S Engem pojede v Durbanu Salaquarda

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
ar1 23. února 2007 17:51
Sdílej:

Tomáš Enge věří v navázání na loňské výkony v jihoafrickém Durbanu a boj o čelo startovního pole. V tréninku nováčků si vůz A1G0 poprvé vyzkouší Filip Salaquarda.

Městská trať v Durbanu se loni ukázala jako trefa do černého a to nejen díky vzrušujícím závodům, ale také nádhernému pozadí vytvářené Indickým oceánem. Jižní Afrika si svůj závod opravdu vychutnala a všem týmům nabídla pohostinnost a nezapomenutelné zážitky. Český tým loni z Durbanu odjížděl se smíšenými pocity. Na jedné straně byl Enge sice jedním z nejrychlejší jezdců na ošidné městské trati, na druhou stranu slušná porce smůly připravila tým o špičkové umístění. Enge jel ve sprintu třetí, když těsně před cílem najel na trosky čínského vozu a následný defekt ho stál dvě příčky, v hlavním závodu mu pak zhasl motor.

Enge je nicméně před víkendem pozitivně naladěn a věří, že může bojovat na čele startovního pole. Aklimatizace proběhla podle plánu a zpestřila ji i příležitost blíže poznat místní faunu a zejména jeden ze symbolů Afriky – lvy. Zkušeného lídra českého týmu doplní v Durbanu Salaquarda, který pojede trénink nováčků. V loňském roce mimo jiné úspěšně závodil ve vybraných závodech F3000 International Masters, z předchozích let má na svém kontě zkušenosti z formule BMW a formule 3.

Tomáš Enge: „Myslím, že se můžeme na víkend těšit, loni jsme v Durbanu byli docela rychlí. Můžu mít výhodu, že jsem tam loni závodil, ale soupeři letos ukázali, že se dokáží rychle učit, takže uvidíme. Městské tratě mám rád, jsou více vzrušující pro jezdce i diváky. Okruh bude stejný jako loni a ačkoliv si ho můžete projít, pro přesné rozpomenutí na detaily si ho musíte znovu projet v závodním voze. Je tady dost velké horko, únik ze zimní Evropy za teplým sluncem je sice příjemný, ale v kokpitu už to tak příjemné není.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Do Durbanu jedeme pozitivně naladěni z několika důvodů. V prvé řadě je fakt, že Tomáš tam jel loni hodně dobře a také jsme přesvědčeni, že jsme už vyřešili naše problémy v kvalifikaci. Nicméně až samotný víkend ukáže, zda jsme udělali správné změny. Na poslední chvíli jsme povolali Filipa, protože jsme nechtěli přijít o trénink nováčků. Měnili jsme motor a další díly a je třeba je zajet. Nebudeme se v tomto případě soustředit na časy, chceme mu dát zkrátka šanci poznat vůz. Naši ostatní jezdci – Jarek a Erik Janišovi, Jan Charouz a Tomáš Kostka – nejsou z různých důvodů tento víkend dostupní.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 GP

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.