Tím dnes prežil náročnú kvalifikáciu. Doplatil na červenú vlajku, ktorá prekazila plány. Enge nedostal šancu zopakovať svoj najlepší výkon a musel sa zmieriť so 14. miesto do zajtrajšieho šprintu.
Organizátori odviedli cez noc dobrú prácu a opravili problémy s obrubníkom v šikane, ktorý skrátil piatkový tréning. Sobotný voľný tréning bol predĺžený o 10 minút ako kompenzácia za včerajšie problémy. Češi sa venovali rutinnej príprave, ktorá skončila o niečo skôr pre škrtnutie o stenu, ktoré našťastie nespôsobilo veľké škody.
Dôležitá kvalifikácia o postavenie na štart krátkych pretekovnezačala pre český tím dobre, Enge sa v meranom kole stretol s dvomi pomalejšími autami. Pre druhú kvalifikačnú jazdu si ponechal tie isté pneumatiky a výsledný čas bol o sekundu lepší.
Zároveň ušetril dve nové sady pre posledné dve jazdy. Tretia časť prebehla hladko a Enge v nej zajazdil piatý najlepší čas. S ďalším pogumovaním sa zvyšovala priľnavosť trate a dalo sa očakávať, že štvrtá jazda bude ešte lepšia. Bohužial v tejto časti došlo k vyveseniu červenej vlajky a následne k nedorozumeniu v čase, kedy sa má v kvalifikácii pokračovať. Tím poslal Engeho na trať príliš skoro. Ny výjazde z boxov musel zastaviť a nezakryté pneumatiky strácali svoju teplotu a potrebný tlak. Enge sa v zahrievacom kole snažil o dostatočné zahriatie, ale nestačilo to. Najlepšie časy z druhej a tretej časti znamenali 14. miesto.
Tomáš Enge: "Dnes to bude krátke. Som dosť naštvaný, pretože sme mali byť medzi prvými piatimi. V mojom prvom kole som bol dvakrát zablokovaný, druhé na starých gumách bolo O.K. a len tretia jazda bola perfektná. V poslednej časti došlo k nedorozumeniu a zle som to načasoval. Museli sme niekoľko minút čakať na výjazde z boxov a počas toho mi vychladli pneumatiky. Auto tak dosť škrelo o zem."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Výsledok nepredstavuje našu rýchlosť. Pokiaľ by bola posledná jazda dobre načasovaná, boli by sme v prvých troch radách. Avšak druhá jazda nie je a mesúme sa s tým popasovať aj keď je to značný zásah do naších ambícií."
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?