Jarek Janiš došiel v oboch mexických pretekoch na 12.mieste, takže český tím odchádza bez bodového zisku. Češi majú na svojom konte 26 bodov, takže sú priebežne na 12.mieste.
Ako už je pri pretekoch A1GP zvykom, nedeľa priniesla i v Mexiku skvelé predstavenie s viacerými tvrdými súbojmi v celom štartovnom poli. Janiš do šprintu vyrazil z 15. miesta a hneď po štarte si vďaka odvážnej reakcii a trochou šťastia polepšil o tri miesta, keď sa dokázal vyhnúť kolízii z predných miest. O niekoľko kôl neskôr sa dostal na 11. miesto, ale po kolízii so súperom došlo k poškodeniu zadného krídla, takže sa musel zmieriť s 12.miestom.
Na štarte hlavných pretekov stál na špinavej stope a prišiel o jedno miesto, o dve kolá neskôr ho však vybojoval nazad. Následne tvrdo bojoval s autami Indonézie a Nového Zélandu, až do skorej zastávky v boxoch po deviatom kole. Janiš sa na trať vrátil na 19. mieste, ale po zastávkach ďalších tímov stúpal dopredu a od 19. kola jazdil na 12. mieste. Tú udržal až do cieľa napriek tomu, že bol celý čas zapojený do súboja viacerých súperov. Medzi ôsmim až trinástym miestom v cieli bol rozdiel necelých päť sekúnd.
Jarek Janiš: „Úprimne povedané som od tohto víkendu čakal viac, ale nevyšlo to. Štart šprintu bol dosť divoký, vpredu došlo ku kolízii a len som hádal, ktorým smerom mám ísť, ale mal som šťastie a do ničoho som nenarazil. Bohužiaľ niekto zozadu do mňa narazil a musel som pretekať s poškodeným zadným krídlom, čo nám uškodilo. Zvyšok pretekov som strávil bojom s inými autami a to isté by sa dalo povedať o hlavných pretekoch. V nich sme zvolili skorú zastávku, ale nebola perfektná. Pri všetkých súbojoch som sa bavil, ale radšej by som jazdil osamotený v popredí pretekov.“
Antonín Charouz, šéf tímu: „Tentokrát som nemohol byť priamo na mieste pretekov, ale snažil som sa byť čo najviac v kontakte. Tento víkend sme museli rozdeliť sily a vedeli sme, že to nebude ľahké. Pripravili sme sa ako to najlepšie šlo, ale nestačilo to. Aj po kvalifikácii som dúfal v zisk bodov, pretože naše zastávky sú zvyčajne výborné, ale tentokrát sme pri nich nič nezískali.“
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?