Rovnako, ako v nemeckom tíme, aj protinožci sa rozhodli meniť pred podujatím v Mexiku pilota pre preteky. Dôvoj je však trochu netradičný...
Tím pod vedením bývalého majstra sveta vo Formuli 1 z roku 1980 Alana Jonesa nezažíva sezónu, akú by si prial. Posledné troje peteky sú však poslednou príležitosťou na to, aby z toho dokázal tím, ktorý sa priebežne nachádza na štrnástom mieste vyťažiť maximum. Vedenie sa preto rozhodlo pre netradičnú taktiku na zaistenie lepšej budúcnosti a svoj program zameral na výchovu mladých jazdeckých talentov. Tím si od tohto ťahu sľubuje lepší štart do budúcej sezóny.
Dlhší čas je súčasťou tímu Ian Dyk, ktorý sa zúčastnil na štyroch podujatiach iba vrámci testov nováčikov. Tím sa však pre najbližšie podujatia v Mexiku 25.marca rozhodol dať mladému jazdcov príležitosť ukázať svoj talent priamo v pretekoch. Nahradí tak Karla Reindlera, ktorý bude takisto na podujatí, ale maximálne iba v pozícii poradcu, alebo náhradného pilota. Vzhľadom k tomu, že Ian je stále kategorizovaný ako nováčik, bude mať možnosť pred pretekmi jazdiť vo všetkých tréningoch víkendu, čo mu umožní lepšiu prípravu.
"Ian je perfektný jazdec a jeho talent je dobre viditeľný," hovorí o ponúknutej príležitosti šéf tímu Alan Jones. "Dúfam, že po zisku príležitosti vykročí hladko do rozbehnutého kolotoča tvdej súťaže. Karl hral počas sezóny v tíme významnú úlohu, obzvlášť pri zisku pódia v Beijingu a bude naďalej pracovať s nami na zlepšení tímu."
"Troje preteky pred koncom musíme uznať, že je veľmi nepravdepodobné, aby sme skončili na konci sezóny v prvej päťke," hovorí naďalej Jones o zlej situácii tímu. "Avšak sme plne oddaní seriálu A1GP a našej budúcnosti v ňom. Nie je tajomstvom, že sa predierame viacerými problémami a preto sme sa rozhodli využiť reálny priestor v pretekoch testovaním nových talentov a zaistiť tak lepšiu budúcnosť, aby sa neskôr mohli austrálski fanúšikovia radovať."
Foto: A1 Grand Prix Media
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.