Mexico City - 1.tréning: Na hrbolatej trati bratov Rodriguezovcov nastúpili piloti, ktorí sa zúčastnia aj nedeľných pretekov. Domáci pilot zažil životnú premiéru.
Dominanciu Olivera Jarvisa a Christiana Vietorisa z ranných tréningov nováčikov zosadil v ostrom tréningu štartujúcich pilotov Jonny Reid z Nového Zélandu. Tabuľku na ďalších miestach obsadili práve zosadené tímy Veľkej Británie a Nemecka.
Zrak domáceho publika sa najviac upriamila na Mexičana Salvadora Durana. V prípade 21-ročného pilota sa jedná tak trochu o kurióznu situáciu, pretože napriek tomu, že je rodák priamo z Mexico City, nikdy v živote na tejto trati nepretekal a ani netestoval. Napriek svojej životnej premiére dosiahol desiatý najlepší čas.
Jarek Janiš bojujúci za české farby dokázal zrýchliť oproti úvodným jazdám takmer o sekundu, ale nástup skúsenejších pilotov zaradil jeho najlepší čas tréningu až na sedemnáste miesto.
Mexico City - výsledky 1.tréningu:
Por. Jazdec Tím Čas Odstup 1 Jonny REID Nový Zéland 1:28.174 - 2 Oliver JARVIS Veľká Británia 1:28.185 +0.011 3 Christian VIETORIS Nemecko 1:28.244 +0.070 4 Alex YOONG Malajzia 1:28.378 +0.204 5 Jeroen BLEEKEMOLEN Holandsko 1:28.470 +0.296 6 Jonathan SUMMERTON USA 1:28.631 +0.457 7 Enrico TOCCACELO Taliansko 1:28.772 +0.598 8 Ho-Pin TUNG Čína 1:28.800 +0.626 9 Adrian ZAUGG Južná Afrika 1:28.860 +0.686 10 Salvador DURAN Mexiko 1:28.979 +0.805 11 Jean Karl VERNAY Francúzsko 1:28.988 +0.814 12 Bruno JUNQUEIRA Brazília 1:29.047 +0.873 13 Narain KARTHIKEYAN India 1:29.067 +0.893 14 Marcel FASSLER Švajčiarsko 1:29.150 +0.976 15 Ian DYK Austrália 1:29.310 +1.136 16 James HINCHCLIFFE Kanada 1:29.391 +1.217 17 Janis JAREK Česká Republika 1:29.424 +1.250 18 Alvaro PARENTE Portugalsko 1:30.113 +1.939 19 Allam KHODAIR Libanon 1:30.135 +1.961 20 Richard LYONS Írsko 1:30.199 +2.025 21 Ananda MIKOLA Indonézia 1:30.276 +2.102 22 Nur ALI Pakistan 1:32.084 +3.910
Foto: A1 Grand Prix Media
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?