Shanghai - hlavné preteky: Po strastiplnom začiatku pretekov sa počas priebehu dostal do vedenia Jonny Reid, ktorému však víťazstvo nepomohlo k udržaniu šance na zisk titulu. Česká Republika predsa bodovala.
Hlavné preteky na čínskom okruhu v Shanghaji museli byť predčasne spomalené bezpečnostným autom po kolízii mexického a juhoafrického auta. Po reštarte v šiestom kole sa muselo opäť krúžiť za bezpečnostným autom kôli havárii Alexa Yoonga.
Až desiaté kolo znamenalo štart do pretekov, čoho využili piloti na čele s Veľkou Britániou na povinnú zastávku v boxoch. Po nich však poznalo štartovné pole nového lídra, ktorým sa stal Jonny Reid z Nového Zélandu.
Následne jazdili s menším odstupom na čele Nový Zéland, Veľká Británia, USA, Nemecko, Holansko. České auto pilotované Filipom Salaquardom sa v tom čase aj vďaka úvodnej rošáde ocitlo na 12. mieste a tým postup dopredu nekončil.
Nasledovala havária amerického auta, ktorá si opäť vyžiadala výjazd bezpečnostného auta. Z tejto udalosti mal najväčšiu radosť Nico Hülkenberg, ktorý sa tak posunul na pódiové umiestnenie.
Filip Salaquarda sa postupne prepracoval až na desiaté miesto a jediný, kto v tej chvíli mohol ohroziť posledné bodované miesto bol Ananda Mikola z Indonézie. Ten však dostal penalizáciu prejazdu boxami a český rodák tak mohol s kľudom preťať cielovú pásku s jedným bodom na konte.
Pre víťazstvo si do ciela prišiel Jonny Reid z nového Zélandu nasledovaný Veľkou Britániou a Nemeckom. Veľká radosť Nového Zélandu sa miešala s trbkosťou na tvári. Napriek víťazstvu sa šance na titul vytratili, pretože Hülkenbergovi z Nemecka stačili iba tri body na celkové víťazstvo v šampionáte národov a vďaka tretiemu miestu v Shanghaji bude na čestnom mieste pohára národov pre ročník 2006/2007 visieť vlajka Nemecka.
Shanghai - výsledky hlavných pretekov:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Jonny REID Nový Zéland 1:08:13.498 - 2 Robbie KERR Veľká Británia 1:08:15.065 +1.567 3 Nico HÜLKENBERG Nemecko 1:08:16.683 +3.185 4 Renger VAN DER ZANDE Holandsko 1:08:19.159 +5.661 5 Richard LYONS Írsko 1:08:23.879 +10.381 6 Sean McINTOSH Kanada 1:08:25.796 +12.298 7 Enrico TOCCACELO Taliansko 1:08:26.669 +13.171 8 Jean Karl VERNAY Francúzsko 1:08:28.441 +14.943 9 Sebastien BUEMI Švajčiarsko 1:08:28.761 +15.263 10 Filip SALAQUARDA Česká Republika 1:08:35.283 +21.785 11 Alex YOONG Malajzia 1:08:35.829 +22.331 12 Alan VAN DER MERWE Južná Afrika 1:08:39.212 +25.714 13 Joao URBANO Portugalsko 1:08:42.398 +28.900 14 Allam KHODAIR Libanon 1:08:42.774 +29.276 15 Congfu CHENG Čína 1:08:43.893 +30.395 16 Ananda MIKOLA Indonézia 1:09:03.196 +49.698 17 Narain KARTHIKEYAN India 1:09:08.084 +54.586 18 Nur ALI Pakistan 1:07:04.424 2 kola 19 Vitor MEIRA Brazília 1:08:45.826 4 kola 20 Jonathan SUMMERTON USA 43:32.127 14 kôl 21 Ian DYK Austrália 35:43.864 21 kôl 22 Sergio PEREZ Mexiko 6:55.629 36 kôl
Foto: A1 Grand Prix Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.