Druhým dnem pokračovaly na britském okruhu Silverstone oficiální testy A1GP. Erik Janiš, jenž bude v nadcházející sezoně jedničkou českého národního týmu, dokázal hned ráno překonat své včerejší maximum a v průběhu dne získával další cenné jezdecké zkušenosti.
Za volantem monopostu v českých národních barvách se také ve středu objevil i druhý jezdec týmu Jan Charouz.
Stejně jako v úterý přálo i ve středu účastníkům A1GP Světového poháru motorsportu počasí a také dnešní testy proběhly na suché trati. Z dvojice českých talentů, na jejichž bedrech bude v sezoně 2007/2008 spočívat hlavní tíha reprezentačních povinností, strávil více času v kokpitu znovu devatenáctiletý Erik Janiš, který tak absolvoval další intenzivní kurz pilotáže výkonné formule.
Testování beze zbytku splnilo očekávání týmu a jedinou drobnou komplikací byla nutnost výměny motoru poté, co dnes před dopolední přestávkou došlo k poškození čerpadla po přejetí vyššího obrubníku.
Třetí sezona A1GP Světového poháru motorsportu odstartuje v závěru září v holandském Zandvoortu. Ještě před tím se ale reprezentační týmy, včetně českého, vrátí ve dnech 18. a 19. září na dráhu v Silvertone k dalšímu oficiálnímu testování.
Erik Janiš: „Mé pocity jsou dnes ještě lepší než včera. Získal jsem další zkušenosti a opět jsem se posunul vpřed, i když to samozřejmě stále není stoprocentní a pořád se musím ještě moc učit. Těší mě, že jsem hned ráno dokázal překonat své včerejší maximum. Hodně mi pomohl můj bratr Jarek, s nímž jsme včera večer rozebírali data. Řekl mi, co dělám špatně, a já jsem jeho poznatků využil a zlepšil se. Většinu dne jsme absolvovali na starších gumách, v závěru jsme ale obuli novou sadu a mě se povedlo zlepšit přibližně o sekundu. Podle dat navíc vím, že kdybych přesněji řadil, mohl bych být ještě o čtyři a půl desetiny sekundy na kolo rychlejší.“
Jan Charouz: „Já jsem dnes ve voze strávil jen přibližně půl hodiny, i tak jsem ale poměrně spokojený. Důležité bylo, aby jezdil hlavně Erik, který by měl odjet většinu závodů. Já budu připraven zaskočit, ovšem kompletní sezonu bych jen těžko stíhal kombinovat se studijními povinnostmi.“
Antonín Charouz: „První testy máme za sebou a lze říct, že jsme splnili, co jsme si předsevzali. Určitě ale před sebou máme ještě hodně práce. Erik musí najezdit ještě mnoho kilometrů, protože pro něj je vše nové. Doufám, že se vše rychle naučí. Pozitivní je, že po testech je náš vůz celý.“
Výsledky, 2. den oficiálních testů A1GP v Silverstone:
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.