Austrália už túto sezónu vypustila

Dyk, Ian
Dyk, Ian, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 18. března 2007 20:13
Sdílej:

Rovnako, ako v nemeckom tíme, aj protinožci sa rozhodli meniť pred podujatím v Mexiku pilota pre preteky. Dôvoj je však trochu netradičný...

Tím pod vedením bývalého majstra sveta vo Formuli 1 z roku 1980 Alana Jonesa nezažíva sezónu, akú by si prial. Posledné troje peteky sú však poslednou príležitosťou na to, aby z toho dokázal tím, ktorý sa priebežne nachádza na štrnástom mieste vyťažiť maximum. Vedenie sa preto rozhodlo pre netradičnú taktiku na zaistenie lepšej budúcnosti a svoj program zameral na výchovu mladých jazdeckých talentov. Tím si od tohto ťahu sľubuje lepší štart do budúcej sezóny.

Dlhší čas je súčasťou tímu Ian Dyk, ktorý sa zúčastnil na štyroch podujatiach iba vrámci testov nováčikov. Tím sa však pre najbližšie podujatia v Mexiku 25.marca rozhodol dať mladému jazdcov príležitosť ukázať svoj talent priamo v pretekoch. Nahradí tak Karla Reindlera, ktorý bude takisto na podujatí, ale maximálne iba v pozícii poradcu, alebo náhradného pilota. Vzhľadom k tomu, že Ian je stále kategorizovaný ako nováčik, bude mať možnosť pred pretekmi jazdiť vo všetkých tréningoch víkendu, čo mu umožní lepšiu prípravu.

"Ian je perfektný jazdec a jeho talent je dobre viditeľný," hovorí o ponúknutej príležitosti šéf tímu Alan Jones. "Dúfam, že po zisku príležitosti vykročí hladko do rozbehnutého kolotoča tvdej súťaže. Karl hral počas sezóny v tíme významnú úlohu, obzvlášť pri zisku pódia v Beijingu a bude naďalej pracovať s nami na zlepšení tímu."

"Troje preteky pred koncom musíme uznať, že je veľmi nepravdepodobné, aby sme skončili na konci sezóny v prvej päťke," hovorí naďalej Jones o zlej situácii tímu. "Avšak sme plne oddaní seriálu A1GP a našej budúcnosti v ňom. Nie je tajomstvom, že sa predierame viacerými problémami a preto sme sa rozhodli využiť reálny priestor v pretekoch testovaním nových talentov a zaistiť tak lepšiu budúcnosť, aby sa neskôr mohli austrálski fanúšikovia radovať."

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?