Brazilský pilot ChampCar se po děsivé havárii před necelými čtyřmi měsíci vrací do původní formy a brzy bude připraven usednout za volant závodního vozu.
Da Matta strávil v komatu měsíc a jeho život byl krátce po havárii v ohrožení. „Mimo závodní dráhu jsem nebyl od svých šesti let, takže je to pro mne velmi těžké,“ řekl Da Matta. „Doktorům jsem slíbil, že nebudu myslet na svou budoucnost, protože by to mohlo zhoršit mé zotavení. Avšak myslím, že slib nedodržím.“
Cristiano da Matta trénuje každý den, přesto se ještě nemůže oddávat koníčkům, které před havárií provozoval. Jedním z jeho nejoblíbenějších tréninků bylo horolezectví, avšak tento sport je pro da Mattu zatím příliš nebezpečný.
„Fyzicky se cítím velmi dobře, prakticky připraven. Ale nemůžu riskovat další zranění hlavy, takže budu ještě nějakou dobu čekat,“ reagoval da Matta na horolezecký koníček.
Šampión série ChampCar si chce nejprve v příštím roce zajezdit v motokárách a potom bude hledat uplatnění ve vyšších sférách motosportu.
Foto: Augie Hermenegildo
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?