Jarek Janiš došiel v oboch mexických pretekoch na 12.mieste, takže český tím odchádza bez bodového zisku. Češi majú na svojom konte 26 bodov, takže sú priebežne na 12.mieste.
Ako už je pri pretekoch A1GP zvykom, nedeľa priniesla i v Mexiku skvelé predstavenie s viacerými tvrdými súbojmi v celom štartovnom poli. Janiš do šprintu vyrazil z 15. miesta a hneď po štarte si vďaka odvážnej reakcii a trochou šťastia polepšil o tri miesta, keď sa dokázal vyhnúť kolízii z predných miest. O niekoľko kôl neskôr sa dostal na 11. miesto, ale po kolízii so súperom došlo k poškodeniu zadného krídla, takže sa musel zmieriť s 12.miestom.
Na štarte hlavných pretekov stál na špinavej stope a prišiel o jedno miesto, o dve kolá neskôr ho však vybojoval nazad. Následne tvrdo bojoval s autami Indonézie a Nového Zélandu, až do skorej zastávky v boxoch po deviatom kole. Janiš sa na trať vrátil na 19. mieste, ale po zastávkach ďalších tímov stúpal dopredu a od 19. kola jazdil na 12. mieste. Tú udržal až do cieľa napriek tomu, že bol celý čas zapojený do súboja viacerých súperov. Medzi ôsmim až trinástym miestom v cieli bol rozdiel necelých päť sekúnd.
Jarek Janiš: „Úprimne povedané som od tohto víkendu čakal viac, ale nevyšlo to. Štart šprintu bol dosť divoký, vpredu došlo ku kolízii a len som hádal, ktorým smerom mám ísť, ale mal som šťastie a do ničoho som nenarazil. Bohužiaľ niekto zozadu do mňa narazil a musel som pretekať s poškodeným zadným krídlom, čo nám uškodilo. Zvyšok pretekov som strávil bojom s inými autami a to isté by sa dalo povedať o hlavných pretekoch. V nich sme zvolili skorú zastávku, ale nebola perfektná. Pri všetkých súbojoch som sa bavil, ale radšej by som jazdil osamotený v popredí pretekov.“
Antonín Charouz, šéf tímu: „Tentokrát som nemohol byť priamo na mieste pretekov, ale snažil som sa byť čo najviac v kontakte. Tento víkend sme museli rozdeliť sily a vedeli sme, že to nebude ľahké. Pripravili sme sa ako to najlepšie šlo, ale nestačilo to. Aj po kvalifikácii som dúfal v zisk bodov, pretože naše zastávky sú zvyčajne výborné, ale tentokrát sme pri nich nič nezískali.“
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?