St. Petersburg: Castroneves zcela dominoval

Kanaan - Castroneves - Dixon
Kanaan - Castroneves - Dixon, foto: IndyCar Media
iM3 2. dubna 2007 01:01
Sdílej:

St. Petersburg, závod: Castroneves triumfoval v St. Petersburgu podruhé v řadě, když naprosto suverénním způsobem ovládl celý závod. Brazilec vedl 95 kol z celkových 100. O půl vteřiny později projel cílem Scott Dixon, který Castronevese pronásledoval. Nicméně k předjížděcímu manévru se nikdy neodhodlal.

„Je to neuvěřitelné. Museli jste se velmi soustředit. Byl jsem velmi opatrný, abych neudělal chybu. Ale přišel můj čas, vyhrál jsem,“ řekl Castroneves.

Přestože se Dixon nepokusil Castronevese předjel, neznamenalo to, že byl pomalejší. Právě naopak, jeho vůz byl pravděpodobně o něco rychlejší, ale Dixon nedokázal v úzkých ulicích St. Petersburgu najít mezeru k předjetí. „Je velmi frustrující následovat Helia po celý zatracený den,“ řekl Dixon. „Jen si sedíte a čekáte, až ten chlápek udělá chybu. Snažíte se vyvinout co největší tlak. Ale je to těžké, když kolo za kolem následujete stejný vůz.“

Tony Kanaan na rozdíl od Dixona po okruhu doslova létal. Po startu ze šestého místa spadl díky kolizi na poslední pozici. „Neměl bych být spokojen, když jsem měl vůz schopný vyhrát a nevyhrál jsem,“ komentoval Kanaan vlastní závod

Možná nebýt kolize v prvním kole, mohl se Kanaan prát o vítězství. Brazilec se na startu příliš hrnul dopředu a ve snaze objet zvenku týmového kolegu Franchittiho, kolidoval s ním a přeletěl mu přes vůz.

„Nevím přesně co se stalo. Snažil jsem se zůstat mimo potíže, ale vůz byl nedotáčivý a narazili jsme do sebe. Chlapci odvedli skvělou práci. Ale vůz již nebyl 100%,“ řekl Franchitti, který musel k opravě.

Ke havárii neměli daleko ani Dan Wheldon a Helio Castroneves. Při restartu v 35. kole vedl závod Wheldon, který chtěl v poslední zatáčce okruhu zpomalit celé pole a vystartovat. Jenže Wheldon zpomalil natolik, že do něj Castroneves zezadu lehce ťuknul. Oběma monopostům se naštěstí nic nepřihodilo.

„Zdá se, že Castroneves se rozhodl do něj narazit ještě před zelenou vlajkou,“ řekl Ganassi. „Toto není NASCAR. S týmem Penske nejsme nyní rozhodně spokojeni. Náraz do někoho před zelenou vlajkou by se měl trestat, nemyslíte?“

Avšak komisaři nechali tento incident bez povšimnutí a Castroneves projel cílem na prvním místě. Zaznamenal své 12 vítězství v IRL a posunul se na druhé místo průběžného pořadí.

foto: IndyCar Media
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.