Druhým dnem pokračovaly na britském okruhu Silverstone oficiální testy A1GP. Erik Janiš, jenž bude v nadcházející sezoně jedničkou českého národního týmu, dokázal hned ráno překonat své včerejší maximum a v průběhu dne získával další cenné jezdecké zkušenosti.
Za volantem monopostu v českých národních barvách se také ve středu objevil i druhý jezdec týmu Jan Charouz.
Stejně jako v úterý přálo i ve středu účastníkům A1GP Světového poháru motorsportu počasí a také dnešní testy proběhly na suché trati. Z dvojice českých talentů, na jejichž bedrech bude v sezoně 2007/2008 spočívat hlavní tíha reprezentačních povinností, strávil více času v kokpitu znovu devatenáctiletý Erik Janiš, který tak absolvoval další intenzivní kurz pilotáže výkonné formule.
Testování beze zbytku splnilo očekávání týmu a jedinou drobnou komplikací byla nutnost výměny motoru poté, co dnes před dopolední přestávkou došlo k poškození čerpadla po přejetí vyššího obrubníku.
Třetí sezona A1GP Světového poháru motorsportu odstartuje v závěru září v holandském Zandvoortu. Ještě před tím se ale reprezentační týmy, včetně českého, vrátí ve dnech 18. a 19. září na dráhu v Silvertone k dalšímu oficiálnímu testování.
Erik Janiš: „Mé pocity jsou dnes ještě lepší než včera. Získal jsem další zkušenosti a opět jsem se posunul vpřed, i když to samozřejmě stále není stoprocentní a pořád se musím ještě moc učit. Těší mě, že jsem hned ráno dokázal překonat své včerejší maximum. Hodně mi pomohl můj bratr Jarek, s nímž jsme včera večer rozebírali data. Řekl mi, co dělám špatně, a já jsem jeho poznatků využil a zlepšil se. Většinu dne jsme absolvovali na starších gumách, v závěru jsme ale obuli novou sadu a mě se povedlo zlepšit přibližně o sekundu. Podle dat navíc vím, že kdybych přesněji řadil, mohl bych být ještě o čtyři a půl desetiny sekundy na kolo rychlejší.“
Jan Charouz: „Já jsem dnes ve voze strávil jen přibližně půl hodiny, i tak jsem ale poměrně spokojený. Důležité bylo, aby jezdil hlavně Erik, který by měl odjet většinu závodů. Já budu připraven zaskočit, ovšem kompletní sezonu bych jen těžko stíhal kombinovat se studijními povinnostmi.“
Antonín Charouz: „První testy máme za sebou a lze říct, že jsme splnili, co jsme si předsevzali. Určitě ale před sebou máme ještě hodně práce. Erik musí najezdit ještě mnoho kilometrů, protože pro něj je vše nové. Doufám, že se vše rychle naučí. Pozitivní je, že po testech je náš vůz celý.“
Výsledky, 2. den oficiálních testů A1GP v Silverstone: 1 Německo 1:10.005 2 Velká Británie 1:10.252 3 Švýcarsko 1:10.311 4 Nový Zéland 1:10.618 5 Jižní Afrika 1:10.714 6 Portugalsko 1:10.762 7 Brazílie 1:10.817 8 Pákistán 1:10.958 9 USA 1:11.047 10 Francie 1:11.057 11 Holandsko 1:11.091 12 Čína 1:11.152 13 Malajsie 1:11.169 14 Irsko 1:11.269 15 Itálie 1:11.386 16 Kanada 1:11.398 17 Austrálie 1:11.535 18 Česká republika 1:11.828 19 Libanon 1:11.880 20 Indonésie 1:12.103 21 Mexiko 1:12.638 BPA
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?