Tím dnes prežil náročnú kvalifikáciu. Doplatil na červenú vlajku, ktorá prekazila plány. Enge nedostal šancu zopakovať svoj najlepší výkon a musel sa zmieriť so 14. miesto do zajtrajšieho šprintu.
Organizátori odviedli cez noc dobrú prácu a opravili problémy s obrubníkom v šikane, ktorý skrátil piatkový tréning. Sobotný voľný tréning bol predĺžený o 10 minút ako kompenzácia za včerajšie problémy. Češi sa venovali rutinnej príprave, ktorá skončila o niečo skôr pre škrtnutie o stenu, ktoré našťastie nespôsobilo veľké škody.
Dôležitá kvalifikácia o postavenie na štart krátkych pretekovnezačala pre český tím dobre, Enge sa v meranom kole stretol s dvomi pomalejšími autami. Pre druhú kvalifikačnú jazdu si ponechal tie isté pneumatiky a výsledný čas bol o sekundu lepší.
Zároveň ušetril dve nové sady pre posledné dve jazdy. Tretia časť prebehla hladko a Enge v nej zajazdil piatý najlepší čas. S ďalším pogumovaním sa zvyšovala priľnavosť trate a dalo sa očakávať, že štvrtá jazda bude ešte lepšia. Bohužial v tejto časti došlo k vyveseniu červenej vlajky a následne k nedorozumeniu v čase, kedy sa má v kvalifikácii pokračovať. Tím poslal Engeho na trať príliš skoro. Ny výjazde z boxov musel zastaviť a nezakryté pneumatiky strácali svoju teplotu a potrebný tlak. Enge sa v zahrievacom kole snažil o dostatočné zahriatie, ale nestačilo to. Najlepšie časy z druhej a tretej časti znamenali 14. miesto.
Tomáš Enge: "Dnes to bude krátke. Som dosť naštvaný, pretože sme mali byť medzi prvými piatimi. V mojom prvom kole som bol dvakrát zablokovaný, druhé na starých gumách bolo O.K. a len tretia jazda bola perfektná. V poslednej časti došlo k nedorozumeniu a zle som to načasoval. Museli sme niekoľko minút čakať na výjazde z boxov a počas toho mi vychladli pneumatiky. Auto tak dosť škrelo o zem."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Výsledok nepredstavuje našu rýchlosť. Pokiaľ by bola posledná jazda dobre načasovaná, boli by sme v prvých troch radách. Avšak druhá jazda nie je a mesúme sa s tým popasovať aj keď je to značný zásah do naších ambícií."
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?