SAN JOSE – TISKOVÁ KONFERENCE: Kvalifikace na trati Redback dopadla poměrně překvapivě a tak se pojďme podívat, jaká vyjádření k ní měli samotní jezdci.
Justin Wilson – RSPORTS (1. pozice): „Dnešní ranní trénink byl dost těžký. Ztratili jsme se a museli jsme bojovat. Zajeli jsme pěkný čas na kolo, ale pak to šlo pěkně z kopce. Doslova jsme se vrátili k našemu startovnímu setupu a pak se začalo opět dařit. Pak jsme se mohli dnes odpoledne opět hnout kupředu, což šlo docela rychle. Na odpolední kvalifikaci jsme navíc zvolili dobrou směs pneumatik Bridgestone, které pracovaly velmi dobře. První stint dopadl dobře, druhý už nebyl tak dobrý, protože přede mnou byl pomalejší jezdec, díky kterému jsem nemohl zajet rychlé kolo. Naštěstí musel zajet do boxů pro palivo, takže pak byla trať volná, abych mohl zajet extra čisté kolo, díky kterému mám Pole position. Celkem jsem ve druhém stintu odjel jen sedm kol. Pole position je zde v San Jose zjevnou výhodou, alespoň vzhledem k první zatáčce a k vedení závodu. Pak se jezdec může dostat do rytmu a najet si náskok. V posledních dvou letech jsem zde startoval z 9. a 12. pozice a bylo to velmi těžké se dostat skrz startovní pole. Jedinou šancí bylo získat pozici v boxech. Nyní máme výhodu, tak uvidíme, jak se závod bude vyvíjet.“
Sebastien Bourdais – Newman/Haas/Langin (2. pozice) „Pravda je taková, že výsledek je lepší, než dnes ráno. Ve skutečnosti jsme po celý dnešní den bojovali s jednou zadní pneumatikou. Porozuměli jsme našemu problému, až už bylo příliš pozdě. Když jsme přezuli auto na nové pneumatiky, zbývalo už jen 15 minut... Vypadá to, že dnes nešlo vše, tak jak má. Snažil jsem se, ale nešlo to. Ve druhé jízdě bylo zlepšení, dostal jsem se blíž lepším jezdcům, ale to nestačilo na Pole position. Měli jsme příliš nedotáčivé auto. Myslím, že jsme rádi za náš výsledek ze včerejška, protože dnes jsme pořádně ztratili. Vypadlo by to velmi špatně, tipuji tak na P10.“
„Speedy“ Dan Clarke – Minardi Team USA (3. pozice) „Dostali jsme se zde do dobré formy, zdá se, že se zde našemu vozu daří. Zatím jsme z našeho počínání v San Jose spokojeni. Vše je příznivé. Být v top 3 na startu, to je možnost se soustředit na vedení závodu. Je to možnost pracovat na strategii a ne se snažit prodírat startovním polem. Ale bylo to opravdu velmi vyrovnané. Včera byli všichni v jedné sekundě. Bylo to opravdu těsné.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?