St. Petersburg, závod: Castroneves triumfoval v St. Petersburgu podruhé v řadě, když naprosto suverénním způsobem ovládl celý závod. Brazilec vedl 95 kol z celkových 100. O půl vteřiny později projel cílem Scott Dixon, který Castronevese pronásledoval. Nicméně k předjížděcímu manévru se nikdy neodhodlal.
„Je to neuvěřitelné. Museli jste se velmi soustředit. Byl jsem velmi opatrný, abych neudělal chybu. Ale přišel můj čas, vyhrál jsem,“ řekl Castroneves.
Přestože se Dixon nepokusil Castronevese předjel, neznamenalo to, že byl pomalejší. Právě naopak, jeho vůz byl pravděpodobně o něco rychlejší, ale Dixon nedokázal v úzkých ulicích St. Petersburgu najít mezeru k předjetí. „Je velmi frustrující následovat Helia po celý zatracený den,“ řekl Dixon. „Jen si sedíte a čekáte, až ten chlápek udělá chybu. Snažíte se vyvinout co největší tlak. Ale je to těžké, když kolo za kolem následujete stejný vůz.“
Tony Kanaan na rozdíl od Dixona po okruhu doslova létal. Po startu ze šestého místa spadl díky kolizi na poslední pozici. „Neměl bych být spokojen, když jsem měl vůz schopný vyhrát a nevyhrál jsem,“ komentoval Kanaan vlastní závod
Možná nebýt kolize v prvním kole, mohl se Kanaan prát o vítězství. Brazilec se na startu příliš hrnul dopředu a ve snaze objet zvenku týmového kolegu Franchittiho, kolidoval s ním a přeletěl mu přes vůz.
„Nevím přesně co se stalo. Snažil jsem se zůstat mimo potíže, ale vůz byl nedotáčivý a narazili jsme do sebe. Chlapci odvedli skvělou práci. Ale vůz již nebyl 100%,“ řekl Franchitti, který musel k opravě.
Ke havárii neměli daleko ani Dan Wheldon a Helio Castroneves. Při restartu v 35. kole vedl závod Wheldon, který chtěl v poslední zatáčce okruhu zpomalit celé pole a vystartovat. Jenže Wheldon zpomalil natolik, že do něj Castroneves zezadu lehce ťuknul. Oběma monopostům se naštěstí nic nepřihodilo.
„Zdá se, že Castroneves se rozhodl do něj narazit ještě před zelenou vlajkou,“ řekl Ganassi. „Toto není NASCAR. S týmem Penske nejsme nyní rozhodně spokojeni. Náraz do někoho před zelenou vlajkou by se měl trestat, nemyslíte?“
Avšak komisaři nechali tento incident bez povšimnutí a Castroneves projel cílem na prvním místě. Zaznamenal své 12 vítězství v IRL a posunul se na druhé místo průběžného pořadí.
foto: IndyCar MediaMáte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?