St. Petersburg, kvalifikace: Přestože zajel Tony Kanaan nejrychlejší čas, na pole-position se nepostaví. Pravidla jsou neúprosná a jelikož se Brazilec dopustil chyby, která způsobila přerušení kvalifikace, odputuje Kanaan startovní listinou směrem vzad.
Hodinový boj o nejvýhodnější postavení se v IndyCar velmi podobá Formuli 1. Pomalejší jezdci postupně odpadají, až se do závěrečné desetiminutové jízdy probojuje šest pilotů. V St. Petersburgu to byli Andretti, Castroneves, Dixon, Franchitti, Kanaan a Manning.
V závěrečné kvalifikaci zajel nejrychlejší čas Tony Kanaan, ale snahu ještě vylepšit rekord okruhu přehnal a havaroval. Kolem zachytil o betonovou zeď, což jej odrazilo přímo naproti další betonové zdi. Brazilec vystoupil nezraněn, ale monopost již tak nevypadal. Kvalifikace musela být přerušena.
A pravidlo v IndyCar říká, že pokud pilot zapříčiní přerušení, bude automaticky posunut na konec, v tomto případě na šesté místo. Dalším pravidlem je náhradní vůz. Kanaanovi mechanici musí zelený monopost #11 Team 7-Eleven stihnout přes noc opravit. Pokud by se jim to nezdařilo, Brazilec usedne do náhradního a odstartuje až z 18. místa.
Z pole-position bude tedy startovat Helio Castroneves, po jeho boku uvidíme Marca Andrettiho. „Věděl jsem, že to bude boj,“ řekl Castroneves. „Od prvního tréninku jsme zkoušeli co bude pracovat a co ne. Připravili jsme rychlé auto, zajeli dobré časy a to se v kvalifikaci vyplatilo. Dnes byl můj den.“
Tony Kanaan samozřejmě z rychlostí spokojen je, ale nebýt nehody… „Moje chyba, pro Team 7-Eleven je to škoda. Nemyslím si, že by někdo překonal čas, který jsme zajeli. Zítra musím předjet pět vozů, uvidíme,“ řekl Kanaan.
foto: IndyCar MediaSpolečnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?