Brazilský pilot zatím nejúspěšnější stáje šampionátu GP2 ART Grand Prix Lucas di Grassi je přesvědčený o tom, že může získat titul šampiona jedině vyrovnanými výkony a nehodlá se předvádět za cenu rizika a chyb.
Letošní šampionát co do počtu vítězů vybočuje z průměru. Ve třinácti závodech stálo na nejvyšším stupni pódia devět pilotů. Lucas sice ani jednou, přesto za vedoucím jezdcem průběžného pořadí Glockem zaostává pouze o bod. Oba pak mají velký odstup od svých pronásledovatelů. Zatímco Němec čtyřikrát nebodoval vůbec. Brazilec zůstal bez bodů pouze jedenkrát.
„Nejsem zde od toho, abych se předváděl, mým úkolem je vyhrát titul," uvedl ke svému stylu práce di Grassi. „Mojí strategií je mít dlouhodobě dobré výsledky a vyplácí se to. To je způsob jak vyhrát titul. Nesoustředím se na jeden víkend, ale s rizikem hospodařím podle potřeby."
Zatímco soupeř z týmu iSport svůj náskok v čele průběžného pořadí postupně ztrácel, di Grassi si upevňoval sebevědomí před závěrečným útokem. „V kvalifikaci jsou sice rychlejší, ale já jsem zase rychlejší na startu a v prvních kolech. Od Barcelony jsem lepší než Glock a snad to tak zůstane. V pořadí jsme se přiblížili, radost pro nás, starost pro ně," uzavřel brazilský pilot rozhovor o svých ambicích.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.