Taupo znamenalo pre český tím veľké sklamanie. Tomáš Enge bol pačas pretekov rýchly, ale vzhľadom k štartovnej pozícii nedostal príležitosť siahnúť na body.
Štart do krátkych pretekov musel byť opakovaný, pretože francúzske auto nebolo dobre zaradené pre letmý štart. Po ďalšom zahrievacom kole bolo odštartované a v prvej zákrute došlo k tlačenici, ktorá vyústila do kolízie medzi autom Veľkej Británie a Malajzie. Tomáš Enge sa takisto nevyhol problémo a po kontakte s Američanom si poškodil predné krídlo, ktoré krátko pred cielom odpadlo úplne. Auto sa preto nechovalo ideálne a Ege tak skončil na 17.mieste.
Hlavné preteky boli na štarte o niečo kľudnejšie a Enge sa dokázal tľačiť dopredu. Zastávka v boxoch však nebola ideálna, pretože jednému z mechanikov spadla matica a zdržanie viedlo k prepadu na koniec štartovného poľa. Enge to ale nevzdával a následná stíhacia jazda urobila radosť nejednému divákovi. Napriek náročnosti na predbiehanie sa postupne predieral dopredu a keď mal pred sebou voľný priestor, jazdil porovnateľné časy s pilotmi na čele. Stačilo to iba na nebodované 12. miesto. Výsledok tak ukázal, že piatkový tréning nebol náhodou, ale zlá kvalifikácia rozhodla o celom neúspešnom víkende.
Tomáš Enge "Včera sme mali problémy v kvalifikácii a dnes sme za to zaplatili. Ani šprint nezačal dobre, vpredu došlo ku kolízii, ktorú som nevidel. Celý vláčik áut sa následne zbrzdil a o americké auto som si poškodil predné krídlo. Nejakú dobu držalo, ale bolo prasknuté. Dve kolá pred cielom spadlo a dojazdil som bez neho. Začiatok hlavných pretekov nebol zlý, posunul som sa o pár miest dopredu, ale potom sme mali problémy pri zastávkach v boxoch. Stáva sa to úprimne povedané, v posledných pretekoch sme mali mnoho skvelých zastávok. Ani si poriadne nepamätám, kedy sme mali naposledy divokú zastávku a som si istý, že naši mechanici nám v budúcnosti opäť pomôžu. Snažil som sa následne jazdiť naplno a pobaviť divákov aspoň predbiehaním, ktoré tu príliš nevideli. Auto šlo na starých pneumatikách skvele a užíval som si súboje. Tento víkend dobre začal, ale z nejakých dôvodovsme nedokázali správne využiť nových pneumatík a to udalo smer zvyšku víkendu."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Všetcia dnes videli, že v pretekoch sme veľmi rýchli. Kedykoľvek, keď mal Tomáš pred sebou voľnú dráhu, bol rovnako rýchly, ako absolútna špička. 3koda, že sme mali problém v boxoch, inak sme mohli mať body. Avšak najväčšie starosti nám robí kvalifikácia, máme nápady, čo nabudúce musíme vyskúšať. Nie je normálne, aby sme boli v pretekoch rýchli na starých gumách, než v kvalifikácii na nových."
Foto: A1 Grand Prix Media Zdroj: BPA sport marketing a.s.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.