Za 14. miesto Česka môže červená vlajka

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 24. února 2007 20:13
Sdílej:

Tím dnes prežil náročnú kvalifikáciu. Doplatil na červenú vlajku, ktorá prekazila plány. Enge nedostal šancu zopakovať svoj najlepší výkon a musel sa zmieriť so 14. miesto do zajtrajšieho šprintu.

Organizátori odviedli cez noc dobrú prácu a opravili problémy s obrubníkom v šikane, ktorý skrátil piatkový tréning. Sobotný voľný tréning bol predĺžený o 10 minút ako kompenzácia za včerajšie problémy. Češi sa venovali rutinnej príprave, ktorá skončila o niečo skôr pre škrtnutie o stenu, ktoré našťastie nespôsobilo veľké škody.

Dôležitá kvalifikácia o postavenie na štart krátkych pretekovnezačala pre český tím dobre, Enge sa v meranom kole stretol s dvomi pomalejšími autami. Pre druhú kvalifikačnú jazdu si ponechal tie isté pneumatiky a výsledný čas bol o sekundu lepší.

Zároveň ušetril dve nové sady pre posledné dve jazdy. Tretia časť prebehla hladko a Enge v nej zajazdil piatý najlepší čas. S ďalším pogumovaním sa zvyšovala priľnavosť trate a dalo sa očakávať, že štvrtá jazda bude ešte lepšia. Bohužial v tejto časti došlo k vyveseniu červenej vlajky a následne k nedorozumeniu v čase, kedy sa má v kvalifikácii pokračovať. Tím poslal Engeho na trať príliš skoro. Ny výjazde z boxov musel zastaviť a nezakryté pneumatiky strácali svoju teplotu a potrebný tlak. Enge sa v zahrievacom kole snažil o dostatočné zahriatie, ale nestačilo to. Najlepšie časy z druhej a tretej časti znamenali 14. miesto.

Tomáš Enge: "Dnes to bude krátke. Som dosť naštvaný, pretože sme mali byť medzi prvými piatimi. V mojom prvom kole som bol dvakrát zablokovaný, druhé na starých gumách bolo O.K. a len tretia jazda bola perfektná. V poslednej časti došlo k nedorozumeniu a zle som to načasoval. Museli sme niekoľko minút čakať na výjazde z boxov a počas toho mi vychladli pneumatiky. Auto tak dosť škrelo o zem."

Antonín Charouz - šéf tímu: "Výsledok nepredstavuje našu rýchlosť. Pokiaľ by bola posledná jazda dobre načasovaná, boli by sme v prvých troch radách. Avšak druhá jazda nie je a mesúme sa s tým popasovať aj keď je to značný zásah do naších ambícií."

Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?