Šéf české stáje A1GP – Světového poháru motorsportu Antonín Charouz využívá pravidla nominace více jezdců pro jeden závodní víkend a hlavního pilota pro víkendový závod Škoda Transportation A1GP - Velká cena primátora statutárního města Brna vybere v pátek po jízdách nováčků.
Do nich nastoupí mladík Erik Janiš s tím, že pokud by se mu nevedlo nejlépe, v sobotních trénincích, kvalifikaci a v nedělních závodech pojede zkušenější Tomáš Enge.
Manažer Charouz upozorňuje, že jeho jednání není ničím proti dvacetiletému Eriku Janišovi. „Nominace dvou závodníků je zcela běžná a my ji chceme v domácím podniku využít. Tomáš je proti Erikovi mnohem zkušenější a zároveň mi potvrdil, že bolest jeho operovaného lokte ustupuje, takže by víkend v Brně zvládl,“ líčí Charouz. „Není to nic proti Erikovi, navíc pokud bude v pátečních jízdách v pohodě, rychlý a klidný, bude celý víkend jeho. Domácí závod v tak velkém šampionátu je vždy pro jezdce velkým psychickým břemenem a my chceme být co nejlépe připraveni, to je jediný důvod širší brněnské nominace.“
Zdroj: Tisková zpráva bpa.cz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.