S Engem pojede v Durbanu Salaquarda

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
ar1 23. února 2007 17:51
Sdílej:

Tomáš Enge věří v navázání na loňské výkony v jihoafrickém Durbanu a boj o čelo startovního pole. V tréninku nováčků si vůz A1G0 poprvé vyzkouší Filip Salaquarda.

Městská trať v Durbanu se loni ukázala jako trefa do černého a to nejen díky vzrušujícím závodům, ale také nádhernému pozadí vytvářené Indickým oceánem. Jižní Afrika si svůj závod opravdu vychutnala a všem týmům nabídla pohostinnost a nezapomenutelné zážitky. Český tým loni z Durbanu odjížděl se smíšenými pocity. Na jedné straně byl Enge sice jedním z nejrychlejší jezdců na ošidné městské trati, na druhou stranu slušná porce smůly připravila tým o špičkové umístění. Enge jel ve sprintu třetí, když těsně před cílem najel na trosky čínského vozu a následný defekt ho stál dvě příčky, v hlavním závodu mu pak zhasl motor.

Enge je nicméně před víkendem pozitivně naladěn a věří, že může bojovat na čele startovního pole. Aklimatizace proběhla podle plánu a zpestřila ji i příležitost blíže poznat místní faunu a zejména jeden ze symbolů Afriky – lvy. Zkušeného lídra českého týmu doplní v Durbanu Salaquarda, který pojede trénink nováčků. V loňském roce mimo jiné úspěšně závodil ve vybraných závodech F3000 International Masters, z předchozích let má na svém kontě zkušenosti z formule BMW a formule 3.

Tomáš Enge: „Myslím, že se můžeme na víkend těšit, loni jsme v Durbanu byli docela rychlí. Můžu mít výhodu, že jsem tam loni závodil, ale soupeři letos ukázali, že se dokáží rychle učit, takže uvidíme. Městské tratě mám rád, jsou více vzrušující pro jezdce i diváky. Okruh bude stejný jako loni a ačkoliv si ho můžete projít, pro přesné rozpomenutí na detaily si ho musíte znovu projet v závodním voze. Je tady dost velké horko, únik ze zimní Evropy za teplým sluncem je sice příjemný, ale v kokpitu už to tak příjemné není.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Do Durbanu jedeme pozitivně naladěni z několika důvodů. V prvé řadě je fakt, že Tomáš tam jel loni hodně dobře a také jsme přesvědčeni, že jsme už vyřešili naše problémy v kvalifikaci. Nicméně až samotný víkend ukáže, zda jsme udělali správné změny. Na poslední chvíli jsme povolali Filipa, protože jsme nechtěli přijít o trénink nováčků. Měnili jsme motor a další díly a je třeba je zajet. Nebudeme se v tomto případě soustředit na časy, chceme mu dát zkrátka šanci poznat vůz. Naši ostatní jezdci – Jarek a Erik Janišovi, Jan Charouz a Tomáš Kostka – nejsou z různých důvodů tento víkend dostupní.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 GP

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?