Enge štartuje z 12. miesta

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 3. února 2007 22:37
Sdílej:

Veľmi vyrovnaná kvalifikácie nebola pre český tím príliš priaznivá. Tomáš bude musieť do úvodného šprintu štartovať zo šiestej rady.

Druhý jazdecký deň začal posledným voľným tréningom, v ktorom český tím odjazdil 21 kôl a dosiahol 13. najlepší čas. Najdôležitejšia však bola poobedná kvalifikácia, kde štyri časti rozhodli o postavení na štarte. Český tím sa pokúsil použiť nové pneumatiky v prvej a tretej jazde. Enge jazdil najostrejšie kolá v závere kvalifikácie a jeho najlepšie časy vznikli v posledných dvoch častiach. V tretej jazde bol mierne spomalený inými autami, čo ho stálo cenné desatiny, ktoré by inak umožnili preniknúť do prvej desiatky.

Tomáš Enge: "Úprimne povedané, čakal som lepší výkon, ale musíme sa pozerať dopredu. Pneumatiky tu odchádzajú pomerne rýchlo, takže v tréningu sa kvalifikácia dá ťažko simulovať, máte na to prakticky jedno kolo. Prvé kolo bolo na istotu, pritlačil som až od druhej jazdy. Posledné dve nové sady sme si nechali na posledné dve jazdy. Prvú z nich pokazila premávka na trati, až tá posledná bola skutočne dobrá. Každopádne sme mimo prvú desiatku. Pri čistej tretej jazde by sme sa možno pod ňu dostali. Teraz musím premýšľať o zajtrajšku, to bude najdôležitejší deň."

Antonín Charouz - šéf tímu: "Dvanáste miesto určite nie je to, ktoré sme chceli, ale aspoň sme konkurencieschopnejší, než minule. Tomáša pri tretej jazde pribrzdilo talianské auto, čo nás pri tesnom poradí stálo niekoľko miest. Každopádne sme na tom stále lepšie, ako minulý rok, takže dúfame, že v pretekoch sa dostaneme ešte viac dopredu."

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?