FRANCÚZSKO - 2.PRETEKY: Jazdecká chyba francúzského lídra pretekov vyústila do predčasného konca v prospech šanielského pilota tímu Racing Engineering.
Pre včerajšiu tvrdú haváriu chýbal v štartovnom poli Ernesto Viso, ktorý sa po zdravotnej stránke zotavuje. Jeho stav bol ešte včera podľa lekárov stabilizovaný a mladý Venezuelan bol pri vedomí. Je neuveriteľné, že z takejto havárie vyžiel iba s narazenou nohou a rukou.
Iba 20 minút pred štartom prestalo nad francúzskym okruhom pršať. Napriek tomu sa všetcia piloti rozhodli štartovať na suchých gumách, aj keď v závere pretekov začali opäť padať kvapky dažďa. Včerajší incident po štarte a umytá trať spôsobila skôr konzervatívnejší štart do šprintu a Nicolas Lapierre štartujúci z prvého miesta dokázal za sebou udržať Javiera Villu.
Smola tímu iSport by sa tento víkend dala rozdávať, keď obaja pretekári štartujúci zo samého konca Timo Glock a Andreas Zuber opäť nedokončili preteky. Avšak najväčším prekvapením pretekov bola chyba Nicolasa Lapierra jazdiacom neohrozene na prvom mieste. V šestnástom kole vo vlásenke nesprávne odhadol brzdný bod a vyletel mimo trať, kde skončil zapichnutý v pneumatikách.
Vedúca priečka tak padla do lona Javiera Villu, ktorú si španielský pretekár tímu Racing Engineering udržal až do cieľa. Svoju atraktívnu pozíciu si však musel tvrdo ustrážiť pred dvomi prenasledovateľmi Luca Filippim a Giorgiom Pantanom, ktorí Španielovi celý čas dýchali na chrbát.
Okrem vedúcej trojice bol pre oko diváka zaujímavý boj Bruna Sennu. Jeho tvrdá snaha o získanie lepšej pozície pred Petrovom vyústila najskôr do straty pozície v prospech Nakajimu a následne s Japoncom kolidoval a vylwtel mimo trať. Našťastie bol schopný pokračovať v pretekoch, ale jeho snaha už bola prakticky márna, pretože sa týmto krokom ocitol mimo bodov.
Foto: www.gp2series.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.