Čtyřiadvacetihodinový závod Rolex 24 at Daytona International Speedway má v Americe velmi dobré jméno a proto není žádným překvapením, že se domácí týmy i jezdci z různých sérií připravují i na tento podnik.
Tony George, vlastník série IndyCar a týmu Vision Racing se po vzoru konkurentů Rogera Penskeho, Chipa Ganassiho nebo Michaela Andrettiho přihlásil na závod v Daytoně, který se bude konat 27. – 28. ledna.
Za volant speciálního prototypu usedne Tomas Scheckter, Ed Carpenter a A. J. Foyt IV. K této trojici se přidá i sám Tony George, tedy už se přidal…
Oficiální testování nedopadlo pro Vision Racing zcela podle představ. George odjel jen pár kol, než přišla chyba a následná havárie. Majitel týmu vyvázl bez zranění, což se o prototypu říci nedalo.
Nicméně vrak z vozu nevyrobil, takže mechanikům příliš vrásek na čele neudělal. Ti slíbili, že do příštího oficiálního testování prototyp opraví.
Foto: IndyCar Media
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.