Dnes skončila série oficiálních testovacích jízd formule A1GP – Světového poháru motosportu, už příští týden čeká pestré pole vozů ostrý start v nizozemském Zandvoortu.
Český reprezentant Erik Janiš se na anglické dráze Silverstone proti včerejším jízdám zlepšil, čas zkrátil o tři desetiny vteřiny. Den zakončil jako jednadvacátý. Neuvěřitelnou vyrovnanost světové série dokládá skutečnost, že devatenáct týmů se vešlo do jedné, jediné vteřiny.
Devatenáctiletý závodník se opět věnoval poznávání monopostu české reprezentace. Zaměřil se hlavně na správné brzdění a na koncentraci při jednom měřeném kole. Erik Janiš po testech prohlásil, že se ve voze cítí stále lépe, nicméně k dokonalé souhře s autem ještě potřebuje „něco“ odjezdit. Věří, že ve volných jízdách v rámci víkendu v Zandvoortu se s vozem ještě více pozná.
Erik Janiš Těší mě zrychlení, nicméně mohlo to být ještě lepší. Měl jsem k dispozici jen jednu sadu nových pneumatik, a když jsem s ní jel rychlé kolo, vyvěsili červenou vlajku. Pak už gumy nefungovaly ideálně. Na starších kolech jsem se hlavně učil. Není jednoduché během dvou testování se všechno stoprocentně naučit, ale snad jsem udělal slušné pokroky. Dnes jsem nejvíce vstřebal brzdy. Správné zpomalení auta bylo další důležitou lekcí. Také jsem se soustřeďoval na koncentraci pro jedno ostré kolo. To je v A1GP velmi důležité. Stejně jako včera i dnes jsme nacvičovali zastávky v boxech. Šlo nám to dobře. Nyní nás už čeká ostrý start v Zandvoortu, kde příští týden začne nová sezona. Ještě předtím ale nastoupí v bojích evropského šampionátu FIA GT3 v Brně. O tomto víkendu tam pojedu dva hodinové závody s vozem Lamborghini Gallardo. V předchozích podnicích jsme patřili vždy k nejrychlejším. Opět se budu střídat s Jaromírem Jiříkem, věřím, že bychom mohli bojovat o výhry.
Tisková zpráva BPA sport marketing a.s.
Podrobnosti o dnešních testech budou následovat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.