SAN JOSE – 1. KVALIFIKACE: Sebastien Bourdais si v páteční první kvalifikaci na nedělní závod v ulicích San Jose zajistil první řadu a bod do své bodové sbírky.
Druhou pozici se ztrátou 0,238s na vítězného Bourdaise zajistil pro stáj RuSPORT Justin Wilson, který společně s Willem Powerem (Team Australia) navázali na skvělé výkony z obou pátečních tréninků. Power zajel třetí čas.
Bruno Junqueira dokazuje, že nepatří do starého železa a s vozem týmu Dale Coyne, jenž nepatřil vždy v minulosti ke špičce zajíždí opět dobrý výsledek v podobě čtvrté pozice. Alex Tagliani doplňuje Wilsona, když zajel pátý čas pro stáj RuSPORT. Šeštici uzavírá Robert Doornbos, kterému se podařilo vyhrát druhý trénink a Minardi tak vykresluje novou éru tohoto slavného týmu známého především z Formule 1.
Oriol Servia sedmou pozicí zachraňuje čest v minulosti top týmu Forsythe, když zajistil pro tým sedmou pozici. Tým je v krizi. Tracymu se nedaří, v San Jose se v 1. kvalifikaci umístil desátý. Kde jsou ty doby, kdy jsme jej jen stěží viděli jinde, než na 1. až 3. místě?
Nedařilo se ani týmovému kolegovi Bourdaise, Grahamu Rahalovi, jenž pro tým a také sebe zajistil až 13. čas.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.