ROZHOVOR: Pilot tímu Racing Engineering zažil počas posledného víkendu po tvrdej havárii svoje druhé narodenie. Vďaka bezpečnému monopostu si poranil iba ruku a nohu.
Ernesto, je skvelé vás opäť vidieť v paddocku. Ako sa cítite? Cítim sa trochu boľavý, čo je pochopiteľné, bola to veľká rana, ale inak sa cítim dobre a nemám žiadné problémy. Som ešte posilnený všetkými liekmi, ktoré som dostal v nemocnici. Chce to pár hodín, než sa dostanem do normálneho stavu a verím, že bolesti budú primerané. Našťastie sa zotavujem rýchlo.
Čo sa v skutočnosti počas incidentu stalo? Takže po vzhliadnutí videa a konzultácie s ľuďmi sme dospeli k tomu, že bola v tej chvíli vyvesená žltá vlajka, ale nezbadal som ju, pretože som bol práve za autami, ktoré zabrzdili. Šli sme veľkou rýchlosťou a už som nemohol nič urobiť. Dotkol som sa auta predomnou a vzlietol som.
Pamätáte si na všetko? Posledné, na čo si pamätám je to, ako som vzlietol a cítil som, že sa ľahko pohybuje volant, ale potom nasledovalo zatemnenie asi na 45 minút. Iné si nepamätám.
Som si istý, že premýšľate o tom, aké ste mali šťastie a takisto viem, že ste veľmi veriaci. Napadlo vás tieto súvislosti dávať dokopy? Nie, nechcem tlačiť vieru do môjho pretekania: každý ma na to svoje vysvetlenie, ale pretekanie je pretekanie. Iba cítim radosť, že som späť a že sa mi nič nestalo.
Pravdepodobne budete musieť pár týždňov počkať, ale zrejme by ste sa radšej videl v kokpite. V skutočnosti presne neviem, čo sa mi stalo, ale chcem sa stretnúť s doktormi FIA a zistiť ich názor. Ešte stále neviem, čo presne sa dialo 24 hodín od havárie. Určite sa chcem znovu dostať do formy a netuším, čo sa bude diať. Jediné, čo chcem je prejsť ich testami.
Napriek vážnosti havárie, čo si myslíte o aute? Je úžasné! Bola to obrovská smršť a iba som si narazil moju ruku a nohu, to bolo všetko. Bol to naozaj silný náraz a všetko dopadlo dobre.
A z tej lepšej stránky. Dozvedel som sa, že ste mali možnosť sa stretnúť s niektorými sestričkami, nedohodli ste si s niektorou rande? (Smiech) Nie, všetky boli pekné a starali sa o mňa skutočne dobre. Chcem sa im poďakovať za všetko, čo pre mňa urobili počas pobytu v nemocnici a takisto doktorom FIA a traťovému personálu, ktorý mi pomohol, kým som bol prevezený do zdravotného strediska.
Foto: www.gp2series.com
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.