Dnes skončila série oficiálních testovacích jízd formule A1GP – Světového poháru motosportu, už příští týden čeká pestré pole vozů ostrý start v nizozemském Zandvoortu.
Český reprezentant Erik Janiš se na anglické dráze Silverstone proti včerejším jízdám zlepšil, čas zkrátil o tři desetiny vteřiny. Den zakončil jako jednadvacátý. Neuvěřitelnou vyrovnanost světové série dokládá skutečnost, že devatenáct týmů se vešlo do jedné, jediné vteřiny.
Devatenáctiletý závodník se opět věnoval poznávání monopostu české reprezentace. Zaměřil se hlavně na správné brzdění a na koncentraci při jednom měřeném kole. Erik Janiš po testech prohlásil, že se ve voze cítí stále lépe, nicméně k dokonalé souhře s autem ještě potřebuje „něco“ odjezdit. Věří, že ve volných jízdách v rámci víkendu v Zandvoortu se s vozem ještě více pozná.
Erik Janiš Těší mě zrychlení, nicméně mohlo to být ještě lepší. Měl jsem k dispozici jen jednu sadu nových pneumatik, a když jsem s ní jel rychlé kolo, vyvěsili červenou vlajku. Pak už gumy nefungovaly ideálně. Na starších kolech jsem se hlavně učil. Není jednoduché během dvou testování se všechno stoprocentně naučit, ale snad jsem udělal slušné pokroky. Dnes jsem nejvíce vstřebal brzdy. Správné zpomalení auta bylo další důležitou lekcí. Také jsem se soustřeďoval na koncentraci pro jedno ostré kolo. To je v A1GP velmi důležité. Stejně jako včera i dnes jsme nacvičovali zastávky v boxech. Šlo nám to dobře. Nyní nás už čeká ostrý start v Zandvoortu, kde příští týden začne nová sezona. Ještě předtím ale nastoupí v bojích evropského šampionátu FIA GT3 v Brně. O tomto víkendu tam pojedu dva hodinové závody s vozem Lamborghini Gallardo. V předchozích podnicích jsme patřili vždy k nejrychlejším. Opět se budu střídat s Jaromírem Jiříkem, věřím, že bychom mohli bojovat o výhry.
Tisková zpráva BPA sport marketing a.s.
Podrobnosti o dnešních testech budou následovat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?