Po dvojdňovom záverečnom teste sezóny si najlepší čas odnáša z Valencie Andreas Zuber.
Podobne, ako v piatok sa niesol aj včerajší záverečný test na španielskom okruhu, kedy piloti zbierali posledné jazdecké skúsenosti v tomto roku v rannej a poobednej jazde. Doobeda sa opäť darilo tímu iSport po obsadení prvých dvoch miest. Úspešnejším bol tentokrát Andreas Zuber, keď tesne prekonal Glockov výkon a zapísal si zároveň najlepší čas testov vrámci oboch dní.
Poobede sa jazdecké pole mierne spomalilo a ranný víťazný tím výrazne prekonala konkurencia. Svoje prvenstvo vo výsledkoch si zapísal Mike Conway z tímu ART Grand Prix. Bruno Senna nesúci slávne meno bývalého majstra sveta F1 sa v prvý deň pri svojej premiére príliš neukázal, ale so svojim monopostom sa nakoniec popasoval a tretím najlepším časom sa zaradil za Clivio Piccioneho.
Valencia 2.deň testov - 2.12.2006:
Ranný test:Jazec Tím Čas Počet kôl1. Andreas Zuber iSport International 1:18.432 382. Timo Glock iSport International 1:18.465 423. Antonio Pizzonia Petrol Ofisi FMS International 1:18.472 254. Kazuki Nakajima Dams 1:18.607 345. Roldan Rodriguez Piquet Sports 1:18.621 346. Mike Conway ART Grand Prix 1:18.667 317. Michael Ammermuller ART Grand Prix 1:18.703 378. Borja Garcia BCN Competicion 1:18.717 399. Kohei Hirate Trident Racing 1:18.932 2910. Giorgio Pantano Campos Racing 1:18.947 3311. Nicolas Lapierre Dams 1:19.004 2712. Bruno Senna Arden International 1:19.089 3213. Pastor Maldonado Trident Racing 1:19.109 3714. Adrian Zaugg Arden International 1:19.124 2715. Jose Maria Lopez BCN Competicion 1:19.167 2416. Xandi Negrao Piquet Sports 1:19.186 3817. Nico Hulkenberg Super Nova International 1:19.295 4418. Ricardo Risatti Campos Racing 1:19.380 3819. Ernesto Viso DPR 1:19.424 2620. Alvaro Parente Racing Engineering 1:19.459 3821. Luiz Razia Racing Engineering 1:19.489 4622. Jason Tahinci Petrol Ofisi FMS International 1:19.523 3023. Alberto Valerio Durango 1:19.602 3424. Clivio Piccione Durango 1:19.629 2925. Luca Filippi Arden International 1:19.682 1726. Christian Bakkerud DPR 1:21.152 4027. Sam Bird Super Nova International 1:21.592 38
Poobedný test:Jazdec Tím Čas Počet kôl1. Mike Conway ART Grand Prix 1:18.737 322. Clivio Piccione Durango 1:18.828 323. Bruno Senna Arden International 1:18.836 434. Luca Filippi Arden International 1:18.861 225. Javier Villa Racing Engineering 1:18.888 366. Roldan Rodriguez Piquet Sports 1:19.019 347. Borja Garcia BCN Competicion 1:19.140 348. Giorgio Pantano Campos Racing 1:19.144 339. Timo Glock iSport International 1:19.160 2210. Antonio Pizzonia Petrol Ofisi FMS International 1:19.185 3811. Alberto Valerio Durango 1:19.221 3712. Nicolas Lapierre Dams 1:19.268 2313. Jose Maria Lopez BCN Competicion 1:19.302 3114. Michael Ammermuller ART Grand Prix 1:19.404 3115. Kohei Hirate Trident Racing 1:19.434 2616. Kazuki Nakajima Dams 1:19.526 3117. Alvaro Parente Super Nova International 1:19.615 4018. Ernesto Viso DPR 1:19.629 2219. Luiz Razia Racing Engineering 1:19.633 3920. Xandi Negrao Piquet Sports 1:19.889 3521. Pastor Maldonado Trident Racing 1:19.943 3522. Jason Tahinci Petrol Ofisi FMS International 1:20.147 2223. Andreas Zuber iSport International 1:20.239 1924. Ricardo Risatti Campos Racing 1:20.389 2425. Christian Bakkerud DPR 1:20.721 2926. Adrian Zaugg Arden International 1:20.828 1327. Sam Bird Super Nova International 1:21.170 21
Foto: www.gp2series.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.