Eastern Creek - hlavné preteky: Nico Hülkenberg to tentokrát nemal najľahšie, ale vďaka fantastickej zastávke v boxoch zaznamenáva ďalšie víkendové double.
Druhé a záverečné preteky austrálskeho víkendu boli oproti šprintu kontrastom v podobe havárii, ktoré sa udiali hneď v prvom kole. V prvej zákrute vyskúšalo prašnú výjazdovú plochu auto Pakistanu, Južnej Afriky a Veľkej Británie. Na prvú pozíciu sa predralo auto Nového Zélandu. Z chaosu vyťažil aj Tomáš Enge a posunul sa na výborné štvrté miesto.
Všetcia traja mohli bez problémov pokračovať na chvoste štartovného poľa, ale to šťastie už nemala dvojica Singapúru a Kanady. Po vzájomnej kolízii kolesami došlo o singapurskeho auta k zlomeniu závesu predného ľavého kolesa a James Hinchcliffe z Kanady predviedol nebezpečné bočné salto, po ktorom skončil v tráve dole hlavou. Našťastie za pomoci traťových maršálov odkráčal po svojich bez ujmy na zdraví.
Havária spôsobila výjazd bezpečnostného auta za ktoré sa zaradili na čele Nový Zéland, Nemecko, Holandsko, Česko, Francúzsko, Švajčiarsko, Malajzia a Čína.
Jazda bezpečnostného auta bola o tri kolá predĺžená pre kurióznu haváriu, ktorú spôsobil Alan van der Merve z Južnej Afriky. Pri formovaní pred reštartom omylom nabehol na chrbát Írskeho auta a pre oboch to bola osudná chvíla. Južná Afrika skončila okamžite a napriek tomu, že sa podarilo Richardovi Lyonsovi dôjsť do boxov, mechanici museli neradi priznať, že s tak poškodeným monopostom to ďalej nepôjde.
Po odchode bezpečnostného auta v 7. kole sa za zakrátko rozbehla prvá séria zastávok, ktorej velil Hülkenberg. O kolo neskôr sa situácia opakovala, ale tentokrát prvý vchádzal do boxov líder pretekov Jonny Reid z Nového Zélandu. Na jeho smolu nevyšla zastávka tak dokonale a musel sa zaradiť za víťaza úvodného šprintu.
Najväčšiu radosť mal v tej chvíli Čínsky tím, ktorý si celkovo zaslúži pochvalu za tak veľký pokrok. Ho-Pin Tung udával tempo až do 17. kola, kedy chtiac-nechtiat musel aj on do boxov. Po návrate sa zaradil za české auto. Vdedy Číňan dostal druhý dych a trvalo iba tri kolá, než zdolal Tomáša Engeho a o dve kolá neskôr sa posunul až na vytúžené pódiové umiestnenie pred Holandsko, ktoré predbehol vonkajšou stopou v prvej zákrute.
V poradí Nemecko, Nový Zéland a Čína došli prví traja piloti do cieľa. Radosť nemeckého tímu bola po taktike v boxoch vysoká, ale rozhodne najšťastnejším tímom bola Čína. Tento víkend dokázala, že v tomto šampionáte je potrebné počítať s útokom aj zo zadných pozícií.
Nasledujúce preteky nás čakajú v Južnej Afrike 25.februára. Pre európskych nadšencov je to potešujúca správa, pretože okruh sa nachádza v takmer rovnakom časovom pásme.
Sydney - Eastern Creek - výsledky hlavných pretekov:
Poradie/Jazdec/Tím/Počet kôl/Celkový čas/Odstup/Priemerná rýchlosť 1 Nico HÜLKENBERG NEMECKO 46 1:08:35.139 - 177.1 2 Jonny REID NOVÝ ZÉLAND 46 1:08:42.752 +7.613 176.7 3 Ho-Pin TUNG ČÍNA 46 1:09:01.215 +26.076 175.9 4 Jeroen BLEEKEMOLEN HOLANDSKO 46 1:09:08.841 +33.702 175.1 5 Tomáš ENGE ČESKÁ REP. 46 1:09:13.416 +38.277 174.2 6 Alex YOONG MALAJZIA 46 1:09:17.190 +42.051 172.5 7 Sebastien BUEMI ŠVAJČIARSKO 46 1:09:18.790 +43.651 172.5 8 Philip GIEBLER USA 46 1:09:19.331 +44.192 172.2 9 Loic DUVAL FRANCÚZSKO 46 1:09:21.376 +46.237 173.3 10 Robbie KERR VEĽKÁ BRITÁNIA 46 1:09:25.240 +50.101 173.0 11 Tuka ROCHA BRAZÍLIA 46 1:09:26.078 +50.939 173.8 12 Enrico TOCCACELO TALIANSKO 46 1:09:29.408 +54.269 174.8 13 Ananda MIKOLA INDONÉZIA 46 1:09:30.834 +55.695 172.5 14 Karl REINDLER AUSTRÁLIA 46 1:09:40.332 +1:05.193 174.7 15 Salvador DURAN MEXIKO 45 1:08:30.573 + 1 kolo 172.7 16 Parthiva SURESHWAREN INDIA 45 1:09:49.242 + 1 kolo 172.1 17 Alex KHATEEB LIBANON 41 1:09:27.468 + 5 kôl 170.1 18 Richard LYONS ÍRSKO 22 58:49.597 + 24 kôl 172.7 19 Nur ALI PAKISTAN 6 12:33.605 + 40 kôl 114.1 20 Alan VAN DER MERWE JUŽNÁ AFRIKA 4 8:09.256 + 42 kôl 113.4 21 James HINCHCLIFFE KANADA 0 + 46 kôl 22 Christian MURCHISON SINGAPÚR 0 + 46 kôl
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.