Oficiálne predsezónne testy v Silverstone sú už za dverami, ale nesúsení piloti dostali bonus navyše pre zoznámenie sa so závodným špeciálom určeným pre šampionát národov.
Organizátori šampionátu včera zverejnili presný dátum a priebeh predsezónnych testov v Silverstone, ktoré sa budú konať v dňoch 28. a 29. augusta 2007.
Aby to nemali neskúsení piloti ťažké a zbytočne nemrhali vyhradený čas v priebehu týchto testov na zoznamovanie sa s monopostom, zatiaľ čo konkurencia by sa už zamerala na ladenie nastavenia, dostali mladíci možnosť sadnúť do monopostu na dva dni. Aby organizátori tak trochu pridali spravodlivosti, testy neboli merané a konali sa na okruhu, ktorý sa v kalendári A1GP nenachádza.
Na mušku si preto zobrali britský okruh v Snettertone. Testy sa konali od 14. do 15. augusta a hojný počet jazdcov nezaznamenal. V prvý deň jazdili iba piati piloti aj kôli rannému dažďu. Doobeda si trať vyskúšal iba pilot známy najmä zo šampionátu GP2 Adam Carroll z tímu Írsko. Monopost zatiaľ nemal nanesenú národnú zelenú farbu, takže bol netradične v základnej čiernej.
Poobede, keď sa podmienky na trati zlepšili, sa do "zoznamky" pridal Sergio Jimenez, ktorý si sedadlo striedal s Clemente Faria ml. za tím Brazília a Chris Alajajian z Libanonu. Monopost Libanonu si na na pár kôl vyskúšal aj Khalil Beshir.
Druhý deň sa k päťčlennej zostave pridal jediný pilot Marc Murray za Južnú Afriku.
Foto: www.gp2series.com
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.