Vozy IndyCar nastartovaly motory

Castroneves - Patrick
Castroneves - Patrick, foto: IndyCar Media
iM3 4. října 2007 19:01
Sdílej:

Letošní napínavá sezóna měla v kalendáři hned tři nové okruhy, dva klasické (Mid-Ohio a Detroit) a jeden ovál v Iowě, jenž je nyní pod velkým drobnohledem jezdců, mechaniků, týmů a celého vedení série.

Kdo 24. července seděl u obrazovky a sledoval závod, měl o zábavu postaráno. Vlastně jen napůl. Ovál dlouhý 0.8 míle má sice tři různé ideální linie, ale jen jedna z nich (vnitřní) poskytovala nejrychlejší průjezd. V tom případě nebylo prakticky možné předjíždět soupeře. Nicméně nuda rozhodně nebyla. Chladné počasí a kluzká trať dělala problémy všem jezdcům a často docházelo k hromadným kolizím. Aby se příští rok nic podobného neopakovalo a zlepšila se intenzita předjíždění, absolvovaly v úterý a středu dva týmy testování na Iowě. Na ovál dorazil Andretti Green a Ganassi ve složení Dan Wheldon, Scott Dixon, Marco Andretti a Tony Kanaan. Na programu bylo testování různých modifikací předních a zadních přítlačných křídel. Cílem celé akce je snížit vozům přítlak, čímž by se snížila rychlost a docházelo by k předjížděcím manévrům. „Loni mohly vozy jezdit na plný plyn, bylo to sice pohodlné, ale nebylo možné kohokoliv předjet,“ řekl Wheldon. Menší přítlak pomůže k mnohem rychlejší jízdě i v druhé a třetí stopě, doposud vyhrávala ta nejvnitřnější. Dnes se k jezdcům připojil i Helio Castroneves a Kanaana vystřídala Danica Patrick. foto: IndyCar Media
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?