Taupo - šprint: Systémom štart-cieľ sa skončil triumf Nica Hülkenberga v úvodnej dvadsaťminútovke. Enge sa prepadol o dve miesta.
Na prírodnom okruhu Nového Zélandu sa o jedenástej hodine miestneho času konali prvé nedeľné preteky za účasti 22 pilotov. Už pred kvalifikáciou sa hovorilo o tom, že postavenie na štarte bude pre celkový výsledok vysoko rozhodujúcim, čo jasne potvrdili výsledky pretekov.
Debutový štart na novom okruhu šampionátu sa nezaobyšiel bez problémov a vďaka zlému zoradeniu pre letmý štart bolo nutné opakovať zavádzacie kolo. Po odviatí zelenej vlajky sa v štartovnom poli takmer nič nezmenilo a piloti na čele nasledovali za zaznamenaním prvého kola v poradí, aké si vybojovali v kvalifikácii.
Iba tri kolá sa jazdilo, keď musel prísť na radu jediný výjazd bezpečnostného auta počas pretekov vďaka havárii Christiana Murchisona zo Singapúru, ktorý kolidoval s autom Alexa Yoonga z Malajzie. Po opustení trate bezpečnostným autom sa pokračovalo opäť takmer v nezmenenom poradí až do samotného konca.
Technické problémy sa takisto nevyhli tímom Libanonu a Írska pre pokazenú prevodovku. Tímu Česka sa po zlej kvalifikácii stále lepí smola na päty a pre kolíziu s americkým autom a následnom poškodení predného krídla sa prepadol až na katastrofálne 17. miesto, ktoré bude mať Tomáš Enge aj na štarte do hlavných pretekov, ktoré sú na programe o 3:00 hodine európskeho času. Vzhľadom k tomu, že trať je veľmi náročná na predbiehanie bude pravdepodobne zázrak, keď si tím odnesie z Nového Zélandu nejaké body.
Taupo - výsledky šprintu: A1 Tím Jazdec 1 Nemecko Nico Hülkenberg 2 Francúzsko Loic Duval 3 Nový Zéland Jonny Reid 4 Holandsko Jeroen Bleekemolen 5 Švajčiarsko Sebastien Buemi 6 Kanada James Hinchcliffe 7 Južná Afrika Alan van de Merwe 8 Veľká Británia Robbie Kerr 9 Taliansko Enrico Toccacelo 10 India Narain Karthikeyan 11 USA Ryan Hunter Reay 12 Mexiko Salvador Duran 13 Čína Ho-Pin Tung 14 Austrália Karl Reindler 15 Indonézia Ananda Mikola 16 Brazília Raphael Matos 17 Česká Republika Tomáš Enge 18 Pakistan Nur Ali 19 Malajzia Alex Yoong 20 Írsko Richard Lyons 21 Libanon Alex Khateeb 22 Singapúr Christian Murchison Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.