St. Petersburg, závod: Castroneves triumfoval v St. Petersburgu podruhé v řadě, když naprosto suverénním způsobem ovládl celý závod. Brazilec vedl 95 kol z celkových 100. O půl vteřiny později projel cílem Scott Dixon, který Castronevese pronásledoval. Nicméně k předjížděcímu manévru se nikdy neodhodlal.
„Je to neuvěřitelné. Museli jste se velmi soustředit. Byl jsem velmi opatrný, abych neudělal chybu. Ale přišel můj čas, vyhrál jsem,“ řekl Castroneves.
Přestože se Dixon nepokusil Castronevese předjel, neznamenalo to, že byl pomalejší. Právě naopak, jeho vůz byl pravděpodobně o něco rychlejší, ale Dixon nedokázal v úzkých ulicích St. Petersburgu najít mezeru k předjetí. „Je velmi frustrující následovat Helia po celý zatracený den,“ řekl Dixon. „Jen si sedíte a čekáte, až ten chlápek udělá chybu. Snažíte se vyvinout co největší tlak. Ale je to těžké, když kolo za kolem následujete stejný vůz.“
Tony Kanaan na rozdíl od Dixona po okruhu doslova létal. Po startu ze šestého místa spadl díky kolizi na poslední pozici. „Neměl bych být spokojen, když jsem měl vůz schopný vyhrát a nevyhrál jsem,“ komentoval Kanaan vlastní závod
Možná nebýt kolize v prvním kole, mohl se Kanaan prát o vítězství. Brazilec se na startu příliš hrnul dopředu a ve snaze objet zvenku týmového kolegu Franchittiho, kolidoval s ním a přeletěl mu přes vůz.
„Nevím přesně co se stalo. Snažil jsem se zůstat mimo potíže, ale vůz byl nedotáčivý a narazili jsme do sebe. Chlapci odvedli skvělou práci. Ale vůz již nebyl 100%,“ řekl Franchitti, který musel k opravě.
Ke havárii neměli daleko ani Dan Wheldon a Helio Castroneves. Při restartu v 35. kole vedl závod Wheldon, který chtěl v poslední zatáčce okruhu zpomalit celé pole a vystartovat. Jenže Wheldon zpomalil natolik, že do něj Castroneves zezadu lehce ťuknul. Oběma monopostům se naštěstí nic nepřihodilo.
„Zdá se, že Castroneves se rozhodl do něj narazit ještě před zelenou vlajkou,“ řekl Ganassi. „Toto není NASCAR. S týmem Penske nejsme nyní rozhodně spokojeni. Náraz do někoho před zelenou vlajkou by se měl trestat, nemyslíte?“
Avšak komisaři nechali tento incident bez povšimnutí a Castroneves projel cílem na prvním místě. Zaznamenal své 12 vítězství v IRL a posunul se na druhé místo průběžného pořadí.
foto: IndyCar MediaSpolečnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?