FRANCÚZSKO - 2.PRETEKY: Jazdecká chyba francúzského lídra pretekov vyústila do predčasného konca v prospech šanielského pilota tímu Racing Engineering.
Pre včerajšiu tvrdú haváriu chýbal v štartovnom poli Ernesto Viso, ktorý sa po zdravotnej stránke zotavuje. Jeho stav bol ešte včera podľa lekárov stabilizovaný a mladý Venezuelan bol pri vedomí. Je neuveriteľné, že z takejto havárie vyžiel iba s narazenou nohou a rukou.
Iba 20 minút pred štartom prestalo nad francúzskym okruhom pršať. Napriek tomu sa všetcia piloti rozhodli štartovať na suchých gumách, aj keď v závere pretekov začali opäť padať kvapky dažďa. Včerajší incident po štarte a umytá trať spôsobila skôr konzervatívnejší štart do šprintu a Nicolas Lapierre štartujúci z prvého miesta dokázal za sebou udržať Javiera Villu.
Smola tímu iSport by sa tento víkend dala rozdávať, keď obaja pretekári štartujúci zo samého konca Timo Glock a Andreas Zuber opäť nedokončili preteky. Avšak najväčším prekvapením pretekov bola chyba Nicolasa Lapierra jazdiacom neohrozene na prvom mieste. V šestnástom kole vo vlásenke nesprávne odhadol brzdný bod a vyletel mimo trať, kde skončil zapichnutý v pneumatikách.
Vedúca priečka tak padla do lona Javiera Villu, ktorú si španielský pretekár tímu Racing Engineering udržal až do cieľa. Svoju atraktívnu pozíciu si však musel tvrdo ustrážiť pred dvomi prenasledovateľmi Luca Filippim a Giorgiom Pantanom, ktorí Španielovi celý čas dýchali na chrbát.
Okrem vedúcej trojice bol pre oko diváka zaujímavý boj Bruna Sennu. Jeho tvrdá snaha o získanie lepšej pozície pred Petrovom vyústila najskôr do straty pozície v prospech Nakajimu a následne s Japoncom kolidoval a vylwtel mimo trať. Našťastie bol schopný pokračovať v pretekoch, ale jeho snaha už bola prakticky márna, pretože sa týmto krokom ocitol mimo bodov.
Foto: www.gp2series.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?