Jarek Janiš došiel v oboch mexických pretekoch na 12.mieste, takže český tím odchádza bez bodového zisku. Češi majú na svojom konte 26 bodov, takže sú priebežne na 12.mieste.
Ako už je pri pretekoch A1GP zvykom, nedeľa priniesla i v Mexiku skvelé predstavenie s viacerými tvrdými súbojmi v celom štartovnom poli. Janiš do šprintu vyrazil z 15. miesta a hneď po štarte si vďaka odvážnej reakcii a trochou šťastia polepšil o tri miesta, keď sa dokázal vyhnúť kolízii z predných miest. O niekoľko kôl neskôr sa dostal na 11. miesto, ale po kolízii so súperom došlo k poškodeniu zadného krídla, takže sa musel zmieriť s 12.miestom.
Na štarte hlavných pretekov stál na špinavej stope a prišiel o jedno miesto, o dve kolá neskôr ho však vybojoval nazad. Následne tvrdo bojoval s autami Indonézie a Nového Zélandu, až do skorej zastávky v boxoch po deviatom kole. Janiš sa na trať vrátil na 19. mieste, ale po zastávkach ďalších tímov stúpal dopredu a od 19. kola jazdil na 12. mieste. Tú udržal až do cieľa napriek tomu, že bol celý čas zapojený do súboja viacerých súperov. Medzi ôsmim až trinástym miestom v cieli bol rozdiel necelých päť sekúnd.
Jarek Janiš: „Úprimne povedané som od tohto víkendu čakal viac, ale nevyšlo to. Štart šprintu bol dosť divoký, vpredu došlo ku kolízii a len som hádal, ktorým smerom mám ísť, ale mal som šťastie a do ničoho som nenarazil. Bohužiaľ niekto zozadu do mňa narazil a musel som pretekať s poškodeným zadným krídlom, čo nám uškodilo. Zvyšok pretekov som strávil bojom s inými autami a to isté by sa dalo povedať o hlavných pretekoch. V nich sme zvolili skorú zastávku, ale nebola perfektná. Pri všetkých súbojoch som sa bavil, ale radšej by som jazdil osamotený v popredí pretekov.“
Antonín Charouz, šéf tímu: „Tentokrát som nemohol byť priamo na mieste pretekov, ale snažil som sa byť čo najviac v kontakte. Tento víkend sme museli rozdeliť sily a vedeli sme, že to nebude ľahké. Pripravili sme sa ako to najlepšie šlo, ale nestačilo to. Aj po kvalifikácii som dúfal v zisk bodov, pretože naše zastávky sú zvyčajne výborné, ale tentokrát sme pri nich nič nezískali.“
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.