Jarek Janiš bude poprvé v kariéře hájit barvy České republiky v A1 Grand Prix, v Indonésii bude jediným jezdcem týmu.
Tomáš Enge ve stejném termínu testuje v USA vůz GrandAm.
Letošní část Světového poháru motoristického sportu zakončí tento víkend závod v Sentulu. Český tým v něm provede změnu v jezdeckém složení, celý víkend bude do vozu usedat pouze Jarek Janiš. Třetí jezdec letošního šampionátu FIA GT dosud okusil A1 GP jen v tréninku nováčků, nyní na něj čekají první závody. Tomáš Enge, který s výjimkou prvního závodu, startoval ve všech letošních závodech totiž ve stejném termínu bude testovat prototyp pro sérii GrandAm v americkém Miami.
V Indonésii se dají očekávat podobné podmínky jako v Malajsii, tedy teploty vzduchu nad 30° C, zároveň jsou ale možné tropické lijáky. Okruh Sentul leží 42 kilometrů od hlavního města Jakarty a pro A1GP již není žádnou neznámou. Součástí kalendáře byl rovněž v minulé sezoně, kdy nabídnul i přes menší problémy s drolením asfaltu dramatické závody a vítězné trofeje si odvezly týmy Francie ve sprintu a Kanady v hlavním závodu. Český tým má smíšené vzpomínky, protože vůz byl v závodech rychlý, smůla v podobě defektu ho ale připravila o stupně vítězů.
Jarek Janiš: „Je skvělé, že jsem dostal šanci závodit v A1GP a moc se na závod těším. Z nováčkovských tréninků už znám vůz poměrně dobře, nicméně pojedu na neznámé trati a taky budu mít poprvé k dispozici nové pneumatiky. O Sentulu jsem se bavil s Tomášem i lidmi z týmu a je to poměrně náročná trať, loni tam navíc byly nějaké problémy s povrchem. Mimo stopu bylo hodně malých kamínků, což znamená výrazně menší přilnavost a tím i horší možnosti předjíždění. Už v úterý si chci trať poprvé projít, abych se co nejlépe připravil na tréninky. Podobně jako v Malajsii tady může být nevyzpytatelné počasí s náhlými lijáky, stabilně je tam velké horko.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Už před sezonou jsme věděli, že budeme muset s ohledem na další program alternovat jezdce a chtěli jsme na to být připraveni. Tomáš dostal nabídku na test prototypu s výhledem na start ve 24 hodin Daytona. Jsem přesvědčený, že Jarek ho dokáže nahradit, letos měl výbornou sezonu v šampionátu FIA GT. S vozem A1GP testoval v nováčkovských testech, aby nasbíral zkušenosti a byl připraven naskočit do závodu, když to bude potřeba.“BPA sport marketing, a.s.Foto. annimages.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.