Druhá část v číslech je zaměřena především na historii IndyCar a její rekordy. Víte například jak dlouho trvala nejdelší sezóna série? Nebo jaký je nejtěsnější rozdíl vítěze v historii...?
0,0020 s Nejtěsnější rozdíl mezi prvním a druhým jezdcem v cíli mohli vidět diváci v roce 2002 na superspeedway Chicagoland. Z vítězství se radoval Sam Hornish, naopak zklamaný byl Al Unser Jr.
3 Jen tři závody měla úvodní sezóna IndyCar. Začínající série neměla dosud podepsány smlouvy s dostačujícím počtem okruhu, avšak přesto sezónu odstartovala. A kdo si odnesl titul šampióna? Dvaaosmdesát bodu získali Scott Sharp a Buzz Calkins, takže rovnou na úvod hned dva šampióni.
6 Nejvíce vítězství v sezóně dosáhl Dan Wheldon v roce 2005, kdy u týmu Andretti Green stál na victory lane celkem šestkrát.
17 Nejčastěji startoval z prvního místa Helio Castroneves, jenž v sezóně 2006 překonal vedoucího Grega Raye (14), šampióna roku 1999. Třetí je Sam Hornish s jedenácti pole-position.
18 Sam Hornish vede celkové statistiky v počtu vítězství. Na druhém místě je Helio Castroneves, který triumfoval jedenáctkrát. O jedno méně má na svém kontě Dan Wheldon.
23 Nejúspěšnějším týmem v IndyCar se po nadvládě Andretti Green stal Penske Racing. S celkovým počtem třiadvaceti závodů se Penske přehoupnul přes Andretti Green s dvaadvaceti triumfy.
57 Smutný rekord drží Vitor Meira. Nadějný pilot absolvoval padesát sedm závodů, avšak zatím bez jediného vítězství.
93 V jedenáctileté historii IndyCar startovalo devadesát tři Američanů, což není vzhledem k čistě americké sérii nějaké velké překvapení. Na druhém místě je Brazílie, kterou zastupovalo jen patnáct jezdců.
127 Mezi služebně nejstarší jezdce patří Scott Sharp. Rekord bude Sharp nadále zvětšovat, protože od příštího roku nastoupí u týmu Bobbyho Rahala.
390 Neuvěřitelných 390 dní trvala druhá sezóna IndyCar. Úvodní závod se konal 18. srpna 1996 a o celkovém vítězi se rozhodovalo až 11. září 1997. Šampiónem se stala nynější hvězda NASCAR Tony Stewart.
Foto: Delphi Fernández Racing
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.