MONT TREMBLANT - TEST: Kanaďan Paul Tracy poprvé od své dubnové nehody v Toyota Grand Prix Long Beach usedl do kokpitu závodního vozu Panoz DP01.
Tracy v kanadském Mont Tremblant (Mont-Tremblant St. Jovite, Quebec) absolvoval s týmem Forsythe dvoudenní testování. Jde o trať, kde se 1. července pojede první ze šňůry kanadských závodů seriálu Champ Car. Následovat budou 8.7. Toronto a 22.7. Edmonton.
Šampión z roku 2003 celkem dokončil na zcela silniční trati 78 kol s nejlepším časem 1m17.560s. Tracy byl donucen ukončit test druhý den ráno, kdy svůj automobil výletem mimo trať poškodil. Tým se ihned vrátil do Indianapolisu, kde započal přípravy na další závod seriálu, který se uskuteční v Portlandu.
Paul Tracy: „Je senzační být opět v autě. Je velmi frustrující pohybovat se mimo dění a koukat zpovzdálí. Tvrdě jsem dřel na tom, abych se mohl vrátit do auta. Test nám sice nevyšel tak, jak bychom chtěli, ale přinejmenším se mi podařilo se vrátit a nyní se můžeme soustředit na závody. Mont-Tremblant je skvělá trať, velmi rychlá a velmi vyzývavá. Chystáme se zde předvést.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.