FRANCÚZSKO - TRÉNING: Piloti sprievodného seriálu majú oproti kráľovskej disciplíne F1 menšie skúsenosti, avšak vyrovnaným výkonom jasne dokazujú, že sa nejedná o žiadne béčka.
Do vedenia jediného oficiálneho tréningu 26 členného štartovného poľa sa dostal pilot tímu iSport Andreas Zuber, ktorý tak dokázal, že od testov na Paul Ricard zo svojej formy nestratil. Svoj najlepší čas zajazdil deväť minút pred koncom a jediným, kto ho ešte mohol zosadiť z postu prvého bol Giorgio Pantano, ktorý si takisto neviedol zle a na Zubera stratil necelú desatinu sekundy. Jeho snahu o lepší výsledok však prekazila vlastná technika, keď došlo k poruche výfukového systému.
Tretie miesto si vyjazdil Pastor Maldonado z Tridentu pred Luca di Grassi z tímu ART Grand Prix. Známa vlásenka Adelaide na okruhu Magny-Cours potrápila Ho-ping Tunga a Nicolasa Lapierra. Obaja využili jej betónovú výbehovú zónu, ktorá našťastie umožňuje bezproblémový návrat na trať. Horšie dopadol Ernesto Viso z tímu Racing Engineering, ktorému sa odtrhlo zadné krídlo, čo vyústilo ho hodín v tretej zákrute.
Foto: www.gp2series.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?