MONT-TREMBLANT - 1.KVALIFIKÁCIA: Prvý "výhliadkový" výjazd Katherine Legge bol iba tichom pred búrkou, ktorá sa rozprúdila v záverečnom boji o víťazstvo v prvej kvalifikácii a pravdepodobne aj o pole position...
Premiérová kvalifikácia na okruhu, ktorý zatiaľ Champ Car vo svojich historických tabuľkách nemá vo svojom zozname priniesla pre divákov vytúžené napätie. Napriek tomu, že postavenie na štarte väčšinou určuje až sobotná kvalifikačná jazda, tímy a jazdci sa snažili zo všetkých síl vyťažiť čo najlepší čas na kolo už v piatok. Predpoveď počasia totiž naznačuje, že by malo v sobotu pršať a tým pádom je jasné, že časy na mokrej trati by boli pre boj o pole position bezpredmetné.
Práve preto je po prvej časti kvalifikácie najšťastnejším pilotom štartovného poľa francúzsky pilot Tristan Gommendy jazdiaci za tím PKV Racing. O obrovskej snahe v boji o pole position svedčia aj vysoko vyrovnané časy na čele výsledkovej listiny, kde sa prví piati piloti vošli do jedinej desatiny sekundy! Napokon trojnásobný obhájca titulu Sebastien Bourdais stratil na svojho krajana iba sedem tisícin sekundy, čo ho zaradilo na druhú provizórnu štartovnú pozíciu.
Ilustračné foto: Red Bull
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?