Taupo - šprint: Systémom štart-cieľ sa skončil triumf Nica Hülkenberga v úvodnej dvadsaťminútovke. Enge sa prepadol o dve miesta.
Na prírodnom okruhu Nového Zélandu sa o jedenástej hodine miestneho času konali prvé nedeľné preteky za účasti 22 pilotov. Už pred kvalifikáciou sa hovorilo o tom, že postavenie na štarte bude pre celkový výsledok vysoko rozhodujúcim, čo jasne potvrdili výsledky pretekov.
Debutový štart na novom okruhu šampionátu sa nezaobyšiel bez problémov a vďaka zlému zoradeniu pre letmý štart bolo nutné opakovať zavádzacie kolo. Po odviatí zelenej vlajky sa v štartovnom poli takmer nič nezmenilo a piloti na čele nasledovali za zaznamenaním prvého kola v poradí, aké si vybojovali v kvalifikácii.
Iba tri kolá sa jazdilo, keď musel prísť na radu jediný výjazd bezpečnostného auta počas pretekov vďaka havárii Christiana Murchisona zo Singapúru, ktorý kolidoval s autom Alexa Yoonga z Malajzie. Po opustení trate bezpečnostným autom sa pokračovalo opäť takmer v nezmenenom poradí až do samotného konca.
Technické problémy sa takisto nevyhli tímom Libanonu a Írska pre pokazenú prevodovku. Tímu Česka sa po zlej kvalifikácii stále lepí smola na päty a pre kolíziu s americkým autom a následnom poškodení predného krídla sa prepadol až na katastrofálne 17. miesto, ktoré bude mať Tomáš Enge aj na štarte do hlavných pretekov, ktoré sú na programe o 3:00 hodine európskeho času. Vzhľadom k tomu, že trať je veľmi náročná na predbiehanie bude pravdepodobne zázrak, keď si tím odnesie z Nového Zélandu nejaké body.
Taupo - výsledky šprintu: A1 Tím Jazdec 1 Nemecko Nico Hülkenberg 2 Francúzsko Loic Duval 3 Nový Zéland Jonny Reid 4 Holandsko Jeroen Bleekemolen 5 Švajčiarsko Sebastien Buemi 6 Kanada James Hinchcliffe 7 Južná Afrika Alan van de Merwe 8 Veľká Británia Robbie Kerr 9 Taliansko Enrico Toccacelo 10 India Narain Karthikeyan 11 USA Ryan Hunter Reay 12 Mexiko Salvador Duran 13 Čína Ho-Pin Tung 14 Austrália Karl Reindler 15 Indonézia Ananda Mikola 16 Brazília Raphael Matos 17 Česká Republika Tomáš Enge 18 Pakistan Nur Ali 19 Malajzia Alex Yoong 20 Írsko Richard Lyons 21 Libanon Alex Khateeb 22 Singapúr Christian Murchison Foto: A1 Grand Prix Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.