V šiestych pretekoch série tohtoročnej sezóny, ktoré sa uskutočnia o týždeň na okruhu Taupo na Novom Zélande vystrieda v tíme USA Phila Gieblera 26-ročný Ryan Hunter-Reay.
Rodák z Floridy začal zo svojou motoristickú kariéru na motokárách ako dvanásťročný. Do povedomia motoristickej verejnosti sa dostal hlavne svojim pôsobením v sérií Champ-Car. V roku 2003 sa stal prvým jazdcom, ktorý vo svojej premiérovej sezóne dokázal zvíťaziť. Svojho prvého úspechu sa dočkal v Austrálií na okruhu Surfer´s Paradise. Takisto sa stal najmladším víťazom pretekov na ovále.
"Skutočne sa teším, že budem môcť pretekať pre tím USA v tejto sérií. Považujem to za skvelú príležitosť na reprezentáciu mojej krajiny na medzinárodnej scéne. Naviac som rád, že premiéru budem mať na úplne novom okruhu, takže všetci jazcdi na tom budú rovnako a to je pre moje prvé preteky vynikajúce," povedal Hunter-Reay.
Majiteľ tímu Rick Weidinger bol s jazdcom v kontakte od pretekov na okruhu v Laguna Seca v marci 2006.
"Už sa nemôžeme dočkať momentu, keď si Ryan konečne sadne do auta. Je to veľmi skúsený a profesionálny pilot - a navyše jeden zo svojich najväčších úspechov kariéry dosiahol práve v tejto časti sveta, a tak sme radi, že mu dáme príležitosť práve na Novom Zélande," povedal Weidinger.
Foto:Michael Levitt, USA LAT Photographic
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.