Čtyřiadvacetihodinový závod Rolex 24 at Daytona International Speedway má v Americe velmi dobré jméno a proto není žádným překvapením, že se domácí týmy i jezdci z různých sérií připravují i na tento podnik.
Tony George, vlastník série IndyCar a týmu Vision Racing se po vzoru konkurentů Rogera Penskeho, Chipa Ganassiho nebo Michaela Andrettiho přihlásil na závod v Daytoně, který se bude konat 27. – 28. ledna.
Za volant speciálního prototypu usedne Tomas Scheckter, Ed Carpenter a A. J. Foyt IV. K této trojici se přidá i sám Tony George, tedy už se přidal…
Oficiální testování nedopadlo pro Vision Racing zcela podle představ. George odjel jen pár kol, než přišla chyba a následná havárie. Majitel týmu vyvázl bez zranění, což se o prototypu říci nedalo.
Nicméně vrak z vozu nevyrobil, takže mechanikům příliš vrásek na čele neudělal. Ti slíbili, že do příštího oficiálního testování prototyp opraví.
Foto: IndyCar Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.