Eastern Creek - 3.tréning: Dominantnosť a šikovnosť vedúceho tímu priebežného poradia sa opäť prejavila, keď pred kvalifikáciou siahol na najlepší výsledok.
Ranné podmienky zvyknú byť na trati málokedy priaznivejšie, čo dokazovali najlepšie časy zhoršené od piatkového poobedia. Napriek tomu sa dostal Nico Hülkenberg na vrchol tabuľky, čím dal jasne najavo, že aj tentokrát chce bojovať o to najlepšie umiestnenie na štarte.
U Robbieho Kerra z Veľkej Británie mali cez noc mechanici plné ruky práce. Snaha tímu sa vyplatila a po odstránení problémov so zavesením bola zaslúženoou odmenou druhá priečka pred Novozelanďanom Jonnym Reidom.
Domáca Austrália si podobne, ako každý domáci tím sľubuje od víkendu veľa. Včerajší problém s nedotáčavosťou dokázal tím takisto cez noc vyriešiť, čoho dôkazom bol poskok z dvanásteho miesta na šieste. Nasadený pilot Karl Reindler si však po tréningu musel dať poriadnú sprchu, pretože počas tankovania bol omylom ostriekaný benzínom.
U českého tímu sa chtiac-nechtiac opakuje novozélandský víkend. Po sľubnom začiatku v podobe štvrtého miesta v piatkovom tréningu zaznamenal prepad až na trináste miesto.
Sydney - Eastern Creek - výsledky 3.tréningu:
A1 Tím Jazdec Čas Počet kôl 1 Nemecko Nico Hulkenberg 1.21.080 19 2 Veľká Británia Robbie Kerr 1.21.284 23 3 Nový Zéland Jonny Reid 1.21.293 23 4 Francúzsko Loic Duval 1.21.343 22 5 Mexiko Salvador Duran 1.21.480 24 6 Austrália Karl Reindler 1.21.590 25 7 Južná Afrika Alan van der Merwe 1.21.593 25 8 Švajčiarsko Sebastien Buemi 1.21.706 23 9 Holandsko Jeroen Bleekemolen 1.21.764 22 10 Singapúr Christian Murchison 1.21.892 25 11 USA Phil Giebler 1.21.895 23 12 Kanada James Hinchcliffe 1.22.023 22 13 Česká Republika Tomas Enge 1.22.069 21 14 Brazília Tuka Rocha 1.22.116 18 15 Írsko Richard Lyons 1.22.153 22 16 India Parthiva Sureshwaren 1.22.162 23 17 Libanon Alex Khateeb 1.22.206 21 18 Čína Ho-Pin Tung 1.22.249 27 19 Indonézia Ananda Mikola 1.22.413 24 20 Taliansko Enrico Toccacelo 1.22.899 21 21 Malajzia Alex Yoong 1.23.061 14 22 Pakistan Nur Ali 1.23.756 18
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.