - 20.4.2008 2. Houston, Texas - JAGFlo Speedway at Reliant Park - 27.4.2008 3. Monterey, Kalifornia - Laguna Seca - 18.5.2008 4. Zolder, Belgicko - Circuit Zolder-Heusden - 1.6.2008 5. Jerez, Španielsko - Circuito de Jerez - 8.6.2008 6. Cleveland, Ohio - Burke Lakefront Airport - 22.6.2008 7. Mont-Tremblant, Kanada - Circuit Mont-Tremblant - 29.6.2008 8. Toronto, Kanada - Exhibition Place - 6.7.2008 9. Edmonton, Kanada - Rexall Speedway - 20.7.2008 10. Portland, Oregon - Portland International Raceway - 27.7.2008 11. Elkhart Lake, Wisconsin - Road America - 10.8.2008 12. Assen, Holandsko - TT Circuit Assen - 14.9.2008 13. Surfers Paradise, Austrália - Gold Coast, Australia - 26.10.2008 14. Mexico City, Mexiko - Autodromo Hermanos Rodriguez - 9.11.2008
Foto: Rocketsports Racing
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?