SAN JOSE – TISKOVÁ KONFERENCE: Kvalifikace na trati Redback dopadla poměrně překvapivě a tak se pojďme podívat, jaká vyjádření k ní měli samotní jezdci.
Justin Wilson – RSPORTS (1. pozice): „Dnešní ranní trénink byl dost těžký. Ztratili jsme se a museli jsme bojovat. Zajeli jsme pěkný čas na kolo, ale pak to šlo pěkně z kopce. Doslova jsme se vrátili k našemu startovnímu setupu a pak se začalo opět dařit. Pak jsme se mohli dnes odpoledne opět hnout kupředu, což šlo docela rychle. Na odpolední kvalifikaci jsme navíc zvolili dobrou směs pneumatik Bridgestone, které pracovaly velmi dobře. První stint dopadl dobře, druhý už nebyl tak dobrý, protože přede mnou byl pomalejší jezdec, díky kterému jsem nemohl zajet rychlé kolo. Naštěstí musel zajet do boxů pro palivo, takže pak byla trať volná, abych mohl zajet extra čisté kolo, díky kterému mám Pole position. Celkem jsem ve druhém stintu odjel jen sedm kol. Pole position je zde v San Jose zjevnou výhodou, alespoň vzhledem k první zatáčce a k vedení závodu. Pak se jezdec může dostat do rytmu a najet si náskok. V posledních dvou letech jsem zde startoval z 9. a 12. pozice a bylo to velmi těžké se dostat skrz startovní pole. Jedinou šancí bylo získat pozici v boxech. Nyní máme výhodu, tak uvidíme, jak se závod bude vyvíjet.“
Sebastien Bourdais – Newman/Haas/Langin (2. pozice) „Pravda je taková, že výsledek je lepší, než dnes ráno. Ve skutečnosti jsme po celý dnešní den bojovali s jednou zadní pneumatikou. Porozuměli jsme našemu problému, až už bylo příliš pozdě. Když jsme přezuli auto na nové pneumatiky, zbývalo už jen 15 minut... Vypadá to, že dnes nešlo vše, tak jak má. Snažil jsem se, ale nešlo to. Ve druhé jízdě bylo zlepšení, dostal jsem se blíž lepším jezdcům, ale to nestačilo na Pole position. Měli jsme příliš nedotáčivé auto. Myslím, že jsme rádi za náš výsledek ze včerejška, protože dnes jsme pořádně ztratili. Vypadlo by to velmi špatně, tipuji tak na P10.“
„Speedy“ Dan Clarke – Minardi Team USA (3. pozice) „Dostali jsme se zde do dobré formy, zdá se, že se zde našemu vozu daří. Zatím jsme z našeho počínání v San Jose spokojeni. Vše je příznivé. Být v top 3 na startu, to je možnost se soustředit na vedení závodu. Je to možnost pracovat na strategii a ne se snažit prodírat startovním polem. Ale bylo to opravdu velmi vyrovnané. Včera byli všichni v jedné sekundě. Bylo to opravdu těsné.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?