Kanaan penalizován, Castroneves první

Castroneves, Helio
Castroneves, Helio, foto: IndyCar Media
iM3 31. března 2007 21:09
Sdílej:

St. Petersburg, kvalifikace: Přestože zajel Tony Kanaan nejrychlejší čas, na pole-position se nepostaví. Pravidla jsou neúprosná a jelikož se Brazilec dopustil chyby, která způsobila přerušení kvalifikace, odputuje Kanaan startovní listinou směrem vzad.

Hodinový boj o nejvýhodnější postavení se v IndyCar velmi podobá Formuli 1. Pomalejší jezdci postupně odpadají, až se do závěrečné desetiminutové jízdy probojuje šest pilotů. V St. Petersburgu to byli Andretti, Castroneves, Dixon, Franchitti, Kanaan a Manning.

V závěrečné kvalifikaci zajel nejrychlejší čas Tony Kanaan, ale snahu ještě vylepšit rekord okruhu přehnal a havaroval. Kolem zachytil o betonovou zeď, což jej odrazilo přímo naproti další betonové zdi. Brazilec vystoupil nezraněn, ale monopost již tak nevypadal. Kvalifikace musela být přerušena.

A pravidlo v IndyCar říká, že pokud pilot zapříčiní přerušení, bude automaticky posunut na konec, v tomto případě na šesté místo. Dalším pravidlem je náhradní vůz. Kanaanovi mechanici musí zelený monopost #11 Team 7-Eleven stihnout přes noc opravit. Pokud by se jim to nezdařilo, Brazilec usedne do náhradního a odstartuje až z 18. místa.

Z pole-position bude tedy startovat Helio Castroneves, po jeho boku uvidíme Marca Andrettiho. „Věděl jsem, že to bude boj,“ řekl Castroneves. „Od prvního tréninku jsme zkoušeli co bude pracovat a co ne. Připravili jsme rychlé auto, zajeli dobré časy a to se v kvalifikaci vyplatilo. Dnes byl můj den.“

Tony Kanaan samozřejmě z rychlostí spokojen je, ale nebýt nehody… „Moje chyba, pro Team 7-Eleven je to škoda. Nemyslím si, že by někdo překonal čas, který jsme zajeli. Zítra musím předjet pět vozů, uvidíme,“ řekl Kanaan.

foto: IndyCar Media
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?