Motegi, 1. trénink - Kromě Marca Andrettiho, který zajel jedenáctý nejrychlejší čas, ovládl tým Andretti Green Racing první trénink podniku Indy Japan 300 konaného na japonském oválu v Motegi.
Kanaan objel ovál o délce 1.5 míle za 27.180 vteřin, záda mu kryl týmový kolega Dario Franchitti a kolegyně Danica Patrick, která třetím místem rozhodně překvapila.
Poslední Vitor Meira si v tréninku příliš nezajezdil. Po třech kolech následoval kontakt s bariérou a zdemolovaný vůz nemohl být opraven. Důvodem havárie byly podle oficiálního prohlášení týmu studené pneumatiky.
Páté a šesté místo obsadilo duo z Penskeho týmu Helio Castroneves a Sam Hornish. Domácí Kosuke Matsuura udělal svým fanouškům devátým místem určitě radost.
foto: IndyCar Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.