Tomáš Enge se vrátí do šampionátu Indy Car Series. Jako testovací jezdec amerického týmu Samax Motorsport. První zkušební jízdy s červenou Dallarou Honda bude absolvovat příští týden.
Pojede na oválu v Nashville. Ve hře je také angažmá závodního pilota. Stáj zatím nasazuje jeden vůz s Milkou Dunovou z Venezuely. Ve druhé polovině sezony se vedení týmu rozhodne, zda ještě letos nasadí druhý monopost.
Pokud se tak stane, měl by jej řídit Enge. Totéž platí o příští sezoně. Český pilot bude v Nashville testovat v přestávce mezi svými dvěma závody American Le Mans Series. V sobotu pojede na trati Lime Rock, za dva týdny pak v Mid Ohiu. V Indy Car Series je pauza kratší. Tento víkend se je ve Watkins Glen a hned za týden čeká jezdce boj v Nashville.
Tomáš Enge s týmem Samax už spolupracuje déle. V jeho barvách nastoupil ve dvou letošních závodech mistrovství sportovních vozů Grand Am. Ve 24h Daytony byli s kolegy Yasukawou, Festou a Montanou absolutně šestí. V šestihodinovce ve Watkins Glen dvojice Enge – Carpentier nedojela pro poruchu prototypu Pontiac Riley & Scott. V Indy Car Series Enge závodil v roce 2005, kdy byl stálým pilotem týmu Panther (předtím v roce 2004 dva závody za Patrick Racing). Loni se do série vrátil jedním startem ze stáje Eddieho Cheevera.
Tomáš Enge: „Moc se opět těším na jízdu s formulí Indy Car na oválu. Doufám, že moje pomoc s nastavením vozu bude úspěšná a pomůžu tím tým Samax Motosport k dosažení lepších výsledků ve zbytku sezony.“
Antonín Charouz: „Vedení týmu Samax Motorsport si Tomáše vybralo jako testovacího pilota, který se bude podílet na přípravě závodních vozů. Důležitou roli v tom hraje i možnost nástupu do samotných závodů. Stáj totiž zvažuje nasazení druhé formule pro letošní nejpozději příští sezonu. Pokud se tak stane, Tomáš má velkou naději, že s ním pojede on.“ BPA
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?