Druhá část v číslech je zaměřena především na historii IndyCar a její rekordy. Víte například jak dlouho trvala nejdelší sezóna série? Nebo jaký je nejtěsnější rozdíl vítěze v historii...?
0,0020 s Nejtěsnější rozdíl mezi prvním a druhým jezdcem v cíli mohli vidět diváci v roce 2002 na superspeedway Chicagoland. Z vítězství se radoval Sam Hornish, naopak zklamaný byl Al Unser Jr.
3 Jen tři závody měla úvodní sezóna IndyCar. Začínající série neměla dosud podepsány smlouvy s dostačujícím počtem okruhu, avšak přesto sezónu odstartovala. A kdo si odnesl titul šampióna? Dvaaosmdesát bodu získali Scott Sharp a Buzz Calkins, takže rovnou na úvod hned dva šampióni.
6 Nejvíce vítězství v sezóně dosáhl Dan Wheldon v roce 2005, kdy u týmu Andretti Green stál na victory lane celkem šestkrát.
17 Nejčastěji startoval z prvního místa Helio Castroneves, jenž v sezóně 2006 překonal vedoucího Grega Raye (14), šampióna roku 1999. Třetí je Sam Hornish s jedenácti pole-position.
18 Sam Hornish vede celkové statistiky v počtu vítězství. Na druhém místě je Helio Castroneves, který triumfoval jedenáctkrát. O jedno méně má na svém kontě Dan Wheldon.
23 Nejúspěšnějším týmem v IndyCar se po nadvládě Andretti Green stal Penske Racing. S celkovým počtem třiadvaceti závodů se Penske přehoupnul přes Andretti Green s dvaadvaceti triumfy.
57 Smutný rekord drží Vitor Meira. Nadějný pilot absolvoval padesát sedm závodů, avšak zatím bez jediného vítězství.
93 V jedenáctileté historii IndyCar startovalo devadesát tři Američanů, což není vzhledem k čistě americké sérii nějaké velké překvapení. Na druhém místě je Brazílie, kterou zastupovalo jen patnáct jezdců.
127 Mezi služebně nejstarší jezdce patří Scott Sharp. Rekord bude Sharp nadále zvětšovat, protože od příštího roku nastoupí u týmu Bobbyho Rahala.
390 Neuvěřitelných 390 dní trvala druhá sezóna IndyCar. Úvodní závod se konal 18. srpna 1996 a o celkovém vítězi se rozhodovalo až 11. září 1997. Šampiónem se stala nynější hvězda NASCAR Tony Stewart.
Foto: Delphi Fernández Racing
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.