Ernesto Viso: Rýchlo sa zotavujem...

Viso, Ernesto
Viso, Ernesto, foto: www.gp2series.com
Jozef Smrtník 4. července 2007 22:29
Sdílej:

ROZHOVOR: Pilot tímu Racing Engineering zažil počas posledného víkendu po tvrdej havárii svoje druhé narodenie. Vďaka bezpečnému monopostu si poranil iba ruku a nohu.

Ernesto, je skvelé vás opäť vidieť v paddocku. Ako sa cítite? Cítim sa trochu boľavý, čo je pochopiteľné, bola to veľká rana, ale inak sa cítim dobre a nemám žiadné problémy. Som ešte posilnený všetkými liekmi, ktoré som dostal v nemocnici. Chce to pár hodín, než sa dostanem do normálneho stavu a verím, že bolesti budú primerané. Našťastie sa zotavujem rýchlo.

Čo sa v skutočnosti počas incidentu stalo? Takže po vzhliadnutí videa a konzultácie s ľuďmi sme dospeli k tomu, že bola v tej chvíli vyvesená žltá vlajka, ale nezbadal som ju, pretože som bol práve za autami, ktoré zabrzdili. Šli sme veľkou rýchlosťou a už som nemohol nič urobiť. Dotkol som sa auta predomnou a vzlietol som.

Pamätáte si na všetko? Posledné, na čo si pamätám je to, ako som vzlietol a cítil som, že sa ľahko pohybuje volant, ale potom nasledovalo zatemnenie asi na 45 minút. Iné si nepamätám.

Som si istý, že premýšľate o tom, aké ste mali šťastie a takisto viem, že ste veľmi veriaci. Napadlo vás tieto súvislosti dávať dokopy? Nie, nechcem tlačiť vieru do môjho pretekania: každý ma na to svoje vysvetlenie, ale pretekanie je pretekanie. Iba cítim radosť, že som späť a že sa mi nič nestalo.

Pravdepodobne budete musieť pár týždňov počkať, ale zrejme by ste sa radšej videl v kokpite. V skutočnosti presne neviem, čo sa mi stalo, ale chcem sa stretnúť s doktormi FIA a zistiť ich názor. Ešte stále neviem, čo presne sa dialo 24 hodín od havárie. Určite sa chcem znovu dostať do formy a netuším, čo sa bude diať. Jediné, čo chcem je prejsť ich testami.

Napriek vážnosti havárie, čo si myslíte o aute? Je úžasné! Bola to obrovská smršť a iba som si narazil moju ruku a nohu, to bolo všetko. Bol to naozaj silný náraz  a všetko dopadlo dobre.

A z tej lepšej stránky. Dozvedel som sa, že ste mali možnosť sa stretnúť s niektorými sestričkami, nedohodli ste si s niektorou rande? (Smiech) Nie, všetky boli pekné a starali sa o mňa skutočne dobre. Chcem sa im poďakovať za všetko, čo pre mňa urobili počas pobytu v nemocnici a takisto doktorom FIA a traťovému personálu, ktorý mi pomohol, kým som bol prevezený do zdravotného strediska.

Foto: www.gp2series.com

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.