Druhým dnem pokračovaly na britském okruhu Silverstone oficiální testy A1GP. Erik Janiš, jenž bude v nadcházející sezoně jedničkou českého národního týmu, dokázal hned ráno překonat své včerejší maximum a v průběhu dne získával další cenné jezdecké zkušenosti.
Za volantem monopostu v českých národních barvách se také ve středu objevil i druhý jezdec týmu Jan Charouz.
Stejně jako v úterý přálo i ve středu účastníkům A1GP Světového poháru motorsportu počasí a také dnešní testy proběhly na suché trati. Z dvojice českých talentů, na jejichž bedrech bude v sezoně 2007/2008 spočívat hlavní tíha reprezentačních povinností, strávil více času v kokpitu znovu devatenáctiletý Erik Janiš, který tak absolvoval další intenzivní kurz pilotáže výkonné formule.
Testování beze zbytku splnilo očekávání týmu a jedinou drobnou komplikací byla nutnost výměny motoru poté, co dnes před dopolední přestávkou došlo k poškození čerpadla po přejetí vyššího obrubníku.
Třetí sezona A1GP Světového poháru motorsportu odstartuje v závěru září v holandském Zandvoortu. Ještě před tím se ale reprezentační týmy, včetně českého, vrátí ve dnech 18. a 19. září na dráhu v Silvertone k dalšímu oficiálnímu testování.
Erik Janiš: „Mé pocity jsou dnes ještě lepší než včera. Získal jsem další zkušenosti a opět jsem se posunul vpřed, i když to samozřejmě stále není stoprocentní a pořád se musím ještě moc učit. Těší mě, že jsem hned ráno dokázal překonat své včerejší maximum. Hodně mi pomohl můj bratr Jarek, s nímž jsme včera večer rozebírali data. Řekl mi, co dělám špatně, a já jsem jeho poznatků využil a zlepšil se. Většinu dne jsme absolvovali na starších gumách, v závěru jsme ale obuli novou sadu a mě se povedlo zlepšit přibližně o sekundu. Podle dat navíc vím, že kdybych přesněji řadil, mohl bych být ještě o čtyři a půl desetiny sekundy na kolo rychlejší.“
Jan Charouz: „Já jsem dnes ve voze strávil jen přibližně půl hodiny, i tak jsem ale poměrně spokojený. Důležité bylo, aby jezdil hlavně Erik, který by měl odjet většinu závodů. Já budu připraven zaskočit, ovšem kompletní sezonu bych jen těžko stíhal kombinovat se studijními povinnostmi.“
Antonín Charouz: „První testy máme za sebou a lze říct, že jsme splnili, co jsme si předsevzali. Určitě ale před sebou máme ještě hodně práce. Erik musí najezdit ještě mnoho kilometrů, protože pro něj je vše nové. Doufám, že se vše rychle naučí. Pozitivní je, že po testech je náš vůz celý.“
Výsledky, 2. den oficiálních testů A1GP v Silverstone: 1 Německo 1:10.005 2 Velká Británie 1:10.252 3 Švýcarsko 1:10.311 4 Nový Zéland 1:10.618 5 Jižní Afrika 1:10.714 6 Portugalsko 1:10.762 7 Brazílie 1:10.817 8 Pákistán 1:10.958 9 USA 1:11.047 10 Francie 1:11.057 11 Holandsko 1:11.091 12 Čína 1:11.152 13 Malajsie 1:11.169 14 Irsko 1:11.269 15 Itálie 1:11.386 16 Kanada 1:11.398 17 Austrálie 1:11.535 18 Česká republika 1:11.828 19 Libanon 1:11.880 20 Indonésie 1:12.103 21 Mexiko 1:12.638 BPA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?