SILVERSTONE - 1.DEŇ: Skrátená verzia anglického okruhu včera poslúžila štartovnému poľu na prípravu pred sezónou. Doobeda sa z najlepšieho výsledku tešilo Holandsko, po obednej prestávke sa karta obrátila v prospech Nového Zélandu.
Vyhrať prvé preteky na domácej pôde by bolo snom mnohých tímov a iskrička nádeje včera splanula u tímu Holandska, keď sa pred obednou prestávkou nachádzal na najlepšom mieste tabuľky. Výkon krajiny tulipánov nasledovalo Francúzsko, Južná Afrika a obhájca titulu Nemecko. Naopak český národný tím nevykročil pravou nohou a nie len v rannej, ale aj poobednej časti mu patrila skôr druhá polovica výsledkovej listiny.
V poobednej časti prekvapila svojim výkonom Čína, keď takmer polovicu vyčleneného času osídlila najlepšie umiestnie v tabuľke. Celkovým víťazom poobednej časti sa napokon stal Nový Zéland. Výkon tímu pochádzajúceho od protinožcov nikoho neprekvapil, ale to, že druhý najlepší čas dňa bude patriť Indii nečakal nikto a to napriek tomu, že do kokpitu usadol bývalý pilot F1 Narain Karthikeyan. Takisto veľký nárast výkonu zaznamenala Čína, keď obsadila tretie miesto v poobednej časti.
Silverstone - výsledky testov - 1.tréning - 18.9.2007
Por./Tím/Najl.čas/počet kôl 1. Holandsko - 48,373 - 41 2. Francúzsko - 48,395 - 49 3. Južná Afrika - 48,540 - 43 4. Nemecko - 48,567 - 28 5. Nový Zéland - 48,613 - 56 6. India - 48,637 - 45 7. Kanada - 48,687 - 59 8. Švajčiarsko - 48,742 - 42 9. Pakistan - 48,765 - 22 10. USA - 48,821 - 73 11. Malajzia - 48,890 - 65 12. Brazília - 48,925 - 40 13. Taliansko - 48,956 - 58 14. Veľká Británia - 49,112 - 26 15. Čína - 49,114 - 48 16. Portugalsko - 49,140 - 44 17. Austrália - 49,172 - 54 18. Libanon - 49,388 - 60 19. Írsko - 49,531 - 32 20. Česká Republika - 49,775 - 40 21. Indonézia - 49,839 - 20 22. Mexiko - 51,008 - 25
Silverstone - výsledky - 2.tréning - 18.9.2007:
Por./Tím/Najl.čas/počet kôl 1. Nový Zéland - 48.102 - 51 2. India - 48.362 - 32 3. Čína - 48.421 - 31 4. Veľká Británia - 48.432 - 38 5. Kanada - 48.570 - 42 6. Južná Afrika - 48.597 - 38 7. Írsko - 48.688 - 33 8. Holandsko - 48.730 - 22 9. Nemecko - 48.977 - 26 10. Pakistan - 49.055 - 27 11. Austrália - 49.063 - 58 12. Portugalsko - 49.160 - 37 13. Libanon - 49.180 - 62 14. Taliansko - 49.212 - 58 15. Česká Republika - 49.213 - 43 16. Indonézia - 49.221 - 49 17. Francúzsko - 49.305 - 30 18. Malajzia - 49.474 - 6 19. USA - 49.567 - 32 20. Brazília - 49.772 - 37 21. Mexiko - 50.288 - 75 22. Švajčiarsko - 50.535 - 48
Foto: A1 Grand Prix Media
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?