Tomáš Enge věří v navázání na loňské výkony v jihoafrickém Durbanu a boj o čelo startovního pole. V tréninku nováčků si vůz A1G0 poprvé vyzkouší Filip Salaquarda.
Městská trať v Durbanu se loni ukázala jako trefa do černého a to nejen díky vzrušujícím závodům, ale také nádhernému pozadí vytvářené Indickým oceánem. Jižní Afrika si svůj závod opravdu vychutnala a všem týmům nabídla pohostinnost a nezapomenutelné zážitky. Český tým loni z Durbanu odjížděl se smíšenými pocity. Na jedné straně byl Enge sice jedním z nejrychlejší jezdců na ošidné městské trati, na druhou stranu slušná porce smůly připravila tým o špičkové umístění. Enge jel ve sprintu třetí, když těsně před cílem najel na trosky čínského vozu a následný defekt ho stál dvě příčky, v hlavním závodu mu pak zhasl motor.
Enge je nicméně před víkendem pozitivně naladěn a věří, že může bojovat na čele startovního pole. Aklimatizace proběhla podle plánu a zpestřila ji i příležitost blíže poznat místní faunu a zejména jeden ze symbolů Afriky – lvy. Zkušeného lídra českého týmu doplní v Durbanu Salaquarda, který pojede trénink nováčků. V loňském roce mimo jiné úspěšně závodil ve vybraných závodech F3000 International Masters, z předchozích let má na svém kontě zkušenosti z formule BMW a formule 3.
Tomáš Enge: „Myslím, že se můžeme na víkend těšit, loni jsme v Durbanu byli docela rychlí. Můžu mít výhodu, že jsem tam loni závodil, ale soupeři letos ukázali, že se dokáží rychle učit, takže uvidíme. Městské tratě mám rád, jsou více vzrušující pro jezdce i diváky. Okruh bude stejný jako loni a ačkoliv si ho můžete projít, pro přesné rozpomenutí na detaily si ho musíte znovu projet v závodním voze. Je tady dost velké horko, únik ze zimní Evropy za teplým sluncem je sice příjemný, ale v kokpitu už to tak příjemné není.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Do Durbanu jedeme pozitivně naladěni z několika důvodů. V prvé řadě je fakt, že Tomáš tam jel loni hodně dobře a také jsme přesvědčeni, že jsme už vyřešili naše problémy v kvalifikaci. Nicméně až samotný víkend ukáže, zda jsme udělali správné změny. Na poslední chvíli jsme povolali Filipa, protože jsme nechtěli přijít o trénink nováčků. Měnili jsme motor a další díly a je třeba je zajet. Nebudeme se v tomto případě soustředit na časy, chceme mu dát zkrátka šanci poznat vůz. Naši ostatní jezdci – Jarek a Erik Janišovi, Jan Charouz a Tomáš Kostka – nejsou z různých důvodů tento víkend dostupní.“
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.