Český tým v Sentulu rychle naladil pracovní tempo a Jarek Janiš si poprvé užil celý den jízd, ve kterém zajel pátý čas.
Indonésie přivítala Světový pohár motoristického sportu žhavými teplotami nad 30 °C, což u jezdců vyžadovalo striktní dodržování pitného režimu a zároveň byla prověřena jejich fyzická kondice. Janiš začal svou práci v tréninku nováčků. Obvyklý formát dvou tréninků o délce 25 minut musel být zkrácen těsně před koncem první části, na vině byla nehoda pákistánského vozu. Janiš zvládl odjet 11 kol a měl třetí čas.
Druhý volný trénink již byl otevřen všem jezdcům a na trati bylo hodně rušno. Český tým se zpočátku rozhodnul vyčkávat v boxech, aby se vyhnul velkému provozu. Janiš, který poprvé absolvuje kompletní víkend A1GP, pak neztrácel čas a rychle se dostal mezi nejlepší pět. Práce se jako obvykle soustředila na ladění vozu na závod a nalezení dobrého vyvážení pro delší jízdy. Janiš odjel dalších 21 kol, zajel pátý čas a v prvním sektoru byl absolutně nejrychlejší.
Jarek Janiš: „Bylo příjemné odjet celý den. Trať byla lepší, než jsem si myslel, ačkoliv občas je obtížné jet za jiným vozem kvůli množství odletujících kamínků. Myslím, že nemáme špatnou formu, ale musíme ještě zapracovat na delších jízdách. Naše rychlost vypadá v pořádku, ale musíme zapracovat na vytrvalosti a také dát všechny sektory dohromady. Jsme optimisté, že zítra půjdeme správným směrem.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Dnes jsme měli výhodu, že jeden jezdec odjel trénink nováčků a normální volný trénink, což bylo dobré. Zatím to vypadá slibně, ale zajíci se počítají až po honu. Po kvalifikaci bychom měli mít lepší představu, jak na tom jsme."BPA sport marketing, a.s.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.