Tomáš Enge se vrátí do šampionátu Indy Car Series. Jako testovací jezdec amerického týmu Samax Motorsport. První zkušební jízdy s červenou Dallarou Honda bude absolvovat příští týden.
Pojede na oválu v Nashville. Ve hře je také angažmá závodního pilota. Stáj zatím nasazuje jeden vůz s Milkou Dunovou z Venezuely. Ve druhé polovině sezony se vedení týmu rozhodne, zda ještě letos nasadí druhý monopost.
Pokud se tak stane, měl by jej řídit Enge. Totéž platí o příští sezoně. Český pilot bude v Nashville testovat v přestávce mezi svými dvěma závody American Le Mans Series. V sobotu pojede na trati Lime Rock, za dva týdny pak v Mid Ohiu. V Indy Car Series je pauza kratší. Tento víkend se je ve Watkins Glen a hned za týden čeká jezdce boj v Nashville.
Tomáš Enge s týmem Samax už spolupracuje déle. V jeho barvách nastoupil ve dvou letošních závodech mistrovství sportovních vozů Grand Am. Ve 24h Daytony byli s kolegy Yasukawou, Festou a Montanou absolutně šestí. V šestihodinovce ve Watkins Glen dvojice Enge – Carpentier nedojela pro poruchu prototypu Pontiac Riley & Scott. V Indy Car Series Enge závodil v roce 2005, kdy byl stálým pilotem týmu Panther (předtím v roce 2004 dva závody za Patrick Racing). Loni se do série vrátil jedním startem ze stáje Eddieho Cheevera.
Tomáš Enge: „Moc se opět těším na jízdu s formulí Indy Car na oválu. Doufám, že moje pomoc s nastavením vozu bude úspěšná a pomůžu tím tým Samax Motosport k dosažení lepších výsledků ve zbytku sezony.“
Antonín Charouz: „Vedení týmu Samax Motorsport si Tomáše vybralo jako testovacího pilota, který se bude podílet na přípravě závodních vozů. Důležitou roli v tom hraje i možnost nástupu do samotných závodů. Stáj totiž zvažuje nasazení druhé formule pro letošní nejpozději příští sezonu. Pokud se tak stane, Tomáš má velkou naději, že s ním pojede on.“ BPA
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.