Taupo - 2.tréning: Tím Česka spoločne s Tomášom Enge sa rýchlo adaptoval na novú trať a napriek neučasti v tréningu nováčikov ukončuje prvý deň vo veľkom štýle.
Okruh ležící vedle jezera Taupo se ukázal být trefou do černého a všichni účastníci A1GP jsou lokalitou nadšeni. Pro týmy A1GP začala v pátek obvyklá pracovní rutina, na programu byl trénink nováčků a volný trénink. Český tým měl ve srovnání s konkurencí menší nevýhodu, protože byl jen jedním ze tří, který nemohl nasadit vůz do nováčkovských jízd. Pouze Velká Británie a Indonésie byly ve stejné situaci.
Enge, který naposledy závodil v Malajsii, si musel na první pocity za volantem na nově přestavěné trati počkat až do volného tréninku, ve kterém neztrácel čas a rychle našel správný rytmus. Tým se v průběhu celého tréninku věnoval práci na nastavení vozu, které muselo být uzpůsobeno hrbolatému povrchu tratě. Dosažený pokrok se ukázal těsně před koncem tréninku, kdy Enge zajel nejrychlejší čas a odsunul testovacího jezdce Williamsu F1 Naraina Karthikeyana na druhé místo. Ten, stejně jako třetí Loic Duval, těžil z účasti v nováčkovském tréninku a nejrychlejší čas zajel hned v úvodu volného tréninku na nových pneumatikách. Bylo to jeho 22. kolo z celkových 24 a tým použil na celý trénink jedinou sadu pneumatik. Celý trénink byl velmi vyrovnaný, hned 20 vozů se vešlo do 1,5 sekundy, nejrychlejší desítku potom dělilo jen pět a půl desetiny sekundy.
Tomáš Enge: „Začali jsme dobře, ale zajíci se počítají až po honu a tím jsou až oba nedělní závody. Trať se mi líbí, ačkoliv je dost hrbolatá. Vlastně jsem byl překvapený, jak velké jsou ty nerovnosti, když jsem si trať procházel, tak to tak nevypadalo. Dokázali jsme najít slušné nastavení vozu, mě se podařilo zajet čisté kolo a poskládat všechny sektory dohromady. Startovní pole je to neuvěřitelně vyrovnané, prvních 20 aut je v sekundě a půl, tak malé rozdíly snad ani nepamatuji. Trať je zatím dost zaprášená, je tam prakticky jediná stopa, jakmile z ní vyjedete, není tam žádná přilnavost. Předjíždění tak bude dost těžké. Myslím, že zítra uvidíme zlepšování časů a jako obvykle uděláme maximum, abychom se udrželi v popředí.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pochopitelně jsem hodně spokojený, že jsme začali naše jízdy v novém roce nejrychlejším časem. Tomáš a tým odvedli v tréninku velmi dobrou práci, zvláště když bereme v úvahu, že jsme byli jedním z pouhých tří týmů, které nejely nováčkovský trénink. Zdá se, že přestávka Tomášovi prospěla, odpočinul si a nyní má velkou chuť do závodění. Také bych se rád zmínil o tom, že jsme tady našli úchvatné prostředí, okolí je nádherné a je tu i svěží a čistý vzduch. Je to velmi příjemný zážitek.
Foto: A1 Grand Prix Media Zdroj: BPA sport marketing a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.