SAN JOSE – 1. KVALIFIKACE: Sebastien Bourdais si v páteční první kvalifikaci na nedělní závod v ulicích San Jose zajistil první řadu a bod do své bodové sbírky.
Druhou pozici se ztrátou 0,238s na vítězného Bourdaise zajistil pro stáj RuSPORT Justin Wilson, který společně s Willem Powerem (Team Australia) navázali na skvělé výkony z obou pátečních tréninků. Power zajel třetí čas.
Bruno Junqueira dokazuje, že nepatří do starého železa a s vozem týmu Dale Coyne, jenž nepatřil vždy v minulosti ke špičce zajíždí opět dobrý výsledek v podobě čtvrté pozice. Alex Tagliani doplňuje Wilsona, když zajel pátý čas pro stáj RuSPORT. Šeštici uzavírá Robert Doornbos, kterému se podařilo vyhrát druhý trénink a Minardi tak vykresluje novou éru tohoto slavného týmu známého především z Formule 1.
Oriol Servia sedmou pozicí zachraňuje čest v minulosti top týmu Forsythe, když zajistil pro tým sedmou pozici. Tým je v krizi. Tracymu se nedaří, v San Jose se v 1. kvalifikaci umístil desátý. Kde jsou ty doby, kdy jsme jej jen stěží viděli jinde, než na 1. až 3. místě?
Nedařilo se ani týmovému kolegovi Bourdaise, Grahamu Rahalovi, jenž pro tým a také sebe zajistil až 13. čas.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?