Erik Janiš se učí a zrychluje

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 29. srpna 2007 21:15
Sdílej:

Druhým dnem pokračovaly na britském okruhu Silverstone oficiální testy A1GP. Erik Janiš, jenž bude v nadcházející sezoně jedničkou českého národního týmu, dokázal hned ráno překonat své včerejší maximum a v průběhu dne získával další cenné jezdecké zkušenosti.

Za volantem monopostu v českých národních barvách se také ve středu objevil i druhý jezdec týmu Jan Charouz.

Stejně jako v úterý přálo i ve středu účastníkům A1GP Světového poháru motorsportu počasí a také dnešní testy proběhly na suché trati. Z dvojice českých talentů, na jejichž bedrech bude v sezoně 2007/2008 spočívat hlavní tíha reprezentačních povinností, strávil více času v kokpitu znovu devatenáctiletý Erik Janiš, který tak absolvoval další intenzivní kurz pilotáže výkonné formule.

Testování beze zbytku splnilo očekávání týmu a jedinou drobnou komplikací byla nutnost výměny motoru poté, co dnes před dopolední přestávkou došlo k poškození čerpadla po přejetí vyššího obrubníku.

Třetí sezona A1GP Světového poháru motorsportu odstartuje v závěru září v holandském Zandvoortu. Ještě před tím se ale reprezentační týmy, včetně českého, vrátí ve dnech 18. a 19. září na dráhu v Silvertone k dalšímu oficiálnímu testování.

Erik Janiš: „Mé pocity jsou dnes ještě lepší než včera. Získal jsem další zkušenosti a opět jsem se posunul vpřed, i když to samozřejmě stále není stoprocentní a pořád se musím ještě moc učit. Těší mě, že jsem hned ráno dokázal překonat své včerejší maximum. Hodně mi pomohl můj bratr Jarek, s nímž jsme včera večer rozebírali data. Řekl mi, co dělám špatně, a já jsem jeho poznatků využil a zlepšil se. Většinu dne jsme absolvovali na starších gumách, v závěru jsme ale obuli novou sadu a mě se povedlo zlepšit přibližně o sekundu. Podle dat navíc vím, že kdybych přesněji řadil, mohl bych být ještě o čtyři a půl desetiny sekundy na kolo rychlejší.“

Jan Charouz: „Já jsem dnes ve voze strávil jen přibližně půl hodiny, i tak jsem ale poměrně spokojený. Důležité bylo, aby jezdil hlavně Erik, který by měl odjet většinu závodů. Já budu připraven zaskočit, ovšem kompletní sezonu bych jen těžko stíhal kombinovat se studijními povinnostmi.“

Antonín Charouz: „První testy máme za sebou a lze říct, že jsme splnili, co jsme si předsevzali. Určitě ale před sebou máme ještě hodně práce. Erik musí najezdit ještě mnoho kilometrů, protože pro něj je vše nové. Doufám, že se vše rychle naučí. Pozitivní je, že po testech je náš vůz celý.“

Výsledky, 2. den oficiálních testů A1GP v Silverstone: 1 Německo 1:10.005 2 Velká Británie 1:10.252 3 Švýcarsko 1:10.311 4 Nový Zéland 1:10.618 5 Jižní Afrika 1:10.714 6 Portugalsko 1:10.762 7 Brazílie 1:10.817 8 Pákistán 1:10.958 9 USA 1:11.047 10 Francie 1:11.057 11 Holandsko 1:11.091 12 Čína 1:11.152 13 Malajsie 1:11.169 14 Irsko 1:11.269 15 Itálie 1:11.386 16 Kanada 1:11.398 17 Austrálie 1:11.535 18 Česká republika 1:11.828 19 Libanon 1:11.880 20 Indonésie 1:12.103 21 Mexiko 1:12.638 BPA

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.