Česko skončilo tesne za bodmi

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 26. března 2007 14:10
Sdílej:

Jarek Janiš došiel v oboch mexických pretekoch na 12.mieste, takže český tím odchádza bez bodového zisku. Češi majú na svojom konte 26 bodov, takže sú priebežne na 12.mieste.

Ako už je pri pretekoch A1GP zvykom, nedeľa priniesla i v Mexiku skvelé predstavenie s viacerými tvrdými súbojmi v celom štartovnom poli. Janiš do šprintu vyrazil z 15. miesta a hneď po štarte si vďaka odvážnej reakcii a trochou šťastia polepšil o tri miesta, keď sa dokázal vyhnúť kolízii z predných miest. O niekoľko kôl neskôr sa dostal na 11. miesto, ale po kolízii so súperom došlo k poškodeniu zadného krídla, takže sa musel zmieriť s 12.miestom.

Na štarte hlavných pretekov stál na špinavej stope a prišiel o jedno miesto, o dve kolá neskôr ho však vybojoval nazad. Následne tvrdo bojoval s autami Indonézie a Nového Zélandu, až do skorej zastávky v boxoch po deviatom kole. Janiš sa na trať vrátil na 19. mieste, ale po zastávkach ďalších tímov stúpal dopredu a od 19. kola jazdil na 12. mieste. Tú udržal až do cieľa napriek tomu, že bol celý čas zapojený do súboja viacerých súperov. Medzi ôsmim až trinástym miestom v cieli bol rozdiel necelých päť sekúnd.

Jarek Janiš: „Úprimne povedané som od tohto víkendu čakal viac, ale nevyšlo to. Štart šprintu bol dosť divoký, vpredu došlo ku kolízii a len som hádal, ktorým smerom mám ísť, ale mal som šťastie a do ničoho som nenarazil. Bohužiaľ niekto zozadu do mňa narazil a musel som pretekať s poškodeným zadným krídlom, čo nám uškodilo. Zvyšok pretekov som strávil bojom s inými autami a to isté by sa dalo povedať o hlavných pretekoch. V nich sme zvolili skorú zastávku, ale nebola perfektná. Pri všetkých súbojoch som sa bavil, ale radšej by som jazdil osamotený v popredí pretekov.“

Antonín Charouz, šéf tímu: „Tentokrát som nemohol byť priamo na mieste pretekov, ale snažil som sa byť čo najviac v kontakte. Tento víkend sme museli rozdeliť sily a vedeli sme, že to nebude ľahké. Pripravili sme sa ako to najlepšie šlo, ale nestačilo to. Aj po kvalifikácii som dúfal v zisk bodov, pretože naše zastávky sú zvyčajne výborné, ale tentokrát sme pri nich nič nezískali.“

Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.