Taupo - 2.tréning: Tím Česka spoločne s Tomášom Enge sa rýchlo adaptoval na novú trať a napriek neučasti v tréningu nováčikov ukončuje prvý deň vo veľkom štýle.
Okruh ležící vedle jezera Taupo se ukázal být trefou do černého a všichni účastníci A1GP jsou lokalitou nadšeni. Pro týmy A1GP začala v pátek obvyklá pracovní rutina, na programu byl trénink nováčků a volný trénink. Český tým měl ve srovnání s konkurencí menší nevýhodu, protože byl jen jedním ze tří, který nemohl nasadit vůz do nováčkovských jízd. Pouze Velká Británie a Indonésie byly ve stejné situaci.
Enge, který naposledy závodil v Malajsii, si musel na první pocity za volantem na nově přestavěné trati počkat až do volného tréninku, ve kterém neztrácel čas a rychle našel správný rytmus. Tým se v průběhu celého tréninku věnoval práci na nastavení vozu, které muselo být uzpůsobeno hrbolatému povrchu tratě. Dosažený pokrok se ukázal těsně před koncem tréninku, kdy Enge zajel nejrychlejší čas a odsunul testovacího jezdce Williamsu F1 Naraina Karthikeyana na druhé místo. Ten, stejně jako třetí Loic Duval, těžil z účasti v nováčkovském tréninku a nejrychlejší čas zajel hned v úvodu volného tréninku na nových pneumatikách. Bylo to jeho 22. kolo z celkových 24 a tým použil na celý trénink jedinou sadu pneumatik. Celý trénink byl velmi vyrovnaný, hned 20 vozů se vešlo do 1,5 sekundy, nejrychlejší desítku potom dělilo jen pět a půl desetiny sekundy.
Tomáš Enge: „Začali jsme dobře, ale zajíci se počítají až po honu a tím jsou až oba nedělní závody. Trať se mi líbí, ačkoliv je dost hrbolatá. Vlastně jsem byl překvapený, jak velké jsou ty nerovnosti, když jsem si trať procházel, tak to tak nevypadalo. Dokázali jsme najít slušné nastavení vozu, mě se podařilo zajet čisté kolo a poskládat všechny sektory dohromady. Startovní pole je to neuvěřitelně vyrovnané, prvních 20 aut je v sekundě a půl, tak malé rozdíly snad ani nepamatuji. Trať je zatím dost zaprášená, je tam prakticky jediná stopa, jakmile z ní vyjedete, není tam žádná přilnavost. Předjíždění tak bude dost těžké. Myslím, že zítra uvidíme zlepšování časů a jako obvykle uděláme maximum, abychom se udrželi v popředí.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně jsem hodně spokojený, že jsme začali naše jízdy v novém roce nejrychlejším časem. Tomáš a tým odvedli v tréninku velmi dobrou práci, zvláště když bereme v úvahu, že jsme byli jedním z pouhých tří týmů, které nejely nováčkovský trénink. Zdá se, že přestávka Tomášovi prospěla, odpočinul si a nyní má velkou chuť do závodění. Také bych se rád zmínil o tom, že jsme tady našli úchvatné prostředí, okolí je nádherné a je tu i svěží a čistý vzduch. Je to velmi příjemný zážitek.
Foto: A1 Grand Prix Media Zdroj: BPA sport marketing a.s.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.