Až do prvej zastávky v boxoch bolo takmer isté, že najvyšší muž štartovného poľa musí získať víťazstvo. Namiesto neho však oslavoval obhájca titulu.
Justin Wilson z tímu RSPORTS si v Portlande vybojoval svoju druhú pole position v sezóne a ako sa na špičkového jazdca patrí, po prvej zákrute si pred druhým Robertom Doornbossom obhájil pozíciu a pokračoval vo vedení v stíhacej jazde. Už po prvom kole mal anglický pilot nádskok 1.484 sekundy a pred odchodom na prvú plánovanú zastávku v boxoch v 27. kole to už bolo zhruba 19 sekúnd.
Nádskok, ktorý by každý ketegorizoval, ako nedohnateľný súperom sa po zastávke začal strácať. Justinovi Wilsonovi pravdepodobne nové pneumatiky príliš nesadli a na chladnej trati sa to prejavilo na rýchlosti. Naopak Bourdaisovi zastávka u mechanikov sadla na výbornú a z veľkého nádskoku začal výrazne ukrajovať. Výsledkom bolo po druhej zastávke zdolanie Justina na konci cielovej roviny.
"Prvý stint prebiehal skutočne skvele a jazdenie bolo zábavné," povedal po pretekoch Justin Wilson. "V druhom stinte som očakával zrýchlenie, ale nestalo sa tak, čo ma prekvapilo. Sebastien pomaly ujedal z môjho nádskoku a po prvej zstávke ma porazil. Zo zisku pódia sa teším. Myslím si, že auto jazdilo dobre počas celého víkendu, na čo som pyšný. Snáď nás čaká víťazstvo už v Clevelande."
Foto: RuSPORT/TNT Photo/ACM Photo
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.