Dnes skončila série oficiálních testovacích jízd formule A1GP – Světového poháru motosportu, už příští týden čeká pestré pole vozů ostrý start v nizozemském Zandvoortu.
Český reprezentant Erik Janiš se na anglické dráze Silverstone proti včerejším jízdám zlepšil, čas zkrátil o tři desetiny vteřiny. Den zakončil jako jednadvacátý. Neuvěřitelnou vyrovnanost světové série dokládá skutečnost, že devatenáct týmů se vešlo do jedné, jediné vteřiny.
Devatenáctiletý závodník se opět věnoval poznávání monopostu české reprezentace. Zaměřil se hlavně na správné brzdění a na koncentraci při jednom měřeném kole. Erik Janiš po testech prohlásil, že se ve voze cítí stále lépe, nicméně k dokonalé souhře s autem ještě potřebuje „něco“ odjezdit. Věří, že ve volných jízdách v rámci víkendu v Zandvoortu se s vozem ještě více pozná.
Erik Janiš Těší mě zrychlení, nicméně mohlo to být ještě lepší. Měl jsem k dispozici jen jednu sadu nových pneumatik, a když jsem s ní jel rychlé kolo, vyvěsili červenou vlajku. Pak už gumy nefungovaly ideálně. Na starších kolech jsem se hlavně učil. Není jednoduché během dvou testování se všechno stoprocentně naučit, ale snad jsem udělal slušné pokroky. Dnes jsem nejvíce vstřebal brzdy. Správné zpomalení auta bylo další důležitou lekcí. Také jsem se soustřeďoval na koncentraci pro jedno ostré kolo. To je v A1GP velmi důležité. Stejně jako včera i dnes jsme nacvičovali zastávky v boxech. Šlo nám to dobře. Nyní nás už čeká ostrý start v Zandvoortu, kde příští týden začne nová sezona. Ještě předtím ale nastoupí v bojích evropského šampionátu FIA GT3 v Brně. O tomto víkendu tam pojedu dva hodinové závody s vozem Lamborghini Gallardo. V předchozích podnicích jsme patřili vždy k nejrychlejším. Opět se budu střídat s Jaromírem Jiříkem, věřím, že bychom mohli bojovat o výhry.
Tisková zpráva BPA sport marketing a.s.
Podrobnosti o dnešních testech budou následovat.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?