Eastern Creek - hlavné preteky: Nico Hülkenberg to tentokrát nemal najľahšie, ale vďaka fantastickej zastávke v boxoch zaznamenáva ďalšie víkendové double.
Druhé a záverečné preteky austrálskeho víkendu boli oproti šprintu kontrastom v podobe havárii, ktoré sa udiali hneď v prvom kole. V prvej zákrute vyskúšalo prašnú výjazdovú plochu auto Pakistanu, Južnej Afriky a Veľkej Británie. Na prvú pozíciu sa predralo auto Nového Zélandu. Z chaosu vyťažil aj Tomáš Enge a posunul sa na výborné štvrté miesto.
Všetcia traja mohli bez problémov pokračovať na chvoste štartovného poľa, ale to šťastie už nemala dvojica Singapúru a Kanady. Po vzájomnej kolízii kolesami došlo o singapurskeho auta k zlomeniu závesu predného ľavého kolesa a James Hinchcliffe z Kanady predviedol nebezpečné bočné salto, po ktorom skončil v tráve dole hlavou. Našťastie za pomoci traťových maršálov odkráčal po svojich bez ujmy na zdraví.
Havária spôsobila výjazd bezpečnostného auta za ktoré sa zaradili na čele Nový Zéland, Nemecko, Holandsko, Česko, Francúzsko, Švajčiarsko, Malajzia a Čína.
Jazda bezpečnostného auta bola o tri kolá predĺžená pre kurióznu haváriu, ktorú spôsobil Alan van der Merve z Južnej Afriky. Pri formovaní pred reštartom omylom nabehol na chrbát Írskeho auta a pre oboch to bola osudná chvíla. Južná Afrika skončila okamžite a napriek tomu, že sa podarilo Richardovi Lyonsovi dôjsť do boxov, mechanici museli neradi priznať, že s tak poškodeným monopostom to ďalej nepôjde.
Po odchode bezpečnostného auta v 7. kole sa za zakrátko rozbehla prvá séria zastávok, ktorej velil Hülkenberg. O kolo neskôr sa situácia opakovala, ale tentokrát prvý vchádzal do boxov líder pretekov Jonny Reid z Nového Zélandu. Na jeho smolu nevyšla zastávka tak dokonale a musel sa zaradiť za víťaza úvodného šprintu.
Najväčšiu radosť mal v tej chvíli Čínsky tím, ktorý si celkovo zaslúži pochvalu za tak veľký pokrok. Ho-Pin Tung udával tempo až do 17. kola, kedy chtiac-nechtiat musel aj on do boxov. Po návrate sa zaradil za české auto. Vdedy Číňan dostal druhý dych a trvalo iba tri kolá, než zdolal Tomáša Engeho a o dve kolá neskôr sa posunul až na vytúžené pódiové umiestnenie pred Holandsko, ktoré predbehol vonkajšou stopou v prvej zákrute.
V poradí Nemecko, Nový Zéland a Čína došli prví traja piloti do cieľa. Radosť nemeckého tímu bola po taktike v boxoch vysoká, ale rozhodne najšťastnejším tímom bola Čína. Tento víkend dokázala, že v tomto šampionáte je potrebné počítať s útokom aj zo zadných pozícií.
Nasledujúce preteky nás čakajú v Južnej Afrike 25.februára. Pre európskych nadšencov je to potešujúca správa, pretože okruh sa nachádza v takmer rovnakom časovom pásme.
Sydney - Eastern Creek - výsledky hlavných pretekov:
Poradie/Jazdec/Tím/Počet kôl/Celkový čas/Odstup/Priemerná rýchlosť 1 Nico HÜLKENBERG NEMECKO 46 1:08:35.139 - 177.1 2 Jonny REID NOVÝ ZÉLAND 46 1:08:42.752 +7.613 176.7 3 Ho-Pin TUNG ČÍNA 46 1:09:01.215 +26.076 175.9 4 Jeroen BLEEKEMOLEN HOLANDSKO 46 1:09:08.841 +33.702 175.1 5 Tomáš ENGE ČESKÁ REP. 46 1:09:13.416 +38.277 174.2 6 Alex YOONG MALAJZIA 46 1:09:17.190 +42.051 172.5 7 Sebastien BUEMI ŠVAJČIARSKO 46 1:09:18.790 +43.651 172.5 8 Philip GIEBLER USA 46 1:09:19.331 +44.192 172.2 9 Loic DUVAL FRANCÚZSKO 46 1:09:21.376 +46.237 173.3 10 Robbie KERR VEĽKÁ BRITÁNIA 46 1:09:25.240 +50.101 173.0 11 Tuka ROCHA BRAZÍLIA 46 1:09:26.078 +50.939 173.8 12 Enrico TOCCACELO TALIANSKO 46 1:09:29.408 +54.269 174.8 13 Ananda MIKOLA INDONÉZIA 46 1:09:30.834 +55.695 172.5 14 Karl REINDLER AUSTRÁLIA 46 1:09:40.332 +1:05.193 174.7 15 Salvador DURAN MEXIKO 45 1:08:30.573 + 1 kolo 172.7 16 Parthiva SURESHWAREN INDIA 45 1:09:49.242 + 1 kolo 172.1 17 Alex KHATEEB LIBANON 41 1:09:27.468 + 5 kôl 170.1 18 Richard LYONS ÍRSKO 22 58:49.597 + 24 kôl 172.7 19 Nur ALI PAKISTAN 6 12:33.605 + 40 kôl 114.1 20 Alan VAN DER MERWE JUŽNÁ AFRIKA 4 8:09.256 + 42 kôl 113.4 21 James HINCHCLIFFE KANADA 0 + 46 kôl 22 Christian MURCHISON SINGAPÚR 0 + 46 kôl
Foto: A1 Grand Prix Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?