Taupo - 2.tréning: Tím Česka spoločne s Tomášom Enge sa rýchlo adaptoval na novú trať a napriek neučasti v tréningu nováčikov ukončuje prvý deň vo veľkom štýle.
Okruh ležící vedle jezera Taupo se ukázal být trefou do černého a všichni účastníci A1GP jsou lokalitou nadšeni. Pro týmy A1GP začala v pátek obvyklá pracovní rutina, na programu byl trénink nováčků a volný trénink. Český tým měl ve srovnání s konkurencí menší nevýhodu, protože byl jen jedním ze tří, který nemohl nasadit vůz do nováčkovských jízd. Pouze Velká Británie a Indonésie byly ve stejné situaci.
Enge, který naposledy závodil v Malajsii, si musel na první pocity za volantem na nově přestavěné trati počkat až do volného tréninku, ve kterém neztrácel čas a rychle našel správný rytmus. Tým se v průběhu celého tréninku věnoval práci na nastavení vozu, které muselo být uzpůsobeno hrbolatému povrchu tratě. Dosažený pokrok se ukázal těsně před koncem tréninku, kdy Enge zajel nejrychlejší čas a odsunul testovacího jezdce Williamsu F1 Naraina Karthikeyana na druhé místo. Ten, stejně jako třetí Loic Duval, těžil z účasti v nováčkovském tréninku a nejrychlejší čas zajel hned v úvodu volného tréninku na nových pneumatikách. Bylo to jeho 22. kolo z celkových 24 a tým použil na celý trénink jedinou sadu pneumatik. Celý trénink byl velmi vyrovnaný, hned 20 vozů se vešlo do 1,5 sekundy, nejrychlejší desítku potom dělilo jen pět a půl desetiny sekundy.
Tomáš Enge: „Začali jsme dobře, ale zajíci se počítají až po honu a tím jsou až oba nedělní závody. Trať se mi líbí, ačkoliv je dost hrbolatá. Vlastně jsem byl překvapený, jak velké jsou ty nerovnosti, když jsem si trať procházel, tak to tak nevypadalo. Dokázali jsme najít slušné nastavení vozu, mě se podařilo zajet čisté kolo a poskládat všechny sektory dohromady. Startovní pole je to neuvěřitelně vyrovnané, prvních 20 aut je v sekundě a půl, tak malé rozdíly snad ani nepamatuji. Trať je zatím dost zaprášená, je tam prakticky jediná stopa, jakmile z ní vyjedete, není tam žádná přilnavost. Předjíždění tak bude dost těžké. Myslím, že zítra uvidíme zlepšování časů a jako obvykle uděláme maximum, abychom se udrželi v popředí.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně jsem hodně spokojený, že jsme začali naše jízdy v novém roce nejrychlejším časem. Tomáš a tým odvedli v tréninku velmi dobrou práci, zvláště když bereme v úvahu, že jsme byli jedním z pouhých tří týmů, které nejely nováčkovský trénink. Zdá se, že přestávka Tomášovi prospěla, odpočinul si a nyní má velkou chuť do závodění. Také bych se rád zmínil o tom, že jsme tady našli úchvatné prostředí, okolí je nádherné a je tu i svěží a čistý vzduch. Je to velmi příjemný zážitek.
Foto: A1 Grand Prix Media Zdroj: BPA sport marketing a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.