St. Petersburg, kvalifikace: Přestože zajel Tony Kanaan nejrychlejší čas, na pole-position se nepostaví. Pravidla jsou neúprosná a jelikož se Brazilec dopustil chyby, která způsobila přerušení kvalifikace, odputuje Kanaan startovní listinou směrem vzad.
Hodinový boj o nejvýhodnější postavení se v IndyCar velmi podobá Formuli 1. Pomalejší jezdci postupně odpadají, až se do závěrečné desetiminutové jízdy probojuje šest pilotů. V St. Petersburgu to byli Andretti, Castroneves, Dixon, Franchitti, Kanaan a Manning.
V závěrečné kvalifikaci zajel nejrychlejší čas Tony Kanaan, ale snahu ještě vylepšit rekord okruhu přehnal a havaroval. Kolem zachytil o betonovou zeď, což jej odrazilo přímo naproti další betonové zdi. Brazilec vystoupil nezraněn, ale monopost již tak nevypadal. Kvalifikace musela být přerušena.
A pravidlo v IndyCar říká, že pokud pilot zapříčiní přerušení, bude automaticky posunut na konec, v tomto případě na šesté místo. Dalším pravidlem je náhradní vůz. Kanaanovi mechanici musí zelený monopost #11 Team 7-Eleven stihnout přes noc opravit. Pokud by se jim to nezdařilo, Brazilec usedne do náhradního a odstartuje až z 18. místa.
Z pole-position bude tedy startovat Helio Castroneves, po jeho boku uvidíme Marca Andrettiho. „Věděl jsem, že to bude boj,“ řekl Castroneves. „Od prvního tréninku jsme zkoušeli co bude pracovat a co ne. Připravili jsme rychlé auto, zajeli dobré časy a to se v kvalifikaci vyplatilo. Dnes byl můj den.“
Tony Kanaan samozřejmě z rychlostí spokojen je, ale nebýt nehody… „Moje chyba, pro Team 7-Eleven je to škoda. Nemyslím si, že by někdo překonal čas, který jsme zajeli. Zítra musím předjet pět vozů, uvidíme,“ řekl Kanaan.
foto: IndyCar MediaNejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?