FRANCÚZSKO - 1.PRETEKY: Prvé preteky na francúzskom okruhu priniesli viac prekvapivých a dramatickckých okamihov, než je zvykom. Okrem toho zatiaľ nie je známy zdravotný stav Ernesta Visa po ťažkej havárii, ktorá spôsobila prerušenie pretekov.
Po pevnom štarte hlavných pretekov sa vedenie tímu iSport chytalo oprávnene za hlavy. V prvej rade na štarte stáli obaja úspešní piloti tohto tímu v poradí Glock a Zuber. Po zhasnutí svetiel sa nepochopiteľne títo dvaja tímoví kolegovia pustili do seba a po vzájomnej kolízii vyleteli mimo trať do priestoru výjazdu z boxov.
Táto kuriózna udalosť však bola iba predzvesťou vážnej havárie iba pár zákrut po štarte. Ernesto Viso z tímu FMS nechtiac nabehol Ammermüllerovi na zadnú časť monopostu a jeho monopost sa vzniesol do vzduchu. Nasledoval pirueta po betónovom zvodidle s nárazom v plnej rýchlosti do stĺpu a následnému dopadnutiu za zvodidlo po asi 50 metroch. Na trať okamžite vyšlo bezpečnostné auto.
Tohto momentu využilo takmer celé štartovné pole na povinnú zastávku v boxoch, pričom Nicolas Lapierre bočne zrazil svojho mechanika. Vedenie pretekov sa po zhodnotení situácie okolo Ernesta Visu rozhodlo preteky po troch kolách prerušiť a zrak verejnosti sa upriamil na záchrannú prácu zdravotníkov vyprosťujúcich Ernesta Visa zo zlomeného monopostu. Rovnako, ako u venezulského pretekára, ani stav zrazeného mechanika nebol do zverejnenia reportáže známy, takže informácie vám prinesieme neskôr. U Visa však bolo zo spomalených záberov jasné, že mohlo pri piruete dôjsť ku kontaktu hlavy jazdca s betónovým zvodidlom.
Až takmer hodinu čakali piloti márne na získanie informácii o svojom súperovi, kým sa motory opäť rozozvučili. Tentokrát letmému štartu viedol Hirate nasledovaný Changhokom a Pantanom. V tom istom kole odstavil svoje auto Adam Carroll po technických problémoch. Z vedúcou pozíciou sa musel Hirate rozlúčiť po absolvovaní penalizácie a v tom istom kole došlo takisto k poruche u Changhoka, takže do vedenia sa prekvapivo dostal Giorgio Pantano z tímu Campos Racing.
Expilota F1 a zároveň najstaršieho muža štartovného poľa nasledoval di Grassi, Maldonado, Senna, Filippi a Negrao. V jedenástom kole sa musel Bruno Senna dočasne rozlúčiť so svojou pozíciou v prospech Luca Filippiho, keď prebrzdil zákrutu.
V 18. kole došlo vo vlásenke ku kolízii pri ktorej Bakkerud príliš zavrel Hirateho a následná kolízia napriek snahe mechanikov v tíme DPR vyústila v Christianov predčasný koniec. Vo vedení si medzitým vytvoril Pantano nadskok pred di Grassim už viac, ako 3 sekundy. Túto dvojicu nasledoval Maldonado, Filippi, Senna, Negrao, Zaugg, Petrov a Lapierre.
Vitali Petrov nedokázal dlho odolávať v udržaní atraktívnej ôsmej pozícii zaručujúcej pole position do nedeľného šprintu a po chybe spôsobenej prebrzdením v zákrute prepustil nechtiac svoju pozíciu Francúzovi.
Deväť kôl pred koncom sa muselo štartovné pole rozlúčiť hneď s dvomi pilotmi. Negrao kolidoval so Zauggom, čo znamenalo pre Alexandra odstup. Na inom mieste trate to s tvrdosťou prejazdu cez obrubníky prehnal Kohei Hirate. Po nadskočení monopostu zostal stáť japonský pretekár v protismere so zhasnutým motorom.
Na tretej pozícii jazdiaci Pastor Maldonado začal mať technické problémy a pomaly sa začal v prospech súperov prepadávať štartovným polom, kým sa ho nesnažil predbehnúť Lapierre. Nicolas mal Pastora takmer na dostrel, keď v tiahlej zákrute Maldonado nečakane spomalil a Lapierre bol nútený tvrdšie stúpiť na brzdu. Pri prejazde zákrutou to automaticky viedlo k hodinám a napriek tomu, že mohol pokračovať, vidlo to k strate pozícií.
V poslednom kole sa zrak verejnosti upriamil na súboj medzi Brunom Sennoma a Luca Filippim v boji o posledné pódiové umiestnenie. To napokon pre seba získal synovec slávneho Ayrtona Sennu, keď Filippi vo vlásenke prebrzdil a musel sa tak uspokojiť s bodmi za štvrté miesto. Pre víťazstvo tak neohrozene dorazil Giorgio Pantano, ktorého s bezpečným odstupom prenasledoval Lucas di Grassi.
Foto: www.gp2series.com
Kompletné výsledky sa pripravujú...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.