Shanghai - hlavné preteky: Po strastiplnom začiatku pretekov sa počas priebehu dostal do vedenia Jonny Reid, ktorému však víťazstvo nepomohlo k udržaniu šance na zisk titulu. Česká Republika predsa bodovala.
Hlavné preteky na čínskom okruhu v Shanghaji museli byť predčasne spomalené bezpečnostným autom po kolízii mexického a juhoafrického auta. Po reštarte v šiestom kole sa muselo opäť krúžiť za bezpečnostným autom kôli havárii Alexa Yoonga.
Až desiaté kolo znamenalo štart do pretekov, čoho využili piloti na čele s Veľkou Britániou na povinnú zastávku v boxoch. Po nich však poznalo štartovné pole nového lídra, ktorým sa stal Jonny Reid z Nového Zélandu.
Následne jazdili s menším odstupom na čele Nový Zéland, Veľká Británia, USA, Nemecko, Holansko. České auto pilotované Filipom Salaquardom sa v tom čase aj vďaka úvodnej rošáde ocitlo na 12. mieste a tým postup dopredu nekončil.
Nasledovala havária amerického auta, ktorá si opäť vyžiadala výjazd bezpečnostného auta. Z tejto udalosti mal najväčšiu radosť Nico Hülkenberg, ktorý sa tak posunul na pódiové umiestnenie.
Filip Salaquarda sa postupne prepracoval až na desiaté miesto a jediný, kto v tej chvíli mohol ohroziť posledné bodované miesto bol Ananda Mikola z Indonézie. Ten však dostal penalizáciu prejazdu boxami a český rodák tak mohol s kľudom preťať cielovú pásku s jedným bodom na konte.
Pre víťazstvo si do ciela prišiel Jonny Reid z nového Zélandu nasledovaný Veľkou Britániou a Nemeckom. Veľká radosť Nového Zélandu sa miešala s trbkosťou na tvári. Napriek víťazstvu sa šance na titul vytratili, pretože Hülkenbergovi z Nemecka stačili iba tri body na celkové víťazstvo v šampionáte národov a vďaka tretiemu miestu v Shanghaji bude na čestnom mieste pohára národov pre ročník 2006/2007 visieť vlajka Nemecka.
Shanghai - výsledky hlavných pretekov:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Jonny REID Nový Zéland 1:08:13.498 - 2 Robbie KERR Veľká Británia 1:08:15.065 +1.567 3 Nico HÜLKENBERG Nemecko 1:08:16.683 +3.185 4 Renger VAN DER ZANDE Holandsko 1:08:19.159 +5.661 5 Richard LYONS Írsko 1:08:23.879 +10.381 6 Sean McINTOSH Kanada 1:08:25.796 +12.298 7 Enrico TOCCACELO Taliansko 1:08:26.669 +13.171 8 Jean Karl VERNAY Francúzsko 1:08:28.441 +14.943 9 Sebastien BUEMI Švajčiarsko 1:08:28.761 +15.263 10 Filip SALAQUARDA Česká Republika 1:08:35.283 +21.785 11 Alex YOONG Malajzia 1:08:35.829 +22.331 12 Alan VAN DER MERWE Južná Afrika 1:08:39.212 +25.714 13 Joao URBANO Portugalsko 1:08:42.398 +28.900 14 Allam KHODAIR Libanon 1:08:42.774 +29.276 15 Congfu CHENG Čína 1:08:43.893 +30.395 16 Ananda MIKOLA Indonézia 1:09:03.196 +49.698 17 Narain KARTHIKEYAN India 1:09:08.084 +54.586 18 Nur ALI Pakistan 1:07:04.424 2 kola 19 Vitor MEIRA Brazília 1:08:45.826 4 kola 20 Jonathan SUMMERTON USA 43:32.127 14 kôl 21 Ian DYK Austrália 35:43.864 21 kôl 22 Sergio PEREZ Mexiko 6:55.629 36 kôl
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.