Holandský tím bol včera diskvalifikovaný z 5.miesta hlavných pretekov v Sentule. Šéf holandského tímu Jan Lammers sa proti rozhodnutiu ohradil a povedal, že proti diskvalifikácií bude bojovať.
Podľa vyšetrovania stewardov pretekov, porušilo Holandsko pravidlo o zastávkach v boxoch. Podľa pravidiel musí každý tím uskutočniť svoju zastávku medzi 8. a 20. kolom. Holandsko tak urobilo až v 21. kole. Porušilo tak článok 219 Športových pravidiel.
„Kvôli premenlivému počasiu sme na našu povinnú zastávku odkladali do posledného možného momentu. Načasovali sme to perfektne a mohli sme bojovať o pódiové umiestnenie,“ povedal Lammers.
„Na naše prekvapenie sme boli po pretekoch diskvalifikovaný. Podľa stewardov sme údajne porušili pravidlo a do boxov sme nestihli zájsť po dokončení 20. kola. My si však myslíme, že sme ho neporušili, pretože 20. kolo sme dokončili v boxoch. Definícia pit-lane podľa pravidiel znie: Pit-lane je úsek, kde autá môže vstúpiť do boxov a vyjsť späť na trať,“ dodal Lammers.
„Je teda nemožné vojsť do pit-lane bez opustenia trate, takže 20. kolo sme nedokončili na trati, ale na pit-lane. Náš čas v 20. kole takisto dokazuje, že kolo bolo zajazdené sčasti na trati a sčasti v pit-lane.“
„Budeme sa teda snažiť presvedčiť organizátorov, že sme tak urobili v dobrej vôli a podľa pravidiel. Možno s tým všetci nebudú súhlasiť, ale je mojou povinnosťou bojovať za náš tím. Som si istý, že to prinesie ujasnenie pravidiel, ale nechceme byť obetným baránkom a budeme požadovať potvrdenie nášho 5. miesta.“ oznámil Lammers.
Časy na kolo v inkriminovanom momente:
19. kolo 1:27,71120.kolo 1:35,470 – kolo je pomalšie kvôli vjazdu do pit-lane21.kolo 2:02,854 – kolo dokončené s výjazdom z pit-lane22.kolo 1:27,646 – „klasické“ kolo na trati
Foto: A1 Grand Prix Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?