Taupo znamenalo pre český tím veľké sklamanie. Tomáš Enge bol pačas pretekov rýchly, ale vzhľadom k štartovnej pozícii nedostal príležitosť siahnúť na body.
Štart do krátkych pretekov musel byť opakovaný, pretože francúzske auto nebolo dobre zaradené pre letmý štart. Po ďalšom zahrievacom kole bolo odštartované a v prvej zákrute došlo k tlačenici, ktorá vyústila do kolízie medzi autom Veľkej Británie a Malajzie. Tomáš Enge sa takisto nevyhol problémo a po kontakte s Američanom si poškodil predné krídlo, ktoré krátko pred cielom odpadlo úplne. Auto sa preto nechovalo ideálne a Ege tak skončil na 17.mieste.
Hlavné preteky boli na štarte o niečo kľudnejšie a Enge sa dokázal tľačiť dopredu. Zastávka v boxoch však nebola ideálna, pretože jednému z mechanikov spadla matica a zdržanie viedlo k prepadu na koniec štartovného poľa. Enge to ale nevzdával a následná stíhacia jazda urobila radosť nejednému divákovi. Napriek náročnosti na predbiehanie sa postupne predieral dopredu a keď mal pred sebou voľný priestor, jazdil porovnateľné časy s pilotmi na čele. Stačilo to iba na nebodované 12. miesto. Výsledok tak ukázal, že piatkový tréning nebol náhodou, ale zlá kvalifikácia rozhodla o celom neúspešnom víkende.
Tomáš Enge "Včera sme mali problémy v kvalifikácii a dnes sme za to zaplatili. Ani šprint nezačal dobre, vpredu došlo ku kolízii, ktorú som nevidel. Celý vláčik áut sa následne zbrzdil a o americké auto som si poškodil predné krídlo. Nejakú dobu držalo, ale bolo prasknuté. Dve kolá pred cielom spadlo a dojazdil som bez neho. Začiatok hlavných pretekov nebol zlý, posunul som sa o pár miest dopredu, ale potom sme mali problémy pri zastávkach v boxoch. Stáva sa to úprimne povedané, v posledných pretekoch sme mali mnoho skvelých zastávok. Ani si poriadne nepamätám, kedy sme mali naposledy divokú zastávku a som si istý, že naši mechanici nám v budúcnosti opäť pomôžu. Snažil som sa následne jazdiť naplno a pobaviť divákov aspoň predbiehaním, ktoré tu príliš nevideli. Auto šlo na starých pneumatikách skvele a užíval som si súboje. Tento víkend dobre začal, ale z nejakých dôvodovsme nedokázali správne využiť nových pneumatík a to udalo smer zvyšku víkendu."
Antonín Charouz - šéf tímu: "Všetcia dnes videli, že v pretekoch sme veľmi rýchli. Kedykoľvek, keď mal Tomáš pred sebou voľnú dráhu, bol rovnako rýchly, ako absolútna špička. 3koda, že sme mali problém v boxoch, inak sme mohli mať body. Avšak najväčšie starosti nám robí kvalifikácia, máme nápady, čo nabudúce musíme vyskúšať. Nie je normálne, aby sme boli v pretekoch rýchli na starých gumách, než v kvalifikácii na nových."
Foto: A1 Grand Prix Media Zdroj: BPA sport marketing a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.