Taupo - šprint: Systémom štart-cieľ sa skončil triumf Nica Hülkenberga v úvodnej dvadsaťminútovke. Enge sa prepadol o dve miesta.
Na prírodnom okruhu Nového Zélandu sa o jedenástej hodine miestneho času konali prvé nedeľné preteky za účasti 22 pilotov. Už pred kvalifikáciou sa hovorilo o tom, že postavenie na štarte bude pre celkový výsledok vysoko rozhodujúcim, čo jasne potvrdili výsledky pretekov.
Debutový štart na novom okruhu šampionátu sa nezaobyšiel bez problémov a vďaka zlému zoradeniu pre letmý štart bolo nutné opakovať zavádzacie kolo. Po odviatí zelenej vlajky sa v štartovnom poli takmer nič nezmenilo a piloti na čele nasledovali za zaznamenaním prvého kola v poradí, aké si vybojovali v kvalifikácii.
Iba tri kolá sa jazdilo, keď musel prísť na radu jediný výjazd bezpečnostného auta počas pretekov vďaka havárii Christiana Murchisona zo Singapúru, ktorý kolidoval s autom Alexa Yoonga z Malajzie. Po opustení trate bezpečnostným autom sa pokračovalo opäť takmer v nezmenenom poradí až do samotného konca.
Technické problémy sa takisto nevyhli tímom Libanonu a Írska pre pokazenú prevodovku. Tímu Česka sa po zlej kvalifikácii stále lepí smola na päty a pre kolíziu s americkým autom a následnom poškodení predného krídla sa prepadol až na katastrofálne 17. miesto, ktoré bude mať Tomáš Enge aj na štarte do hlavných pretekov, ktoré sú na programe o 3:00 hodine európskeho času. Vzhľadom k tomu, že trať je veľmi náročná na predbiehanie bude pravdepodobne zázrak, keď si tím odnesie z Nového Zélandu nejaké body.
Taupo - výsledky šprintu: A1 Tím Jazdec 1 Nemecko Nico Hülkenberg 2 Francúzsko Loic Duval 3 Nový Zéland Jonny Reid 4 Holandsko Jeroen Bleekemolen 5 Švajčiarsko Sebastien Buemi 6 Kanada James Hinchcliffe 7 Južná Afrika Alan van de Merwe 8 Veľká Británia Robbie Kerr 9 Taliansko Enrico Toccacelo 10 India Narain Karthikeyan 11 USA Ryan Hunter Reay 12 Mexiko Salvador Duran 13 Čína Ho-Pin Tung 14 Austrália Karl Reindler 15 Indonézia Ananda Mikola 16 Brazília Raphael Matos 17 Česká Republika Tomáš Enge 18 Pakistan Nur Ali 19 Malajzia Alex Yoong 20 Írsko Richard Lyons 21 Libanon Alex Khateeb 22 Singapúr Christian Murchison Foto: A1 Grand Prix Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?