Tomáš Enge a český tým měli v Austrálii dobrý začátek a v pátečním tréninku zajeli pátý čas. Tým věří, že našel řešení předchozích problémů v kvalifikacích.
Eastern Creek, ležící jen pár minut jízdy od Sydney, hostí australský závod šampionátu A1GP. Český tým byl opět jedním z mála, který nejel trénink nováčků, ale vzhledem k dešti a mokré trati to nebyla zásadní nevýhoda.
Skutečná práce začala až v samotném volném tréninku a Enge se po startu v Daytoně rychle aklimatizoval zpět na monopost. Začátek tréninku byl věnován zkouškám kvalifikačního nastavení, které v minulých podnicích řádně potrápilo český tým. Dnes byly odzkoušeny odlišné možnosti a výsledek je pozitivní. Ve zbytku tréninku pak přišlo na řadu dolaďování závodního nastavení a tým je přesvědčený, že ve zbytku víkendu ukáže zlepšenou formu. Enge byl s 25 odjetými koly jedním z nejpilnějších jezdců. Jeho nejlepší čas 1:19,594 byl čtvrtým nejlepším s odstupem necelých čtyř desetin na první příčku.
Tomáš Enge: „Celkově má z tohoto tréninku pozitivní pocit. Podařilo se nám pracovat na nastavení pro kvalifikaci i závod. A jsem přesvědčen, že v kvalifikaci budeme silnější. Minulý rok jsme tady neprožili nejlepší víkend, ale vůz se tentokrát chová o hodně lépe. Zdá se, že změny, které jsme udělali, jsou správné. Samozřejmě, až zítřejší kvalifikace dá definitivní odpověď, ale určitě si věřím více než posledně.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1GP
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.