Jarek Janiš bude poprvé v kariéře hájit barvy České republiky v A1 Grand Prix, v Indonésii bude jediným jezdcem týmu.
Tomáš Enge ve stejném termínu testuje v USA vůz GrandAm.
Letošní část Světového poháru motoristického sportu zakončí tento víkend závod v Sentulu. Český tým v něm provede změnu v jezdeckém složení, celý víkend bude do vozu usedat pouze Jarek Janiš. Třetí jezdec letošního šampionátu FIA GT dosud okusil A1 GP jen v tréninku nováčků, nyní na něj čekají první závody. Tomáš Enge, který s výjimkou prvního závodu, startoval ve všech letošních závodech totiž ve stejném termínu bude testovat prototyp pro sérii GrandAm v americkém Miami.
V Indonésii se dají očekávat podobné podmínky jako v Malajsii, tedy teploty vzduchu nad 30° C, zároveň jsou ale možné tropické lijáky. Okruh Sentul leží 42 kilometrů od hlavního města Jakarty a pro A1GP již není žádnou neznámou. Součástí kalendáře byl rovněž v minulé sezoně, kdy nabídnul i přes menší problémy s drolením asfaltu dramatické závody a vítězné trofeje si odvezly týmy Francie ve sprintu a Kanady v hlavním závodu. Český tým má smíšené vzpomínky, protože vůz byl v závodech rychlý, smůla v podobě defektu ho ale připravila o stupně vítězů.
Jarek Janiš: „Je skvělé, že jsem dostal šanci závodit v A1GP a moc se na závod těším. Z nováčkovských tréninků už znám vůz poměrně dobře, nicméně pojedu na neznámé trati a taky budu mít poprvé k dispozici nové pneumatiky. O Sentulu jsem se bavil s Tomášem i lidmi z týmu a je to poměrně náročná trať, loni tam navíc byly nějaké problémy s povrchem. Mimo stopu bylo hodně malých kamínků, což znamená výrazně menší přilnavost a tím i horší možnosti předjíždění. Už v úterý si chci trať poprvé projít, abych se co nejlépe připravil na tréninky. Podobně jako v Malajsii tady může být nevyzpytatelné počasí s náhlými lijáky, stabilně je tam velké horko.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Už před sezonou jsme věděli, že budeme muset s ohledem na další program alternovat jezdce a chtěli jsme na to být připraveni. Tomáš dostal nabídku na test prototypu s výhledem na start ve 24 hodin Daytona. Jsem přesvědčený, že Jarek ho dokáže nahradit, letos měl výbornou sezonu v šampionátu FIA GT. S vozem A1GP testoval v nováčkovských testech, aby nasbíral zkušenosti a byl připraven naskočit do závodu, když to bude potřeba.“BPA sport marketing, a.s.Foto. annimages.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.