Taupo znamenalo pre český tím veľké sklamanie. Tomáš Enge bol pačas pretekov rýchly, ale vzhľadom k štartovnej pozícii nedostal príležitosť siahnúť na body.
Štart do krátkych pretekov musel byť opakovaný, pretože francúzske auto nebolo dobre zaradené pre letmý štart. Po ďalšom zahrievacom kole bolo odštartované a v prvej zákrute došlo k tlačenici, ktorá vyústila do kolízie medzi autom Veľkej Británie a Malajzie. Tomáš Enge sa takisto nevyhol problémo a po kontakte s Američanom si poškodil predné krídlo, ktoré krátko pred cielom odpadlo úplne. Auto sa preto nechovalo ideálne a Ege tak skončil na 17.mieste.
Hlavné preteky boli na štarte o niečo kľudnejšie a Enge sa dokázal tľačiť dopredu. Zastávka v boxoch však nebola ideálna, pretože jednému z mechanikov spadla matica a zdržanie viedlo k prepadu na koniec štartovného poľa. Enge to ale nevzdával a následná stíhacia jazda urobila radosť nejednému divákovi. Napriek náročnosti na predbiehanie sa postupne predieral dopredu a keď mal pred sebou voľný priestor, jazdil porovnateľné časy s pilotmi na čele. Stačilo to iba na nebodované 12. miesto. Výsledok tak ukázal, že piatkový tréning nebol náhodou, ale zlá kvalifikácia rozhodla o celom neúspešnom víkende.
Tomáš Enge "Včera sme mali problémy v kvalifikácii a dnes sme za to zaplatili. Ani šprint nezačal dobre, vpredu došlo ku kolízii, ktorú som nevidel. Celý vláčik áut sa následne zbrzdil a o americké auto som si poškodil predné krídlo. Nejakú dobu držalo, ale bolo prasknuté. Dve kolá pred cielom spadlo a dojazdil som bez neho. Začiatok hlavných pretekov nebol zlý, posunul som sa o pár miest dopredu, ale potom sme mali problémy pri zastávkach v boxoch. Stáva sa to úprimne povedané, v posledných pretekoch sme mali mnoho skvelých zastávok. Ani si poriadne nepamätám, kedy sme mali naposledy divokú zastávku a som si istý, že naši mechanici nám v budúcnosti opäť pomôžu. Snažil som sa následne jazdiť naplno a pobaviť divákov aspoň predbiehaním, ktoré tu príliš nevideli. Auto šlo na starých pneumatikách skvele a užíval som si súboje. Tento víkend dobre začal, ale z nejakých dôvodovsme nedokázali správne využiť nových pneumatík a to udalo smer zvyšku víkendu."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Všetcia dnes videli, že v pretekoch sme veľmi rýchli. Kedykoľvek, keď mal Tomáš pred sebou voľnú dráhu, bol rovnako rýchly, ako absolútna špička. 3koda, že sme mali problém v boxoch, inak sme mohli mať body. Avšak najväčšie starosti nám robí kvalifikácia, máme nápady, čo nabudúce musíme vyskúšať. Nie je normálne, aby sme boli v pretekoch rýchli na starých gumách, než v kvalifikácii na nových."
Foto: A1 Grand Prix Media Zdroj: BPA sport marketing a.s.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?