Dnes skončila série oficiálních testovacích jízd formule A1GP – Světového poháru motosportu, už příští týden čeká pestré pole vozů ostrý start v nizozemském Zandvoortu.
Český reprezentant Erik Janiš se na anglické dráze Silverstone proti včerejším jízdám zlepšil, čas zkrátil o tři desetiny vteřiny. Den zakončil jako jednadvacátý. Neuvěřitelnou vyrovnanost světové série dokládá skutečnost, že devatenáct týmů se vešlo do jedné, jediné vteřiny.
Devatenáctiletý závodník se opět věnoval poznávání monopostu české reprezentace. Zaměřil se hlavně na správné brzdění a na koncentraci při jednom měřeném kole. Erik Janiš po testech prohlásil, že se ve voze cítí stále lépe, nicméně k dokonalé souhře s autem ještě potřebuje „něco“ odjezdit. Věří, že ve volných jízdách v rámci víkendu v Zandvoortu se s vozem ještě více pozná.
Erik Janiš Těší mě zrychlení, nicméně mohlo to být ještě lepší. Měl jsem k dispozici jen jednu sadu nových pneumatik, a když jsem s ní jel rychlé kolo, vyvěsili červenou vlajku. Pak už gumy nefungovaly ideálně. Na starších kolech jsem se hlavně učil. Není jednoduché během dvou testování se všechno stoprocentně naučit, ale snad jsem udělal slušné pokroky. Dnes jsem nejvíce vstřebal brzdy. Správné zpomalení auta bylo další důležitou lekcí. Také jsem se soustřeďoval na koncentraci pro jedno ostré kolo. To je v A1GP velmi důležité. Stejně jako včera i dnes jsme nacvičovali zastávky v boxech. Šlo nám to dobře. Nyní nás už čeká ostrý start v Zandvoortu, kde příští týden začne nová sezona. Ještě předtím ale nastoupí v bojích evropského šampionátu FIA GT3 v Brně. O tomto víkendu tam pojedu dva hodinové závody s vozem Lamborghini Gallardo. V předchozích podnicích jsme patřili vždy k nejrychlejším. Opět se budu střídat s Jaromírem Jiříkem, věřím, že bychom mohli bojovat o výhry.
Tisková zpráva BPA sport marketing a.s.
Podrobnosti o dnešních testech budou následovat.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?