Vozy IndyCar nastartovaly motory

Castroneves - Patrick
Castroneves - Patrick, foto: IndyCar Media
iM3 4. října 2007 19:01
Sdílej:

Letošní napínavá sezóna měla v kalendáři hned tři nové okruhy, dva klasické (Mid-Ohio a Detroit) a jeden ovál v Iowě, jenž je nyní pod velkým drobnohledem jezdců, mechaniků, týmů a celého vedení série.

Kdo 24. července seděl u obrazovky a sledoval závod, měl o zábavu postaráno. Vlastně jen napůl. Ovál dlouhý 0.8 míle má sice tři různé ideální linie, ale jen jedna z nich (vnitřní) poskytovala nejrychlejší průjezd. V tom případě nebylo prakticky možné předjíždět soupeře. Nicméně nuda rozhodně nebyla. Chladné počasí a kluzká trať dělala problémy všem jezdcům a často docházelo k hromadným kolizím. Aby se příští rok nic podobného neopakovalo a zlepšila se intenzita předjíždění, absolvovaly v úterý a středu dva týmy testování na Iowě. Na ovál dorazil Andretti Green a Ganassi ve složení Dan Wheldon, Scott Dixon, Marco Andretti a Tony Kanaan. Na programu bylo testování různých modifikací předních a zadních přítlačných křídel. Cílem celé akce je snížit vozům přítlak, čímž by se snížila rychlost a docházelo by k předjížděcím manévrům. „Loni mohly vozy jezdit na plný plyn, bylo to sice pohodlné, ale nebylo možné kohokoliv předjet,“ řekl Wheldon. Menší přítlak pomůže k mnohem rychlejší jízdě i v druhé a třetí stopě, doposud vyhrávala ta nejvnitřnější. Dnes se k jezdcům připojil i Helio Castroneves a Kanaana vystřídala Danica Patrick. foto: IndyCar Media
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.