Shanghai - hlavné preteky: Po strastiplnom začiatku pretekov sa počas priebehu dostal do vedenia Jonny Reid, ktorému však víťazstvo nepomohlo k udržaniu šance na zisk titulu. Česká Republika predsa bodovala.
Hlavné preteky na čínskom okruhu v Shanghaji museli byť predčasne spomalené bezpečnostným autom po kolízii mexického a juhoafrického auta. Po reštarte v šiestom kole sa muselo opäť krúžiť za bezpečnostným autom kôli havárii Alexa Yoonga.
Až desiaté kolo znamenalo štart do pretekov, čoho využili piloti na čele s Veľkou Britániou na povinnú zastávku v boxoch. Po nich však poznalo štartovné pole nového lídra, ktorým sa stal Jonny Reid z Nového Zélandu.
Následne jazdili s menším odstupom na čele Nový Zéland, Veľká Británia, USA, Nemecko, Holansko. České auto pilotované Filipom Salaquardom sa v tom čase aj vďaka úvodnej rošáde ocitlo na 12. mieste a tým postup dopredu nekončil.
Nasledovala havária amerického auta, ktorá si opäť vyžiadala výjazd bezpečnostného auta. Z tejto udalosti mal najväčšiu radosť Nico Hülkenberg, ktorý sa tak posunul na pódiové umiestnenie.
Filip Salaquarda sa postupne prepracoval až na desiaté miesto a jediný, kto v tej chvíli mohol ohroziť posledné bodované miesto bol Ananda Mikola z Indonézie. Ten však dostal penalizáciu prejazdu boxami a český rodák tak mohol s kľudom preťať cielovú pásku s jedným bodom na konte.
Pre víťazstvo si do ciela prišiel Jonny Reid z nového Zélandu nasledovaný Veľkou Britániou a Nemeckom. Veľká radosť Nového Zélandu sa miešala s trbkosťou na tvári. Napriek víťazstvu sa šance na titul vytratili, pretože Hülkenbergovi z Nemecka stačili iba tri body na celkové víťazstvo v šampionáte národov a vďaka tretiemu miestu v Shanghaji bude na čestnom mieste pohára národov pre ročník 2006/2007 visieť vlajka Nemecka.
Shanghai - výsledky hlavných pretekov:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Jonny REID Nový Zéland 1:08:13.498 - 2 Robbie KERR Veľká Británia 1:08:15.065 +1.567 3 Nico HÜLKENBERG Nemecko 1:08:16.683 +3.185 4 Renger VAN DER ZANDE Holandsko 1:08:19.159 +5.661 5 Richard LYONS Írsko 1:08:23.879 +10.381 6 Sean McINTOSH Kanada 1:08:25.796 +12.298 7 Enrico TOCCACELO Taliansko 1:08:26.669 +13.171 8 Jean Karl VERNAY Francúzsko 1:08:28.441 +14.943 9 Sebastien BUEMI Švajčiarsko 1:08:28.761 +15.263 10 Filip SALAQUARDA Česká Republika 1:08:35.283 +21.785 11 Alex YOONG Malajzia 1:08:35.829 +22.331 12 Alan VAN DER MERWE Južná Afrika 1:08:39.212 +25.714 13 Joao URBANO Portugalsko 1:08:42.398 +28.900 14 Allam KHODAIR Libanon 1:08:42.774 +29.276 15 Congfu CHENG Čína 1:08:43.893 +30.395 16 Ananda MIKOLA Indonézia 1:09:03.196 +49.698 17 Narain KARTHIKEYAN India 1:09:08.084 +54.586 18 Nur ALI Pakistan 1:07:04.424 2 kola 19 Vitor MEIRA Brazília 1:08:45.826 4 kola 20 Jonathan SUMMERTON USA 43:32.127 14 kôl 21 Ian DYK Austrália 35:43.864 21 kôl 22 Sergio PEREZ Mexiko 6:55.629 36 kôl
Foto: A1 Grand Prix Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.