Tomáš Enge a český tým měli v Austrálii dobrý začátek a v pátečním tréninku zajeli pátý čas. Tým věří, že našel řešení předchozích problémů v kvalifikacích.
Eastern Creek, ležící jen pár minut jízdy od Sydney, hostí australský závod šampionátu A1GP. Český tým byl opět jedním z mála, který nejel trénink nováčků, ale vzhledem k dešti a mokré trati to nebyla zásadní nevýhoda.
Skutečná práce začala až v samotném volném tréninku a Enge se po startu v Daytoně rychle aklimatizoval zpět na monopost. Začátek tréninku byl věnován zkouškám kvalifikačního nastavení, které v minulých podnicích řádně potrápilo český tým. Dnes byly odzkoušeny odlišné možnosti a výsledek je pozitivní. Ve zbytku tréninku pak přišlo na řadu dolaďování závodního nastavení a tým je přesvědčený, že ve zbytku víkendu ukáže zlepšenou formu. Enge byl s 25 odjetými koly jedním z nejpilnějších jezdců. Jeho nejlepší čas 1:19,594 byl čtvrtým nejlepším s odstupem necelých čtyř desetin na první příčku.
Tomáš Enge: „Celkově má z tohoto tréninku pozitivní pocit. Podařilo se nám pracovat na nastavení pro kvalifikaci i závod. A jsem přesvědčen, že v kvalifikaci budeme silnější. Minulý rok jsme tady neprožili nejlepší víkend, ale vůz se tentokrát chová o hodně lépe. Zdá se, že změny, které jsme udělali, jsou správné. Samozřejmě, až zítřejší kvalifikace dá definitivní odpověď, ale určitě si věřím více než posledně.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: A1GP
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?