St. Petersburg, závod: Castroneves triumfoval v St. Petersburgu podruhé v řadě, když naprosto suverénním způsobem ovládl celý závod. Brazilec vedl 95 kol z celkových 100. O půl vteřiny později projel cílem Scott Dixon, který Castronevese pronásledoval. Nicméně k předjížděcímu manévru se nikdy neodhodlal.
„Je to neuvěřitelné. Museli jste se velmi soustředit. Byl jsem velmi opatrný, abych neudělal chybu. Ale přišel můj čas, vyhrál jsem,“ řekl Castroneves.
Přestože se Dixon nepokusil Castronevese předjel, neznamenalo to, že byl pomalejší. Právě naopak, jeho vůz byl pravděpodobně o něco rychlejší, ale Dixon nedokázal v úzkých ulicích St. Petersburgu najít mezeru k předjetí. „Je velmi frustrující následovat Helia po celý zatracený den,“ řekl Dixon. „Jen si sedíte a čekáte, až ten chlápek udělá chybu. Snažíte se vyvinout co největší tlak. Ale je to těžké, když kolo za kolem následujete stejný vůz.“
Tony Kanaan na rozdíl od Dixona po okruhu doslova létal. Po startu ze šestého místa spadl díky kolizi na poslední pozici. „Neměl bych být spokojen, když jsem měl vůz schopný vyhrát a nevyhrál jsem,“ komentoval Kanaan vlastní závod
Možná nebýt kolize v prvním kole, mohl se Kanaan prát o vítězství. Brazilec se na startu příliš hrnul dopředu a ve snaze objet zvenku týmového kolegu Franchittiho, kolidoval s ním a přeletěl mu přes vůz.
„Nevím přesně co se stalo. Snažil jsem se zůstat mimo potíže, ale vůz byl nedotáčivý a narazili jsme do sebe. Chlapci odvedli skvělou práci. Ale vůz již nebyl 100%,“ řekl Franchitti, který musel k opravě.
Ke havárii neměli daleko ani Dan Wheldon a Helio Castroneves. Při restartu v 35. kole vedl závod Wheldon, který chtěl v poslední zatáčce okruhu zpomalit celé pole a vystartovat. Jenže Wheldon zpomalil natolik, že do něj Castroneves zezadu lehce ťuknul. Oběma monopostům se naštěstí nic nepřihodilo.
„Zdá se, že Castroneves se rozhodl do něj narazit ještě před zelenou vlajkou,“ řekl Ganassi. „Toto není NASCAR. S týmem Penske nejsme nyní rozhodně spokojeni. Náraz do někoho před zelenou vlajkou by se měl trestat, nemyslíte?“
Avšak komisaři nechali tento incident bez povšimnutí a Castroneves projel cílem na prvním místě. Zaznamenal své 12 vítězství v IRL a posunul se na druhé místo průběžného pořadí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.