SAN JOSE – 2. KVALIFIKACE: Justin Wilson, Dan Clarke a Oriol Servia, to je téměř nečekaná trojice jezdců, která završila nejúspěšněji druhou kvalifikaci na nedělní Grand Prix San Jose na trati v Redback Raceway.
Seriál Champ Car World Series je letos velmi zajímavou podívanou, už asi i proto se do San Jose přijelo na závod podívat přes jeden milión diváků.
Vyrovnanost startovního pole dokazují časy, kterých dosahují téměř pokaždé, když si odmyslíme nadvládu Bourdaise v závěrečných kvalifikacích, jiní jezdci. To například ve Formuli 1 nevidíme. V USA proto sílí tlak diváků na tento šampionát, protože je zde stále více zábavy.
Wilson tak zajel své další Pole position v CCWS své kariéry a se ztrátou pouhých 0,053s za ním skončil na druhé pozici Dan Clarke s vozem stáje Minardi, což je velké překvapení. Wilson tak bude startovat z první pozice, druhý bude Bourdais a třetí Clarke. Dalším překvapením je třetí čas z druhé kvalifikace Oriola Servii, jenž odstartuje jako čtvrtý, tedy ze druhé řady.
Překvapivě se nedařilo oběma jezdcům týmu Newman/Haas/Langin, kteří zajeli až Rahal 5. čas a Bourdais 6. čas.
Mario Dominguez nahradil pro tento závod Dalziela ve voze stáje Pacific Coast Motorsport a jeho čas stačil pouze na 14. pozici. Mario Dominguez se tak stává nechvalně nešťastnou postavou CCWS, tedy náhradním jezdcem, jenž je zapůjčován mezi týmy, jako náhradník.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.