Taupo znamenalo pre český tím veľké sklamanie. Tomáš Enge bol pačas pretekov rýchly, ale vzhľadom k štartovnej pozícii nedostal príležitosť siahnúť na body.
Štart do krátkych pretekov musel byť opakovaný, pretože francúzske auto nebolo dobre zaradené pre letmý štart. Po ďalšom zahrievacom kole bolo odštartované a v prvej zákrute došlo k tlačenici, ktorá vyústila do kolízie medzi autom Veľkej Británie a Malajzie. Tomáš Enge sa takisto nevyhol problémo a po kontakte s Američanom si poškodil predné krídlo, ktoré krátko pred cielom odpadlo úplne. Auto sa preto nechovalo ideálne a Ege tak skončil na 17.mieste.
Hlavné preteky boli na štarte o niečo kľudnejšie a Enge sa dokázal tľačiť dopredu. Zastávka v boxoch však nebola ideálna, pretože jednému z mechanikov spadla matica a zdržanie viedlo k prepadu na koniec štartovného poľa. Enge to ale nevzdával a následná stíhacia jazda urobila radosť nejednému divákovi. Napriek náročnosti na predbiehanie sa postupne predieral dopredu a keď mal pred sebou voľný priestor, jazdil porovnateľné časy s pilotmi na čele. Stačilo to iba na nebodované 12. miesto. Výsledok tak ukázal, že piatkový tréning nebol náhodou, ale zlá kvalifikácia rozhodla o celom neúspešnom víkende.
Tomáš Enge "Včera sme mali problémy v kvalifikácii a dnes sme za to zaplatili. Ani šprint nezačal dobre, vpredu došlo ku kolízii, ktorú som nevidel. Celý vláčik áut sa následne zbrzdil a o americké auto som si poškodil predné krídlo. Nejakú dobu držalo, ale bolo prasknuté. Dve kolá pred cielom spadlo a dojazdil som bez neho. Začiatok hlavných pretekov nebol zlý, posunul som sa o pár miest dopredu, ale potom sme mali problémy pri zastávkach v boxoch. Stáva sa to úprimne povedané, v posledných pretekoch sme mali mnoho skvelých zastávok. Ani si poriadne nepamätám, kedy sme mali naposledy divokú zastávku a som si istý, že naši mechanici nám v budúcnosti opäť pomôžu. Snažil som sa následne jazdiť naplno a pobaviť divákov aspoň predbiehaním, ktoré tu príliš nevideli. Auto šlo na starých pneumatikách skvele a užíval som si súboje. Tento víkend dobre začal, ale z nejakých dôvodovsme nedokázali správne využiť nových pneumatík a to udalo smer zvyšku víkendu."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Všetcia dnes videli, že v pretekoch sme veľmi rýchli. Kedykoľvek, keď mal Tomáš pred sebou voľnú dráhu, bol rovnako rýchly, ako absolútna špička. 3koda, že sme mali problém v boxoch, inak sme mohli mať body. Avšak najväčšie starosti nám robí kvalifikácia, máme nápady, čo nabudúce musíme vyskúšať. Nie je normálne, aby sme boli v pretekoch rýchli na starých gumách, než v kvalifikácii na nových."
Foto: A1 Grand Prix Media Zdroj: BPA sport marketing a.s.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.