Tomáš Enge se vrátí do šampionátu Indy Car Series. Jako testovací jezdec amerického týmu Samax Motorsport. První zkušební jízdy s červenou Dallarou Honda bude absolvovat příští týden.
Pojede na oválu v Nashville. Ve hře je také angažmá závodního pilota. Stáj zatím nasazuje jeden vůz s Milkou Dunovou z Venezuely. Ve druhé polovině sezony se vedení týmu rozhodne, zda ještě letos nasadí druhý monopost.
Pokud se tak stane, měl by jej řídit Enge. Totéž platí o příští sezoně. Český pilot bude v Nashville testovat v přestávce mezi svými dvěma závody American Le Mans Series. V sobotu pojede na trati Lime Rock, za dva týdny pak v Mid Ohiu. V Indy Car Series je pauza kratší. Tento víkend se je ve Watkins Glen a hned za týden čeká jezdce boj v Nashville.
Tomáš Enge s týmem Samax už spolupracuje déle. V jeho barvách nastoupil ve dvou letošních závodech mistrovství sportovních vozů Grand Am. Ve 24h Daytony byli s kolegy Yasukawou, Festou a Montanou absolutně šestí. V šestihodinovce ve Watkins Glen dvojice Enge – Carpentier nedojela pro poruchu prototypu Pontiac Riley & Scott. V Indy Car Series Enge závodil v roce 2005, kdy byl stálým pilotem týmu Panther (předtím v roce 2004 dva závody za Patrick Racing). Loni se do série vrátil jedním startem ze stáje Eddieho Cheevera.
Tomáš Enge: „Moc se opět těším na jízdu s formulí Indy Car na oválu. Doufám, že moje pomoc s nastavením vozu bude úspěšná a pomůžu tím tým Samax Motosport k dosažení lepších výsledků ve zbytku sezony.“
Antonín Charouz: „Vedení týmu Samax Motorsport si Tomáše vybralo jako testovacího pilota, který se bude podílet na přípravě závodních vozů. Důležitou roli v tom hraje i možnost nástupu do samotných závodů. Stáj totiž zvažuje nasazení druhé formule pro letošní nejpozději příští sezonu. Pokud se tak stane, Tomáš má velkou naději, že s ním pojede on.“ BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?