Druhá část v číslech je zaměřena především na historii IndyCar a její rekordy. Víte například jak dlouho trvala nejdelší sezóna série? Nebo jaký je nejtěsnější rozdíl vítěze v historii...?
0,0020 s Nejtěsnější rozdíl mezi prvním a druhým jezdcem v cíli mohli vidět diváci v roce 2002 na superspeedway Chicagoland. Z vítězství se radoval Sam Hornish, naopak zklamaný byl Al Unser Jr.
3 Jen tři závody měla úvodní sezóna IndyCar. Začínající série neměla dosud podepsány smlouvy s dostačujícím počtem okruhu, avšak přesto sezónu odstartovala. A kdo si odnesl titul šampióna? Dvaaosmdesát bodu získali Scott Sharp a Buzz Calkins, takže rovnou na úvod hned dva šampióni.
6 Nejvíce vítězství v sezóně dosáhl Dan Wheldon v roce 2005, kdy u týmu Andretti Green stál na victory lane celkem šestkrát.
17 Nejčastěji startoval z prvního místa Helio Castroneves, jenž v sezóně 2006 překonal vedoucího Grega Raye (14), šampióna roku 1999. Třetí je Sam Hornish s jedenácti pole-position.
18 Sam Hornish vede celkové statistiky v počtu vítězství. Na druhém místě je Helio Castroneves, který triumfoval jedenáctkrát. O jedno méně má na svém kontě Dan Wheldon.
23 Nejúspěšnějším týmem v IndyCar se po nadvládě Andretti Green stal Penske Racing. S celkovým počtem třiadvaceti závodů se Penske přehoupnul přes Andretti Green s dvaadvaceti triumfy.
57 Smutný rekord drží Vitor Meira. Nadějný pilot absolvoval padesát sedm závodů, avšak zatím bez jediného vítězství.
93 V jedenáctileté historii IndyCar startovalo devadesát tři Američanů, což není vzhledem k čistě americké sérii nějaké velké překvapení. Na druhém místě je Brazílie, kterou zastupovalo jen patnáct jezdců.
127 Mezi služebně nejstarší jezdce patří Scott Sharp. Rekord bude Sharp nadále zvětšovat, protože od příštího roku nastoupí u týmu Bobbyho Rahala.
390 Neuvěřitelných 390 dní trvala druhá sezóna IndyCar. Úvodní závod se konal 18. srpna 1996 a o celkovém vítězi se rozhodovalo až 11. září 1997. Šampiónem se stala nynější hvězda NASCAR Tony Stewart.
Foto: Delphi Fernández Racing
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?