Motegi, kvalifikace - Helio Castroneves dominujícím vozům týmu Andretti Green vypálil rybník a ukořistil pro sebe pole-position na zítřejší závod Indy Japan 300. Vedle něj se do první řady postaví Dan Wheldon.
Až druhou řadu obsadil vítěz prvního a třetího tréninku Tony Kanaan, po jeho levé straně bude startovat Danica Patrick, která je s výsledkem určitě spokojená.
Třetí řadu si vyjely týmy Penske a Ganassi v pořadí Sam Hornish a Scott Dixon. Marco Andretti na rozdíl od týmových kolegů nedokázal ani v kvalifikaci najít správný rytmus a do závodu odstartuje na hranici první desítky.
O pátou řadu se bude s mladým Andrettim dělit domácí Kosuke Matsuura na něhož v Japonsku týmový kolega Vitor Meira vůbec nestačí. Přitom obvykle to bývá naopak. Poslední místo drží jediný zástupce týmu AJ Foyt Enterprises Darren Manning.
foto: IndyCar Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.