Enge vyhráva piatkový tréning

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 19. ledna 2007 07:54
Sdílej:

Taupo - 2.tréning: Tím Česka spoločne s Tomášom Enge sa rýchlo adaptoval na novú trať a napriek neučasti v tréningu nováčikov ukončuje prvý deň vo veľkom štýle.

Okruh ležící vedle jezera Taupo se ukázal být trefou do černého a všichni účastníci A1GP jsou lokalitou nadšeni. Pro týmy A1GP začala v pátek obvyklá pracovní rutina, na programu byl trénink nováčků a volný trénink. Český tým měl ve srovnání s konkurencí menší nevýhodu, protože byl jen jedním ze tří, který nemohl nasadit vůz do nováčkovských jízd. Pouze Velká Británie a Indonésie byly ve stejné situaci.

Enge, který naposledy závodil v Malajsii, si musel na první pocity za volantem na nově přestavěné trati počkat až do volného tréninku, ve kterém neztrácel čas a rychle našel správný rytmus. Tým se v průběhu celého tréninku věnoval práci na nastavení vozu, které muselo být uzpůsobeno hrbolatému povrchu tratě. Dosažený pokrok se ukázal těsně před koncem tréninku, kdy Enge zajel nejrychlejší čas a odsunul testovacího jezdce Williamsu F1 Naraina Karthikeyana na druhé místo. Ten, stejně jako třetí Loic Duval, těžil z účasti v nováčkovském tréninku a nejrychlejší čas zajel hned v úvodu volného tréninku na nových pneumatikách. Bylo to jeho 22. kolo z celkových 24 a tým použil na celý trénink jedinou sadu pneumatik. Celý trénink byl velmi vyrovnaný, hned 20 vozů se vešlo do 1,5 sekundy, nejrychlejší desítku potom dělilo jen pět a půl desetiny sekundy.

Tomáš Enge: „Začali jsme dobře, ale zajíci se počítají až po honu a tím jsou až oba nedělní závody. Trať se mi líbí, ačkoliv je dost hrbolatá. Vlastně jsem byl překvapený, jak velké jsou ty nerovnosti, když jsem si trať procházel, tak to tak nevypadalo. Dokázali jsme najít slušné nastavení vozu, mě se podařilo zajet čisté kolo a poskládat všechny sektory dohromady. Startovní pole je to neuvěřitelně vyrovnané, prvních 20 aut je v sekundě a půl, tak malé rozdíly snad ani nepamatuji. Trať je zatím dost zaprášená, je tam prakticky jediná stopa, jakmile z ní vyjedete, není tam žádná přilnavost. Předjíždění tak bude dost těžké. Myslím, že zítra uvidíme zlepšování časů a jako obvykle uděláme maximum, abychom se udrželi v popředí.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně jsem hodně spokojený, že jsme začali naše jízdy v novém roce nejrychlejším časem. Tomáš a tým odvedli v tréninku velmi dobrou práci, zvláště když bereme v úvahu, že jsme byli jedním z pouhých tří týmů, které nejely nováčkovský trénink. Zdá se, že přestávka Tomášovi prospěla, odpočinul si a nyní má velkou chuť do závodění. Také bych se rád zmínil o tom, že jsme tady našli úchvatné prostředí, okolí je nádherné a je tu i svěží a čistý vzduch. Je to velmi příjemný zážitek.

Foto: A1 Grand Prix Media Zdroj: BPA sport marketing a.s.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?