Favorit pretekov Kanaan doplatil na problémy v boxoch, čím uľahčil pilotovi tímu Target zisk ďalšieho víťazstva.
Po odmávaní zelenej vlajky sa ihneď začal súboj o prvé miesto medzi Tony Kanaanom a Danom Wheldonom. Kanaan si napokon vedenie udržal a okrem Wheldona mal až do 49. kola v závese Castronevesa. Hornisha ml., Dixona a Franchittiho.
Spomenuté 49. kolo znamenalo prvý kľúčový moment za cestou Dana Wheldona k druhému víťazstvu v sezóne. Tony Kanaan zašiel spoločne s Danicou Patrick do boxov. Došlo však k vzájomnej kolízii. Danica Patrick po krátkom zdržaní mohla bez problémov pokračovať, ale pilot tímu Andretti Green Racing musel pre riešenie problémov zostať v boxoch a mechanici ho vypustili až o osem kôl neskôr.
Wheldon sa pochopiteľne po incidente ujal vedenia, kým nedošlo k prvej žltej fáze spôsobenú pre nečistoty na trati. Po následnom reštarte sa vedenia ujal Scott Dixon, ktorému Wheldon nenechal dýchať a obaja si viackrát bok po boku vymenili vedenie v pretekoch. Napokon držiteľ titulu a víťazstva v Indy 500 našiel recept, ako si stabilne udržať vedenie.
V polovici pretekov došlo k ďalšiemu prevratu. Z vedúcej skupinky vypadol Ed Carpenter, čo malo za následok ďalší výjazd bezpečnostného auta. Následné boxy zmenili vedúceho muža pretekov, ktorým sa opäť stal Scott Dixon, ktorého nasledoval Helio Castroneves, Dan Wheldon, Tony Scheckter, Dario Franchitti a Scott Sharp. Následný priebeh bol až takmer do konca bez incidentov a Wheldon sa postupne predieral dopredu. Neprerušovaný priebeh Danovi pomohol vytvoriť si obrovský nádskok.
Iba dve kolá pred koncom došlo opäť k incidentu na trati, ktorý si vyžiadal žltú fázu. Preteky boli následne automaticky ukončené šachovnicovou vlajkou, pod ktorou Wheldon prešiel voľným tempom, ako prvý.
Foto: Target Chip Ganassi Racing
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.