IndyCar v číslech, 2. část

Sharp, Scott
Sharp, Scott, foto: Delphi Fernández Racing
iM3 12. ledna 2007 20:36
Sdílej:

Druhá část v číslech je zaměřena především na historii IndyCar a její rekordy. Víte například jak dlouho trvala nejdelší sezóna série? Nebo jaký je nejtěsnější rozdíl vítěze v historii...?

0,0020 s Nejtěsnější rozdíl mezi prvním a druhým jezdcem v cíli mohli vidět diváci v roce 2002 na superspeedway Chicagoland. Z vítězství se radoval Sam Hornish, naopak zklamaný byl Al Unser Jr.

3 Jen tři závody měla úvodní sezóna IndyCar. Začínající série neměla dosud podepsány smlouvy s dostačujícím počtem okruhu, avšak přesto sezónu odstartovala. A kdo si odnesl titul šampióna? Dvaaosmdesát bodu získali Scott Sharp a Buzz Calkins, takže rovnou na úvod hned dva šampióni.

6 Nejvíce vítězství v sezóně dosáhl Dan Wheldon v roce 2005, kdy u týmu Andretti Green stál na victory lane celkem šestkrát.

17 Nejčastěji startoval z prvního místa Helio Castroneves, jenž v sezóně 2006 překonal vedoucího Grega Raye (14), šampióna roku 1999. Třetí je Sam Hornish s jedenácti pole-position.

18 Sam Hornish vede celkové statistiky v počtu vítězství. Na druhém místě je Helio Castroneves, který triumfoval jedenáctkrát. O jedno méně má na svém kontě Dan Wheldon.

23 Nejúspěšnějším týmem v IndyCar se po nadvládě Andretti Green stal Penske Racing. S celkovým počtem třiadvaceti závodů se Penske přehoupnul přes Andretti Green s dvaadvaceti triumfy.

57 Smutný rekord drží Vitor Meira. Nadějný pilot absolvoval padesát sedm závodů, avšak zatím bez jediného vítězství.

93 V jedenáctileté historii IndyCar startovalo devadesát tři Američanů, což není vzhledem k čistě americké sérii nějaké velké překvapení. Na druhém místě je Brazílie, kterou zastupovalo jen patnáct jezdců.

127 Mezi služebně nejstarší jezdce patří Scott Sharp. Rekord bude Sharp nadále zvětšovat, protože od příštího roku nastoupí u týmu Bobbyho Rahala.

390 Neuvěřitelných 390 dní trvala druhá sezóna IndyCar. Úvodní závod se konal 18. srpna 1996 a o celkovém vítězi se rozhodovalo až 11. září 1997. Šampiónem se stala nynější hvězda NASCAR Tony Stewart.

Foto: Delphi Fernández Racing

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.