Mexico City - kvalifikácia: V boji o postavenie na štarte úvodného šprintu došlo k prekvapivému výsledku, keď Alex Yoong pokoril svojich súperov.
Prvé pole position v sezóne patrí expilotovi F1 Alexovi Yoongovi z Malajzie. Počas posledného trénigu sa objavila na jeho monoposte elektronická porucha, ktorú však jeho tím dokázal odstrániť a po sčítaní najlepších časov v tretej a štvrtej časti kvalifikácie siahol na najlepšie postavenie na štarte.
Do prvej rady sa takisto postaví nemecký nováčik Christian Vietoris, čím dáva svojmu tímu živú nádej v zisk titulu ešte počas tohoto víkendu. Nasledujúce pozície patrili Veľkej Británii a na radosť domáceho publika Mexiku, za ktoré jazdí Salvador Duran.
Česká Republika je na tom oveľa horšie. Svoje maximum dosiahol Jarek Janiš v druhej časti, kde zajazdil tretí najlepší čas. Jeho ďalšie pokusy však boli veľmi zlé a po sčítaní s trinástym najlepším časom v poslednej časti to stačilo iba na 15. miesto na štarte.
Mexico City - výsledky kvalifikácie:
A1 Tím Jazdec Súčet časov Strata na 1. 1 Malajzia Alex Yoong 2.53.138 2 Nemecko Christian Vietoris 2.53.983 +0.845 3 Veľká Británia Oliver Jarvis 2.54.271 +1.133 4 Mexiko Salvador Duran 2.54.705 +1.567 5 Francúzsko Jean Karl Vernay 2.54.820 +1.682 6 Portugalsko Alvaro Parente 2.54.865 +1.727 7 Brazília Bruno Junqueira 2.54.904 +1.766 8 USA Jonathan Summerton 2.54.918 +1.780 9 Austrália Ian Dyk 2.54.935 +1.797 10 Taliansko Enrico Toccacelo 2.55.056 +1.918 11 Južná Afrika Adrian Zaugg 2.55.071 +1.933 12 Čína Ho Pin Tung 2.55.170 +2.032 13 Indonézia Ananda Mikola 2.55.223 +2.085 14 Nový Zéland Jonny Reid 2.55.358 +2.220 15 Česká Republika Janis Jarek 2.55.538 +2.400 16 Holandsko Renger van der Zande 2.55.710 +2.572 17 India Narain Karthikeyan 2.55.949 +2.811 18 Švajčiarsko Marcel Fassler 2.56.002 +2.864 19 Kanada James Hinchcliffe 2.56.120 +2.982 20 Írsko Richard Lyons 2.57.300 +4.162 21 Libanon Allam Khodair 2.58.575 +5.437 22 Pakistan Nur Ali 3.00.239 +7.101
Foto: A1 Grand Prix Media
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?