MONT-TREMBLANT - 3. a 4. TRÉNING: Deň pred pretekmi priniesol pre štartovné pole o niečo horšie počasie, no napriek tomu patril vchol tabuľky v oboch tréningoch Francúzovi z tímu Newman/Haas/Lanigan.
Horský okruh v blízkosti kanadského Quebecu rovnako ako v piatok preveril jazdecké skúsenosti pilotov naplno. O niečo chladnejšie počasie však nezabránilo piotom dosiahnúť oproti piatku rýchlejšie časy na kolo. Rovnako, ako v prvom, tak aj v druhom trénigu sa opäť vrátila formy do krvi Sebastiena Bourdaisa. V prvom tréningu ako jediný zajazdil svoje maximum pod minútu a šestnásť sekúnd na kolo.
Druhý iba dvadsaťminútový tréning krátko pred druhou časťou kvalifikácie už poznačili poveternostné podmienky. Napriek tomu, že nepršalo, teplota trate sa pre oblačnosť znížila a časy na kolo na predných miestach sa zhruba o pol sekundy zhoršili. To nezabránilo Bourdaisovi zopakovať ranný výsledok v podobe prvého miesta.
Silným súperom Bourdaisa bol v oboch prípadoch Robert Doornboss s druhým a tretím miestom. Druhý tréning bol zaujímavý najmä pre domáce publikum, keď krajan Paul Tracy stratil na bourdaisa v záverečnom tréningu jednu pozíciu so stratou iba 47 tisícin sekundy.
Foto: Newman/Haas/Langin Racing
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?