Engeho hledání správné cesty

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Martin Hájek 2. února 2007 12:03
Sdílej:

Tomáš Enge a český tým měli v Austrálii dobrý začátek a v pátečním tréninku zajeli pátý čas. Tým věří, že našel řešení předchozích problémů v kvalifikacích.

Eastern Creek, ležící jen pár minut jízdy od Sydney, hostí australský závod šampionátu A1GP. Český tým byl opět jedním z mála, který nejel trénink nováčků, ale vzhledem k dešti a mokré trati to nebyla zásadní nevýhoda.

Skutečná práce začala až v samotném volném tréninku a Enge se po startu v Daytoně rychle aklimatizoval zpět na monopost. Začátek tréninku byl věnován zkouškám kvalifikačního nastavení, které v minulých podnicích řádně potrápilo český tým. Dnes byly odzkoušeny odlišné možnosti a výsledek je pozitivní. Ve zbytku tréninku pak přišlo na řadu dolaďování závodního nastavení a tým je přesvědčený, že ve zbytku víkendu ukáže zlepšenou formu. Enge byl s 25 odjetými koly jedním z nejpilnějších jezdců. Jeho nejlepší čas 1:19,594 byl čtvrtým nejlepším s odstupem necelých čtyř desetin na první příčku.

Tomáš Enge: „Celkově má z tohoto tréninku pozitivní pocit. Podařilo se nám pracovat na nastavení pro kvalifikaci i závod.  A jsem přesvědčen, že v kvalifikaci budeme silnější. Minulý rok jsme tady neprožili nejlepší víkend, ale vůz se tentokrát chová o hodně lépe. Zdá se, že změny, které jsme udělali, jsou správné. Samozřejmě, až zítřejší kvalifikace dá definitivní odpověď, ale určitě si věřím více než posledně.“ BPA sport marketing, a.s. Foto:  A1GP

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?