Enge štartuje z 12. miesta

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 3. února 2007 22:37
Sdílej:

Veľmi vyrovnaná kvalifikácie nebola pre český tím príliš priaznivá. Tomáš bude musieť do úvodného šprintu štartovať zo šiestej rady.

Druhý jazdecký deň začal posledným voľným tréningom, v ktorom český tím odjazdil 21 kôl a dosiahol 13. najlepší čas. Najdôležitejšia však bola poobedná kvalifikácia, kde štyri časti rozhodli o postavení na štarte. Český tím sa pokúsil použiť nové pneumatiky v prvej a tretej jazde. Enge jazdil najostrejšie kolá v závere kvalifikácie a jeho najlepšie časy vznikli v posledných dvoch častiach. V tretej jazde bol mierne spomalený inými autami, čo ho stálo cenné desatiny, ktoré by inak umožnili preniknúť do prvej desiatky.

Tomáš Enge: "Úprimne povedané, čakal som lepší výkon, ale musíme sa pozerať dopredu. Pneumatiky tu odchádzajú pomerne rýchlo, takže v tréningu sa kvalifikácia dá ťažko simulovať, máte na to prakticky jedno kolo. Prvé kolo bolo na istotu, pritlačil som až od druhej jazdy. Posledné dve nové sady sme si nechali na posledné dve jazdy. Prvú z nich pokazila premávka na trati, až tá posledná bola skutočne dobrá. Každopádne sme mimo prvú desiatku. Pri čistej tretej jazde by sme sa možno pod ňu dostali. Teraz musím premýšľať o zajtrajšku, to bude najdôležitejší deň."

Antonín Charouz - šéf tímu: "Dvanáste miesto určite nie je to, ktoré sme chceli, ale aspoň sme konkurencieschopnejší, než minule. Tomáša pri tretej jazde pribrzdilo talianské auto, čo nás pri tesnom poradí stálo niekoľko miest. Každopádne sme na tom stále lepšie, ako minulý rok, takže dúfame, že v pretekoch sa dostaneme ešte viac dopredu."

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.