MONT-TREMBLANT - 1.KVALIFIKÁCIA: Prvý "výhliadkový" výjazd Katherine Legge bol iba tichom pred búrkou, ktorá sa rozprúdila v záverečnom boji o víťazstvo v prvej kvalifikácii a pravdepodobne aj o pole position...
Premiérová kvalifikácia na okruhu, ktorý zatiaľ Champ Car vo svojich historických tabuľkách nemá vo svojom zozname priniesla pre divákov vytúžené napätie. Napriek tomu, že postavenie na štarte väčšinou určuje až sobotná kvalifikačná jazda, tímy a jazdci sa snažili zo všetkých síl vyťažiť čo najlepší čas na kolo už v piatok. Predpoveď počasia totiž naznačuje, že by malo v sobotu pršať a tým pádom je jasné, že časy na mokrej trati by boli pre boj o pole position bezpredmetné.
Práve preto je po prvej časti kvalifikácie najšťastnejším pilotom štartovného poľa francúzsky pilot Tristan Gommendy jazdiaci za tím PKV Racing. O obrovskej snahe v boji o pole position svedčia aj vysoko vyrovnané časy na čele výsledkovej listiny, kde sa prví piati piloti vošli do jedinej desatiny sekundy! Napokon trojnásobný obhájca titulu Sebastien Bourdais stratil na svojho krajana iba sedem tisícin sekundy, čo ho zaradilo na druhú provizórnu štartovnú pozíciu.
Ilustračné foto: Red Bull
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?