O treťom podujatí aktuálnej sezóny A1GP sa doposiaľ nevedelo, na akom okruhu sa bude konať. Jediné, čo bolo známe bol kontinent Ázia...
Organizátori doposiaľ viedli diskusie s viacerými okruhmi na východnom kontinente, ale vo svojom vyhradenom termíne nedokázal nájsť vhodného kandidáta, čo napokon viedlo k zrušeniu tohto podujatia, ktoré malo nasledovať po Brne. Tretím podujatím sa automaticky stáva okruh Sepang v Malajzii v nezmenenom termíne 25.novembra 2007. Tímy A1GP tak dokopy absolvujú desať podujatí.
Okrem ochudobnenia kalendára došlo oproti pôvodným plánom k zmene termínu predposledného podujatia v čínskom Shanghaji. Ten sa z pôvodného termínu 6.apríla 2008 presúva o týždeň neskôr.
Aktualizovaný kalnedár pre sezónu 2007/2008:
1 - Zandvoort, Holandsko - 30.11.2007 2 - Brno, Česká Republika - 14.10.2007 3 - Sepang, Malajzia - 25.11.2007 4 - Zhuhai, Čína - 16.12.2007 5 - Taupo, Nový Zéland - 20.1.2008 6 - Sydney, Austrália - 3.2.2008 7 - Durban, Južná Afrika - 24.2.2008 8 - Mexico City, Mexiko - 16.3.2008 9 - Shanghai, Čína - 13.4.2008 10 - Brands Hatch, Veľká Británia - 4.5. 2008
Foto: A1 Grand Prix Media
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.